Projectsecretaris

Middelweg 28, 1911 EG Uitgeest, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
95 16

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

9 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Werkorganisatie BUCH is in 2017 ontstaan, na een fusie van de ambtelijke organisaties van de gemeenten Bergen, Uitgeest, Castricum en Heiloo. Het is daarmee een jonge organisatie, met sterke wortels binnen de vier gemeenten.

Met ruim 850 medewerkers faciliteren we vier besturen bij het realiseren van hun ambities. We bieden als één organisatie het hoofd aan maatschappelijke opgaven zoals wonen, klimaat, zorg en gezonde financiën. We focussen op de overeenkomsten met oog voor de lokale verschillen.

Samen werken we aan morgen.

Kijk voor meer informatie op:
www.werkenbijdebuch.nl
www.bergen-nh.nl
www.uitgeest.nl
www.castricum.nl
www.heiloo.nl

Omschrijving van de opdracht
Projectsecretaris/ adviseur omgeving  t.b.v. project LVO & IVP Castricum

Takenpakket:
De gemeente Castricum is, in samenwerking met ProRail, verantwoordelijk voor de herinrichting van de spoorwegovergang Beverwijkerstraatweg. Dit project valt onder het Landelijk Verbeterprogramma Overwegen (LVO). Parallel hieraan wordt gewerkt aan het opstellen van een Integraal Verkeersplan (IVP) dat richting geeft aan het verkeers- en mobiliteitsbeleid van de gemeente voor de komende jaren.

Beide trajecten zijn inhoudelijk en procesmatig sterk met elkaar verweven. Er is sprake van een hoge bestuurlijke en politieke gevoeligheid, onder andere vanwege ingrijpende keuzes zoals een mogelijke autoluwe Dorpsstraat. De gemeente Castricum treedt op als penvoerder binnen het LVO-traject; ProRail is mede-opdrachtgever en medefinancier.

Om deze trajecten succesvol en zorgvuldig te begeleiden, is de gemeente Castricum op zoek naar een projectsecretaris die het projectteam inhoudelijk en organisatorisch ondersteunt. De projectsecretaris/adviseur omgeving ondersteunt het projectteam bij de inhoudelijke voorbereiding, planning, verslaglegging en documentatie van zowel het LVO- als het IVP-traject.

  • Opstellen, bewaken en actualiseren van projectplanningen (t.b.v. besluitvorming, uitvoering en participatie);

  • Voorbereiden, bijwonen en notuleren van overleggen (projectteam, bestuurlijk overleg, externe partners zoals ProRail);

  • Bijhouden van actielijsten en besluitenlijsten, en zorgen voor opvolging;

  • Structureren, beheren en actueel houden van projectdossiers en projectinformatie (in Join of vergelijkbaar systeem);

  • Ondersteunen bij het opstellen van raads- en collegevoorstellen;

  • Signaleren van knelpunten in proces of planning en hierover tijdig terugkoppelen aan projectverantwoordelijken;

  • Coördineren van informatiestromen binnen het projectteam.

Eisen
De kandidaat dient aantoonbaar te voldoen aan de volgende vereisten:

  1. De kandidaat heeft minimaal drie jaar ervaring als projectsecretaris binnen gemeentelijke of infrastructurele projecten.

  2. De kandidaat beschikt over aantoonbare ervaring met verslaglegging, besluitvorming en projectplanning.

  3. De kandidaat beschikt over HBO werk- en denkniveau, aangetoond via een diploma of relevante werkervaring op dat niveau.

Competenties

  • Opstellen, bewaken en actualiseren van projectplanningen (t.b.v. besluitvorming, uitvoering en participatie);

  • Voorbereiden, bijwonen en notuleren van overleggen (projectteam, bestuurlijk overleg, externe partners zoals ProRail);

  • Bijhouden van actielijsten en besluitenlijsten, en zorgen voor opvolging;

  • Structureren, beheren en actueel houden van projectdossiers en projectinformatie (in Join of vergelijkbaar systeem);

  • Ondersteunen bij het opstellen van raads- en collegevoorstellen;

  • Signaleren van knelpunten in proces of planning en hierover tijdig terugkoppelen aan projectverantwoordelijken;

  • Coördineren van informatiestromen binnen het projectteam.

Wensen
Naast het voldoen aan de harde eisen, worden kandidaten beoordeeld op onderstaande aanvullende wensen. Hoe beter de kandidaat aansluit bij deze wensen, hoe hoger de score op kwaliteit:

  1. De kandidaat heeft ervaring met besluitvormingsprocedures binnen gemeentelijke organisaties, zoals het opstellen of voorbereiden van college- en raadsvoorstellen.

  2. De kandidaat is bekend met het gebruik van informatiesystemen zoals Join, Decos of vergelijkbare digitale documentmanagementsystemen.

  3. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen gemeenten in de regio Noord-Holland, wat de inhoudelijke en organisatorische aansluiting op het project vergemakkelijkt.

  4. De kandidaat heeft ervaring met het ondersteunen van politiek- of bestuurlijk gevoelige projecten, en is in staat om daarin zorgvuldig en discreet te opereren.

  5. De kandidaat is beschikbaar per april 2025 of eerder.

  6. De kandidaat beschikt over uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden, passend bij het werken in een dynamische en politiek-bestuurlijke omgeving.

Aanvullende informatie

  • In overleg fysiek aanwezig op een van de werklocaties van de BUCH.

  • Bij toekennen van de opdracht, ontvangen wij graag een geldige VOG, niet ouder dan 6 maanden, met screeningsprofiel 11,12,13.

  • De opdrachtgever stelt geen devices (laptops en mobiele telefoons) ter beschikking aan ingehuurd personeel. De kandidaat en uitlener dienen hiermee rekening te houden.

Let op!: Deze opdracht is niet geschikt voor invulling door een ZZP’er

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.