Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Manager projectbeheersing

Grasdijkweg 2, 9798 TC Garmerwolde, Nederland

Sluit over 15 dagen
123 16 Groningen

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

30 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving Waterschap Noorderzijlvest zorgt in een groot deel van Groningen, Noord- en Midden-Drenthe en in een stukje Friesland voor veilig leven met water, schoon water, gezuiverd water en voldoende water in elk seizoen. Voor onze 300 medewerkers gaat een gezonde en toekomstbestendige leef-, woon- en werkomgeving van de circa 383.000 inwoners in ons gebied boven alles. Dit vraagt om gedreven professionals die uitblinken in hun eigen vakgebied en passie.Als senior manager projectbeheersing heb je een centrale rol in het projectteam. Je zorgt ervoor dat er altijd integraal zicht is op de actuele status van alle beheersaspecten: tijd, geld, kwaliteit, risicos, informatie, organisatie, bestuurlijke besluitvorming en de beleidsdoelstellingen van het project. Je werkt aan verschillende projecten, waarbij je naast adviseur ook sparringpartner bent voor de projectleider, het projectteam en de interne opdrachtgever. Je bent onderdeel van het projectteam, maar tegelijk ook onafhankelijk en werkt volgens onze professionele projectaanpak, die vastgelegd is in ons handboek projecten.

En verder: Je geeft gevraagd en ongevraagd advies over de opzet en kwaliteit van de projectbeheersing en het naleven van de vastgelegde werkprocessen en -procedures. Je coacht minder ervaren medewerkers. Je werkt aan en ondersteunt de projectteams bij het:

  • opzetten en actualiseren van de projectinrichting, ramingen en projectplanning.
  • beheersen van de scope en beheren van wijzigingen.
  • Uitvoeren van risico management.
  • opstellen van (bestuurlijke) documenten zoals kredietaanvragen en voortgangsrapportages.

Je signaleert afwijkingen.

Eisen

  • Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde hbo opleiding richting bedrijfskunde of een economische richting.
  • Op cv minimaal 5 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 7 jaar als manager projectbeheersing. ! Let op, benoem dit letterlijk in het cv en maak dit duidelijk door b.v. geel te arceren.
  • Op cv aantoonbaar dat kandidaat in een soortgelijke rol bij een waterschap werkzaam is geweest
  • Aanleveren bij offerte hbo-diploma
  • Aanleveren na gunning VOG
  • Op cv aantoonbaar kennis van watersystemen. Let op, benoem dit letterlijk in het cv en maak dit duidelijk door b.v. geel te arceren.
  • Op cv aantoonbaar werkervaring binnen een IPM team ! Let op, benoem dit letterlijk in het cv en maak dit duidelijk door b.v. geel te arceren.
  • Op cv aantoonbaar werkervaring bij of voor een Waterschap.Let op, benoem dit letterlijk in het cv en maak dit duidelijk door b.v. geel te arceren

Wensen en competenties

Wensen

  • Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. De brief dient door de kandidaat zelf geschreven te worden. De kandidaat dient gemotiveerd aan te geven waarom hij/zij geschikt is voor deze opdracht en voldoet aan de competenties (door middel van voorbeelden). De brief wordt door de opdrachtgever getoetst aan de hand van de omschreven functietaken en/of competenties zoals verwoord in de kandidaat- en/of opdrachtomschrijving. Weging: 15 %

Competenties

  • Als senior manager projectbeheersing ben je samenwerkingsgericht en een voorbeeld in het tonen van eigenaarschap. Flexibel als je bent, pas je in iedere situatie de juiste aanpak toe. Je bent kritisch op jezelf en staat open voor feedback. Ruimte voor het opdoen van nieuwe kennis en ervaring? Die pak jij met beide handen aan. Je voelt de (in)formele regels, verschillende gevoeligheden en krachtenvelden binnen en buiten de organisatie goed aan. Je ondernemende geest en proactieve houding maken dat je snel schakelt tussen verschillende strategische en tactische vraagstukken.
  • Beschik je minimaal over een afgeronde hbo-opleiding in een bedrijfskundige of economische richting of gelijkwaardig.
  • Je hebt aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring als projectbeheerser in een IPM-team.
  • Je hebt de competenties om het voortouw te nemen in de ontwikkeling van de vakgroep en minder ervaren collegas te coachen.
  • Je bent een goede gesprekspartner voor in- en externe stakeholders.
  • Je hebt aantoonbaar ervaring met werken bij een waterschap
  • Je begrijpt de bestuurlijke belangen die er kunnen spelen in de organisatie en/of daar buiten.

