Projectleider M365 met focus op de implementatie en adoptie van de digitale samenwerktools

Middelweg 28, 1911 EG Uitgeest, Nederland

Sluit vandaag
om 16:00
110 36

Begindatum:

19 feb 2025

Einddatum:

18 feb 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

29 jan 2025

Omschrijving opdracht
Projectleider M365 met focus op de implementatie en adoptie van de digitale samenwerktools
Team Informatisering, domein Bedrijfsvoering

Takenpakket
Onderstaande werkzaamheden worden uitgevoerd door de door u aangedragen kandidaat:

Opdrachtbeschrijving:
Technische Implementatie en Adoptie van M365 Samenwerkingstools De BUCH

Doel van de opdracht:
De projectleider M365 is verantwoordelijk voor het realiseren van een slimme, veilige en goed werkende samenwerkomgeving binnen Microsoft Teams, inclusief de adoptie en technische implementatie van de M365-samenwerkingstools. Dit gebeurt binnen de context van de BUCH-organisatie en met behulp van excellente expertise, kennis en ervaring.
Werkzaamheden en verantwoordelijkheden:
De projectleider M365 zal:

  • Adoptiestrategie ontwikkelen en uitvoeren:

  • Een effectieve strategie ontwerpen en implementeren om gebruikers optimaal te laten profiteren van de M365-samenwerkingstools.

  • Coordineren van de technische uitrol:

  • De technische implementatie van de samenwerkingstools soepel en succesvol laten verlopen.

  • Communicatieplan ontwikkelen en uitvoeren:

  • Een gedegen communicatieplan opstellen dat aansluit bij de behoeften van verschillende organisatieniveaus.

  • Governanceboard en ambassadeursorganisatie oprichten:

  • Een structuur opzetten die het gebruik en beheer van M365-tools borgt en stimuleert.

  • Kennisborging in de organisatie:

  • Ervoor zorgen dat na afronding van het project de beheerfase zelfstandig door de organisatie kan worden uitgevoerd.

  • Teams-community opbouwen:

  • Een moderne community creeren rondom gebruikersvragen over M365, met als doel kennisdeling en ondersteuning te faciliteren.

  • Strategisch en tactisch advies geven:

  • Advies geven over belangrijke vraagstukken of beslissingen binnen het project.

  • Stakeholdermanagement:

  • Actief samenwerken met en betrokkenheid creeren bij stakeholders, management en key users gedurende het hele project.

Eisen

  • HBO werk- en denkniveau.

  • Minimaal 4 jaar ervaring als projectleider.

  • Diepgaande kennis van de moderne werkplek en M365.

  • Ervaring met de implementatie van een digitale werkplek op basis van M365.

  • Ervaring met het ontwikkelen en uitvoeren van organisatie-brede maatwerk adoptieplannen.

  • Aantoonbare ervaring met een vergelijkbare opdracht binnen een gemeente.

  • Gecertificeerd Scrum Professional en Change Enabler, met een Agile mindset en werkwijze.

  • Prosci gecertificeerd

  • Uitstekende communicatie- en leiderschapsvaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.

  • Vermogen om meerdere deelprojecten tegelijk te beheren.

  • Beschikbaar vanaf 19 februari 2025 voor 36 uur per week, met minimaal 50% aanwezigheid op kantoor in de BUCH-gemeenten.

Zachte eisen

  • Kennis van relevante gemeentelijke, wettelijke en landelijke ontwikkelingen die de informatievoorziening beinvloeden

  • Bekend met werkorganisatie BUCH


Competenties
Resultaatgericht, communicatief, analytisch, coachend, plannen, organiseren en Agile Mindset en werkwijze. In staat de verandering op het gebied van anders digitaal samenwerken te begeleiden

Reden inhuur
Tijdelijk inzet van specifieke en excellente expertise die niet binnen onze organisatie aanwezig is of die wij blijvend willen borgen.

Looptijd
De onderstaande termijnen en uren zijn indicatief, exacte uitvoering in overleg:
Startdatum: 19 februari 2025
Einddatum: 1 juli 2025
Optie verlenging t/m : 18 februari 2026
Aantal uur per week : 36 uur; waarvan minimaal 50% aanwezigheid op kantoor in de BUCH gemeenten

Inschaling bij werkorganisatie BUCH
De functie is ingeschaald in schaal 11
Zie voor meer informatie over onze CAO: https://www.caogemeenten.nl

Maximaal all-in uurtarief
110

VOG Screeningsprofiel
Bij toekennen van de opdracht, ontvangen wij graag een geldige VOG, niet ouder dan 6 maanden, met screeningsprofiel 11-12-13-22-41-53.

Gebruik van eigen devices
De opdrachtgever stelt geen devices (laptops en mobiele telefoons) ter beschikking aan ingehuurd personeel. De kandidaat en uitlener dienen hiermee rekening te houden.

Interview
Het interview zal plaatsvinden op het gemeentehuis Heiloo, op 12 februari 2025. Communiceer de data aangaande het interview ook met de aan te bieden kandidaten.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur