Teammanager Financiën en Inkoop

Grasdijkweg 2, 9798 TC Garmerwolde, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
132 36 Groningen

Begindatum:

15 apr 2025

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

18 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Bij Waterschap Noorderzijlvest werken we elke dag aan schoon en voldoende water, droge voeten en een veilige omgeving voor inwoners van Groningen, Noord- en Midden-Drenthe en een stukje Friesland. Veiligheid, innovatie en samenwerking staan centraal. Hierbij wordt rekening gehouden met de goede invulling van de maatschappelijke functies die door het watersysteem bediend worden. De focus ligt op klimaat-klaar blijven en een natuurlijker, duurzamer waterbeheer waarbij innovatie, duurzaamheid en samenwerking belangrijke pijlers zijn. Daarbij spelen financiën en inkoop een essentiële rol: zonder goed financieel beheer kunnen wij onze maatschappelijke taken niet optimaal vervullen.

Omschrijving van de opdracht
Waterschap Noorderzijlvest zorgt in een groot deel van Groningen, in Noord- en Midden-Drenthe en in een stukje Friesland voor veilig leven met water, schoon water, gezuiverd water en voldoende water in elk seizoen. Voor onze 350 medewerkers gaat een gezonde en toekomstbestendige leef-, woon- en werkomgeving van de ongeveer 383.000 inwoners in ons gebied boven alles. Dit vraagt om gedreven professionals die uitblinken in hun eigen vakgebied en passie.

Ben jij die verbindende teammanager met een natuurlijke politiek-bestuurlijke sensitiviteit die de afdeling Financiën en Inkoop naar een toekomstbestendige bedrijfsvoering leidt? Schakel jij vanuit een initiatiefrijke geest en proactieve houding soepel tussen verschillende strategische, tactische en operationele vraagstukken? En weet jij met jouw coachende leiderschapsstijl anderen in hun kracht te zetten om een wezenlijke bijdrage te leveren aan een natuurlijk en duurzaam waterbeheer?  

Taken en verantwoordelijkheden
Als Teammanager Financiën en Inkoop leid je een team van ongeveer 15 professionals en je bent meewerkend voorman. Jullie zorgen samen voor een efficiënte en toekomstbestendige bedrijfsvoering. In een tijd van grote veranderingen, zoals de implementatie van een nieuw belastingstelsel, vernieuwd financieel beleid en een nieuw bedrijfsinformatiesysteem, is jouw rol van strategisch belang. Je krijgt de kans om deze transities te begeleiden en impact te maken op het beleid en de uitvoering.

En verder:

  • Je bent de schakel tussen de organisatie, de directie en de portefeuillehouder financiën binnen het bestuur.

  • Je geeft leiding aan de afdeling Financiën en Inkoop en zorgt ervoor dat het team optimaal functioneert.

  • Je levert een strategische bijdrage aan de planning & control-cyclus en rapporteert aan het MT en bestuur.

  • Samen met de concerncontroller zorg je voor een efficiënte inrichting en continue verbetering van financiële processen en controles.

  • Je begeleidt de afdeling in het effectief toepassen van het Three Lines Model en zorgt voor een stevige basis in risicobeheersing en compliance.

Kandidaat omschrijving
We zoeken een ervaren leidinggevende met een sterke visie op financiën en bedrijfsvoering. Jij weet hoe je teams motiveert en zorgt ervoor dat medewerkers zich kunnen ontwikkelen en excelleren in hun vak. Je schakelt moeiteloos tussen strategische, tactische en operationele vraagstukken en hebt een scherp oog voor bestuurlijke verhoudingen.

Je herkent jezelf in de volgende eigenschappen:

  • Verbindend en samenwerkingsgericht: Je weet hoe je verschillende belangen samenbrengt en werkt constructief met interne en externe stakeholders. 

  • Coachend en inspirerend leiderschap: Je stimuleert groei en ontwikkeling binnen je team en geeft medewerkers de ruimte om hun kwaliteiten te benutten.

  • Politiek-bestuurlijk sensitief: Je begrijpt de dynamiek van een overheidsorganisatie en kunt effectief opereren binnen dit speelveld.

  • Analytisch en oplossingsgericht: Je hebt een scherpe blik op financiële processen en weet verbeteringen te initiëren en door te voeren.

  • Besluitvaardig en toekomstgericht: Je neemt verantwoordelijkheid en draagt actief bij aan de transities binnen de organisatie.

Verder beschik je over

  • Minimaal WO diploma met relevante ervaring.

  • Ervaring in een leidinggevende functie binnen financiën, bedrijfsvoering en/of inkoop.

  • Ervaring met P&C-processen en projectmatig werken.

  • Je hebt kennis en ervaring met het Besluit Begroting en Verantwoording (BBV).

  • Ervaring in een bestuurlijke of politieke omgeving is een sterke pre. 

Eisen

  1. Op cv aantoonbaar een WO diploma.

  2. Ervaring met P&C-processen en projectmatig werken.

  3. kennis en ervaring met het Besluit Begroting en Verantwoording (BBV)

  4. Het maximum uurtarief is 132 euro.

Gunningscriteria / wensen

  1. Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    De brief dient door de kandidaat zelf geschreven te worden. De kandidaat dient gemotiveerd aan te geven waarom hij/zij geschikt is voor deze opdracht en voldoet aan de competenties (door middel van voorbeelden). De brief wordt door de opdrachtgever getoetst aan de hand van de omschreven functietaken en/of competenties zoals verwoord in de kandidaat- en/of opdrachtomschrijving.
    Weging: 25 %

  2. Ervaring in een leidinggevende functie binnen financiën, bedrijfsvoering en/of inkoop.
    Weging: 15 %

  3. Ervaring in een bestuurlijke of politieke omgeving is een sterke pre.
    Weging: 10 %

  4. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    De kandidaat wordt gedurende het gesprek getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven in de kandidaat en/of opdrachtomschrijving. Daarnaast wordt er beoordeeld of de kandidaat past binnen de organisatie en/of er een klik is met de kandidaat.
    Weging: 25 %

Aanvullende informatie

  • Voor deze opdracht zijn de AWVODI 2018 van toepassing deze zijn beschikbaar op de website via onderstaande link:
    https://www.noorderzijlvest.nl/inkoop-en-aanbesteding 

  • Het door u aangegeven tarief kan na minimaal 12 maanden jaarlijks worden geïndexeerd op basis van de CBS prijsindex (CBS indexering, Dienstenprijzen, commerciële dienstverlening en transport, Architecten en Ingenieurs (71), waterbouw (711216)). 
    https://opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/nl/dataset/83760NED/table?ts=153364363669W

  • Het waterschap nodigt maximaal 3 kandidaten uit voor een sollicitatiegesprek op 10 april 2025. Wij verzoeken de kandidaten uitdrukkelijk rekening te houden met deze periode.

  • WO diploma dient bij offerte aangeleverd te worden.

  • VOG verklaring dient na gunning aangeleverd te worden.

Let op!: Bij deze opdracht is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er / DGA.
Zzp'ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, dat dan de offerte indient.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.