Organisatie en team

Je gaat werken voor het team Plannen en Projecten, die bestaat uit ruim 60 medewerkers, waarvan een aantal wordt ingehuurd. Door dit team worden alle projecten vanuit onze investeringsbegroting uitgevoerd. Zowel op het gebied van Waterveiligheid (waaronder ook een aantal HWBP-projecten), Watersysteem als de Afvalwaterketen. We werken aan onze projecten met de Integraal Project Management (IPM) systematiek. Onze grote projecten hebben daarvoor een volledig IPM-team. De kleinere projecten proberen we zoveel mogelijk gebundeld en seriematig te organiseren. Vanuit alle disciplines wordt aan verschillende projecten gewerkt. Binnen het team zijn we georganiseerd in vakinhoudelijke vakgroepen per discipline, waarin afstemming en ontwikkeling is georganiseerd. Onze werkwijzen hebben we vastgelegd in een handboek Projecten welke -samen met andere kaders van het waterschap- een belangrijke kader vormt voor de werkzaamheden. Naast de samenwerking binnen het eigen IPM(s) team blijven we ook graag op de hoogte van de ontwikkeling over de projecten die andere collega's. Hiervoor maken we gebruik van een digitale "wall of fame" van het team op het hoofdkantoor. Je wordt uitgenodigd voor 4 lunchbijeenkomsten per jaar waar we een specifiek onderwerp of project uit lichten en houden we per kwartaal een groot teamoverleg, telkens op een andere locatie. De vakgroep projectbeheersing De vakgroep projectbeheersing is momenteel in opbouw en bestaat nu uit 6 medewerkers, waarvan 1 ingehuurd. Een van de medewerkers gaat het komende jaar de informatievoorziening vanuit ons nieuw financieel systeem verbeteren voor ons team Plannen en Projecten, zodat we beter en zorgvuldiger kunnen rapporteren. Het is de bedoeling dat jij de taken oppakt die andere medewerkers hierdoor niet kunnen doen. Verder zijn er nog projecten die geen ondersteuning hebben van een Projectbeheerser. Aan jou de eer om die projecten ook bekend te maken met de toegevoegde waarde van Projectbeheersing.

Gespreksinformatie

Het waterschap nodigt maximaal 1 kandidaten uit voor een sollicitatiegesprek op 25 augustus 2025. Wij verzoeken de kandidaten uitdrukkelijk rekening te houden met deze periode. Wanneer u op 22 augustus 2025 voor 12.00 uur nog geen uitnodiging heeft ontvangen via het DAS Groningenhuurtin.nl, behoort u niet tot de eerste selectie voor de gespreksronde. Contact over de opdracht en/of de procedure loopt uitsluitend via het DAS Groningenhuurtin.nl. Wij verzoeken u dan ook geen contact met het waterschap op te nemen. Heeft u zich nog niet geregistreerd als aanbieder op www.Groningenhuurtin.nl, dan adviseren wij u hiervoor op korte termijn zorg te dragen. U kunt helaas zonder registratie geen offertes indienen voor de lopende opdrachten. Na goedkeuring van de registratie kunt u via www.Groningenhuurtin.nl offertes indienen voor nieuwe opdrachten.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP Bij deze opdracht is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er / DGA. Zzp'ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, dat dan de offerte indient. Voor deze opdracht zijn de AWVODI 2018 van toepassing deze zijn beschikbaar op de website via onderstaande link: https://www.noorderzijlvest.nl/inkoop-en-aanbesteding Indexering tarief: Het door u aangegeven tarief kan na minimaal 12 maanden jaarlijks worden geindexeerd op basis van de CBS prijsindex (CBS indexering, Dienstenprijzen, commerciele dienstverlening en transport, Architecten en Ingenieurs (71), waterbouw (711216)). https://opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/nl/dataset/83760NED/table?ts=1533643636692 Dienstencategorie Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing CPV code 45000000-7 - Bouwwerkzaamheden

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur