Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

A-adviseur

Middelweg 28, 1911 EG Uitgeest, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
130 32-36

Begindatum:

2 jun 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

1 apr 2025

Organisatie
Werkorganisatie BUCH is in 2017 ontstaan, na een fusie van de ambtelijke organisaties van de gemeenten Bergen, Uitgeest, Castricum en Heiloo. Het is daarmee een jonge organisatie, met sterke wortels binnen de vier gemeenten.

Met ruim 850 medewerkers faciliteren we vier besturen bij het realiseren van hun ambities. We bieden als één organisatie het hoofd aan maatschappelijke opgaven zoals wonen, klimaat, zorg en gezonde financiën. We focussen op de overeenkomsten met oog voor de lokale verschillen.

Samen werken we aan morgen.

Kijk voor meer informatie op:
www.werkenbijdebuch.nl
www.bergen-nh.nl
www.uitgeest.nl
www.castricum.nl
www.heiloo.nl

Omschrijving van de opdracht

  • Als automatiseringsadviseur ben jij verantwoordelijk voor het vertalen van strategisch beleid en wet- en regelgeving naar uitvoeringsplannen op tactisch en operationeel technisch niveau.

  • Je werkt samen met en speelt een cruciale rol in het adviseren van diverse stakeholders, zoals het management, de CIO, (C)ISO, informatieadviseurs, IT-assetmanager, IT-projectleiders en

  • systeembeheerders, over de modernisering van de infrastructuur en digitale werkplek. Je denkt en werkt op het niveau van een High Level Design en vertaalt deze richting de uitvoering en een Low

  • Level Design. Je geeft advies over geschikte Endpoint-oplossingen.

  • Daarnaast omvatten je werkzaamheden het geven van technisch advies over ontwikkelingsvraagstukken en doelen, zoals ICT-sourcing en technische informatieveiligheid.

  • Je begeleidt en realiseert deze doelen en weet kansen om te zetten in concrete adviezen. Ook ben je betrokken bij leveranciersmanagement voor infrastructuur en digitale werkplek.

  • Je initieert en participeert in ICT-inkooptrajecten en het uitbesteden van ICT-diensten.

Takenpakket:

  • Automatiseringsplannen opstelt voor de vervanging en optimalisatie apparatuur en de IT-infrastructuur.

  • Verantwoordelijk bent voor het high- en low-level design van de gehele infrastructuur, van endpoints tot netwerken, firewalls, informatiesystemen en technische koppelvlakken.

  • De moderne werkplek optimaliseert door slimme oplossingen te aan te dragen, afgestemd op de behoeften van de organisatie.

  • Adviseert over technische vraagstukken op tactisch en operationeel niveau, waarbij je de technische architectuur koppelt aan de bredere organisatiedoelen en doorontwikkeling.

  • Uitgebreide kennis hebt van technische informatiebeveiliging en SOC-SIEM, en zorgt dat de systemen en processen voldoen aan de strengste beveiligingsnormen samen met de ISO en TISO.

  • Het principe “eerst informatiseren, dan pas automatiseren” hanteert en dit vertaalt naar duurzame en innovatieve oplossingen.

Eisen

  1. HBO werk- en denkniveau, met een relevante afgeronde opleiding, zoals HBO ICT, technische bedrijfskunde of informatica.

  2. Ervaring als adviseur en kennis op het gebied van technische infrastructuur, architectuur en de moderne werkplek.

  3. Bekend met de toepassing van wet- en regelgeving, zoals de BIO, NIS2, AVG en de opkomende AI-wetgeving.

  4. Ervaring met sourcing-vraagstukken binnen hybride ICT-omgevingen.

  5. Aantoonbare kennis en ervaring met ICT-sourcing en Cloud migraties.

  6. Diepgaande kennis van Microsoft 365.

Competenties
Resultaatgericht, communicatief, analytisch, coachend, plannen, organiseren en Agile Mindset en werkwijze. Motivator tijdens uitdagende fasen binnen het project. Vaardigheden in de omgang met stakeholder met verschillende achtergronden en belangen.

Wensen

  1. Goed ontwikkelde sociale skills zoals luisteren en je bent makkelijk in staat vaktaal te vertalen naar je doelgroep.

  2. Ruime ervaring met het schrijven van automatiseringsbeleid en adviezen.

  3. Je hebt een duidelijke en overtuigende schrijfstijl.

  4. Je bent alert, initiatiefrijk en integer.

  5. Je hebt overtuigingskracht, kunt goed analyseren en kunt in een complexe omgeving de juiste prioriteiten leggen.

  6. Je kunt snel schakelen tussen proces en inhoud en denkt in oplossingen.

Aanvullende informatie

  • In overleg fysiek aanwezig op een van de werklocaties van de BUCH.

  • Bij toekennen van de opdracht, ontvangen wij graag een geldige VOG, niet ouder dan 6 maanden, met screeningsprofiel 11-12-13-41

  • De opdrachtgever stelt geen devices (laptops en mobiele telefoons) ter beschikking aan ingehuurd personeel. De kandidaat en uitlener dienen hiermee rekening te houden.

  • Het interview zal plaatsvinden op het gemeentehuis van Castricum, datum moet nog bepaald worden

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.