Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider SharePoint/M365 - samenwerken rondom documenten

Grasdijkweg 2, 9798 TC Garmerwolde, Nederland

Sluit over 19 dagen
120 24 Groningen

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

30 apr 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

30 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Voeg jij met jouw kennis en ideeën waarde toe aan onze uitdagingen op het gebied van samenwerken rondom documenten? Weet jij met een frisse, strategische en pragmatische aanpak het verschil te maken? En doe je dit van nature vanuit een omgevingsgerichte benadering, hands-on en vooral met je collega's samen? Bij het team informatie en automatisering zijn wij op zoek naar een doortastende projectleider die aan de slag gaat met het verbeteren van de samenwerking aan documenten binnen ons waterschap en met externen. Daarbij gaat het onder andere over de herinrichting en herimplementatie van SharePoint, maar ook over veilig delen van grote bestanden, digitaal waarmerken en anonimiseren. Maar ook het opruimen, migreren en uitfaseren van netwerkschijven als documentopslaglocatie. Vooral om het werkplezier en de efficientie te verhogen maar ook om beter te voldoen aan wetgeving.

Voor deze inrichting en implementatie van M365 werk je nauw samen met de projectleider van de implementatiepartner. Als projectleider voer je regie op het verandertraject naar optimale samenwerking in het Microsoft365-ecosysteem (SharePoint, Teams, OneDrive). Je neemt de organisatie mee in de nieuwe manier van werken. Je houdt rekening met de aanwezige functionaliteiten in het applicatielandschap, de vak applicaties en met het net geïntroduceerde Zaaksysteem. Je zorgt dat de verschillende fasen en onderdelen van dit project goed zijn gedefinieerd en in onderlinge samenhang worden gepland en uitgevoerd. Je onderhoudt de contacten met de implementatiepartner. Je stelt diverse rapportages op t.b.v. de planning & control cyclus

Eisen

  • Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding.
  • Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring als ICT projectleider in een overheidsomgeving,
  • Op cv aantoonbaar minimaal 1 jaar ervaring als projectleider bij Teams/SharePointimplementatie. Let op, benoem dit letterlijk in het cv en maak dit duidelijk door b.v. geel te arceren.
  • Aanleveren bij offerte Kopie hbo diploma
  • Aanleveren na gunning VOG
  • Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar ICT Projectleider ervaring in een overheidsorganisatie. Let op, benoem dit letterlijk in het cv en maak dit duidelijk door b.v. geel te arceren.
  • Op cv aantoonbare kennis van en ervaring met project- en resultaatgericht werken conform erkende methodes als PRINCE2 en Agile/Scrum. Let op, benoem dit letterlijk in het cv en maak dit duidelijk door b.v. geel te arceren.
  • Op cv aantoonbare kennis van en ervaring als projectleider met implementaties van Teams/SharePoint. Let op, benoem dit letterlijk in het cv en maak dit duidelijk door b.v. geel te arceren.
  • Op cv aantoonbaar 1 jaar werkervaring bij een waterschap of het waterschapshuis in de afgelopen 5 jaar. Let op, benoem dit letterlijk in het cv en maak dit duidelijk door b.v. geel te arceren.

Wensen en competenties

Wensen

  • Werkervaring bij een overheidsorganisatie, werkervaring bij een waterschap of bij het Waterschapshuis is een pre

Competenties

  • Stevige en verbindende persoonlijkheid, goed in staat te prioriteren en focus aan te brengen, slagvaardig/ondernemend, resultaatgericht, organisatiesensitief, benaderbaar, flexibele en enthousiaste houding, gericht op samenwerken, mondelinge- en schriftelijke beïnvloedingsvaardigheden.
  • Een brede blik en een uitstekend analytisch vermogen

Organisatie en team

Bij het team informatie en automatisering zijn wij op zoek naar een doortastende projectleider die aan de slag gaat met het verbeteren van de samenwerking aan documenten binnen ons waterschap en met externen.

Gespreksinformatie

Het waterschap nodigt maximaal 3 kandidaten uit voor een sollicitatiegesprek op 25 augustus 2025. Wij verzoeken de kandidaten uitdrukkelijk rekening te houden met deze periode. Wanneer u op 22 augustus 2025 voor 12.00 uur nog geen uitnodiging heeft ontvangen via het DAS Groningenhuurtin.nl, behoort u niet tot de eerste selectie voor de gespreksronde. Contact over de opdracht en/of de procedure loopt uitsluitend via het DAS Groningenhuurtin.nl. Wij verzoeken u dan ook geen contact met het waterschap op te nemen. Heeft u zich nog niet geregistreerd als aanbieder op www.Groningenhuurtin.nl, dan adviseren wij u hiervoor op korte termijn zorg te dragen. U kunt helaas zonder registratie geen offertes indienen voor de lopende opdrachten. Na goedkeuring van de registratie kunt u via www.Groningenhuurtin.nl offertes indienen voor nieuwe opdrachten.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De functie van projectleider wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging is niet mogelijk. Daarom is er sprake van een dienstbetrekking waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er/ DGA. Zzp'ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen, dienen zich te laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, dat de offerte indient.

Dienstencategorie Computer- en aanverwante diensten CPV code 79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur