Business controller (adviseur C) 2x

Grasdijkweg 2, 9798 TC Garmerwolde, Nederland

Sluit over 4 dagen
135 36 Groningen

Begindatum:

1 jun 2025

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

8 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Opdrachtomschrijving
Waterschap Noorderzijlvest zorgt in een groot deel van Groningen, in Noord- en Midden-Drenthe en in een stukje Friesland voor veilig leven met water, schoon water, gezuiverd water en voldoende water in elk seizoen. Voor onze 300 medewerkers gaat een gezonde en toekomstbestendige leef-, woon- en werkomgeving van de circa 383.000 inwoners in ons gebied boven alles. Dit vraagt om gedreven professionals die uitblinken in hun eigen vakgebied en passie. Voor het team Financiën zijn wij op zoek naar twee enthousiaste business controllers (gemiddeld 32 tot 36 uur per week)

  • Je werkt voornamelijk aan het opstellen van het jaarplan, begroting en de jaarrekening.

  • Daarnaast ben je betrokken bij diverse werkzaamheden binnen de Planning & Control-cyclus.

  • Je vervult een financiële gewetensrol binnen de organisatie. Dat betekent dat je je kritisch en tegelijkertijd constructief opstelt richting collega’s die verantwoordelijk zijn voor grote maatschappelijke opgaven binnen het beheergebied van het waterschap. Dit vraagt ook om het kunnen maken en onderbouwen van verantwoorde financiële keuzes.

  • Je werkt nauw samen met collega-adviseurs binnen het team.

  • Naast het inhoudelijke werk achter je pc ben je veel in contact met interne en externe stakeholders en zul je gevraagd, maar ook ongevraagd advies geven.

We zijn een organisatie in ontwikkeling. Ook het team waarin je komt te werken bevindt zich in een fase van professionalisering.

Kandidaat omschrijving

  • Je beschikt minimaal een hbo diploma (bij voorkeur in de richting bedrijfseconomie, accountancy of vergelijkbaar).

  • Je hebt kennis van financiële systemen; ervaring met AllSolutions is een pre.

  • Je hebt ervaring met het Besluit Begroten en Verantwoorden (BBV)  of het Waterschapsbesluit en draagt bij aan de brede implementatie hiervan, inclusief het opzetten van Management Informatie (MIS) rapportages. Laat dit duidelijk op het CV terugkomen.

  • Je kunt adviseren over sturingsinformatie en weet deze te vertalen naar bestuurlijke en managementbehoeften.

  • Je staat stevig in je schoenen. Je blijft rustig en professioneel wanneer je wordt uitgedaagd of wanneer anderen het oneens zijn met jouw visie.

  • Je hebt het vermogen om overzicht te bewaren, te structureren en te coördineren.

  • Je bent omgevingsbewust en weet goed te schakelen binnen een bestuurlijke context. Samen met collega’s kom je tot zorgvuldige en gedragen besluiten.

  • Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.

Competenties en gedragsindicatoren

  • Resultaatgericht: Je werkt doelgericht en bewaakt voortgang en deadlines. Je stuurt bij waar nodig om afgesproken resultaten te behalen.

  • Overtuigingskracht: Je kunt goed onderbouwen waarom bepaalde keuzes nodig zijn en weet anderen daarin mee te nemen. Je past je communicatie aan op je gesprekspartner.

  • Flexibiliteit: Je kunt omgaan met veranderende omstandigheden of prioriteiten en schakelt makkelijk tussen verschillende werkzaamheden.

  • Zelfstandig: Je neemt initiatief, werkt proactief en hebt weinig sturing nodig om je taken effectief op te pakken.

Eisen

  1. Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding (bedrijfseconomie, accountancy of vergelijkbaar)

Gunningscriteria

  1. Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    De brief dient door de kandidaat zelf geschreven te worden. De kandidaat dient gemotiveerd aan te geven waarom hij/zij geschikt is voor deze opdracht en voldoet aan de competenties (door middel van voorbeelden). De brief wordt door de opdrachtgever getoetst aan de hand van de omschreven functietaken en/of competenties zoals verwoord in de kandidaat- en/of opdrachtomschrijving.
    Weging: 10 %

  2. Ervaring met het opstellen van een jaarrekening voor (semi) overheid in de afgelopen 3 jaar.
    Weging: 20 %

  3. Op CV aantoonbaar dat je ervaring hebt als financial, minimaal 3 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 8 jaar. Ervaring bij of voor een overheidsorganisatie is een pré.
    Weging: 20 %

  4. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    De kandidaat wordt gedurende het gesprek getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven in de kandidaat en/of opdrachtomschrijving. Daarnaast wordt er beoordeeld of de kandidaat past binnen de organisatie en/of er een klik is met de kandidaat. De kandidaat waarop de keuze valt, scoort 25% voor het gesprek. De kandidaten die afgewezen worden naar aanleiding van de gevoerde gesprekken, scoren 0% voor het gesprek.
    Weging: 20 %

Aanvullende informatie

  • Aanleveren bij offerte

    • Kopie hbo diploma

  • Aanleveren na gunning

    • VOG

  • Het waterschap nodigt maximaal 3 kandidaten uit voor een sollicitatiegesprek op 28 mei 2025. Wij verzoeken de kandidaten uitdrukkelijk rekening te houden met deze periode.

    Het door u aangegeven tarief kan na minimaal 12 maanden jaarlijks worden geïndexeerd op basis van de CBS prijsindex (CBS indexering, Dienstenprijzen, commerciële dienstverlening en transport, Architecten en Ingenieurs (71), waterbouw (711216)). 
    https://opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/nl/dataset/83760NED/table?ts=1533643636692

  • Voor deze opdracht zijn de AWVODI 2018 van toepassing deze zijn beschikbaar op de website via onderstaande link:
    https://www.noorderzijlvest.nl/inkoop-en-aanbesteding 

Let op!: Detacheringsbureau, intermediair of ZZP
Bij deze opdracht is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er / DGA.
Zzp'ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau, dat dan de offerte indient.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur