Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Functioneel Beheerder M365

Grasdijkweg 2, 9798 TC Garmerwolde, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
90 32 Groningen

Begindatum:

1 apr 2025

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

12 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving van de opdracht
Waterschap Noorderzijlvest zorgt in een groot deel van Groningen, in Noord- en Midden-Drenthe en in een stukje Friesland voor veilig leven met water, schoon water, gezuiverd water en voldoende water in elk seizoen. Voor onze ruim 300 medewerkers gaat een gezonde en toekomstbestendige leef-, woon- en werkomgeving van de ongeveer 383.000 inwoners in ons gebied boven alles. Dit vraagt om gedreven professionals die uitblinken in hun eigen vakgebied en passie.

Waterschap Noorderzijlvest zoekt voor het team Informatisering en Automatisering een Functioneel Beheerder M365 (32-36 uur) voor een periode van 6-9 maanden.

p dit moment maken we gebruik van meer dan 700 Microsoft licenties binnen het Waterschap en zijn we nog volop bezig met de overstap naar de Cloud. 

Als functioneel beheerder zal je een actieve bijdrage leveren in het M365 project dat uitgevoerd gaat worden. Want naast beheertaken ben je een belangrijke schakel in het verandertraject dat dit met zich meebrengt. Je ondersteunt afdelingen en medewerkers bij de nieuwe manier van werken. Wanneer gebruikers er niet meer uitkomen kunnen ze bij jou terecht voor hun vragen.

Hoewel je focus niet altijd op techniek ligt, bent je graag op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en ken je de instellingen, mogelijkheden en toegevoegde waarde van diverse toepassing en je kan deze kennis effectief overbrengen op medewerkers binnen het waterschap. Je vindt het leuk om hiervoor met verschillende afdelingen in contact te staan.

Zo ben je in deze functie veelal in de weer met het vertalen van de unieke behoeften van onze klanten naar praktische toepassingen binnen het Microsoft 365-ecosysteem, zoals Teams, SharePoint, OneDrive

Werkzaamheden

  • Naast functioneel beheer, los je meldingen op.

  • Stel je samen met onze organisatie het beleid op voor het gebruik van Teams.

  • Adviseer je de medewerkers binnen ons waterschap ten aanzien van de inrichting en het gebruik van het M365 platform binnen de gestelde kaders.

  • Ben je verantwoordelijk voor de communicatie bij wijzigingen binnen M365 die voor onze medewerkers van belang zijn.

  • Denk je met het projectteam mee over de juiste adoptie-aanpak en werk je mee aan de realisatie van het project door bijv. inspiratie/kennis-sessies te geven of door het ontwikkelen van trainingsmaterialen en instructies.

Kandidaatomschrijving

  • Een HBO werk- en denkniveau en een diploma in een relevante studierichting.

  • Meerjarige ervaring als functioneel beheerder M365, waarbij je beschikt over en hebt goede functionele productkennis en de onderliggende facetten begrijpt.

  • Ervaring met het implementeren van Microsoft Teams binnen een overheidsorganisatie.

  • Sterke communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.

  • Goede adviesvaardigheden waarbij je de vraag achter de vraag weet te achterhalen.

Eisen

  1. Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder Microsoft 365 . Dit bij voorkeur bij een overheidsorganisatie van minimaal 500fte

  2. Kandidaat heeft ervaringen met trainingen geven

  3. Kandidaat heeft recent één of meer governance documenten voor overheidsinstanties gemaakt rond M365

Gunningscriteria / wensen

  1. Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    De brief dient door de kandidaat zelf geschreven te worden. De kandidaat dient gemotiveerd aan te geven waarom hij/zij geschikt is voor deze opdracht en voldoet aan de competenties (door middel van voorbeelden). De brief wordt door de opdrachtgever getoetst aan de hand van de omschreven functietaken en/of competenties zoals verwoord in de kandidaat- en/of opdrachtomschrijving.
    Weging: 25 %

  2. Kennis van en ervaring met werkingsgebieden waterschappen
    Let op laat dit letterlijk terug komen in het CV, door bijvoorbeeld geel te arceren
    Weging: 25 %

  3. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    De kandidaat wordt gedurende het gesprek getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven in de kandidaat en/of opdrachtomschrijving. Daarnaast wordt er beoordeeld of de kandidaat past binnen de organisatie en/of er een klik is met de kandidaat.
    Weging: 25 %

 Competenties

  • We vragen een flexibele, enthousiaste en samenwerkingsgerichte houding.

  • Van nature ben je goed georganiseerd en stel je hoge eisen aan je werk.

  • Je bent in staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken.

  • Je bent een verbinder tussen business en ICT.

  • Je kunt analyseren en eventuele problemen omzetten naar concrete oplossingen.

Gevraagde documenten

  • Een hbo diploma (bij sollicitatie)

  • VOG verklaring (na aannemen)

Let op!: Bij deze opdracht is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er / DGA.
Zzp'ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, dat dan de offerte indient.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.