Specialist BRP en Burgerzaken

Leidseweg 25, 2252 LA Voorschoten, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mei 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

28 jan 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.

Werken in Voorschoten, de Parel aan de Vliet 
Onze groene gemeente, gelegen in de Leidse regio, staat bekend om haar hechte gemeenschap, brede maatschappelijke betrokkenheid en sterk lokaal bestuur. We bieden onze ruim 26.000 inwoners efficiënte en persoonlijke dienstverlening met korte communicatielijnen en een mensgerichte aanpak. We zijn trots op onze organisatie en ons medewerkers die zich dagelijks inzetten voor het welzijn van onze inwoners en ondernemers

Voorschoten, de Parel aan de Vliet, is sterk in ontwikkeling en de drijvende kracht is ons hechte team van mensen die onze gemeente en alle Voorschotenaren glans geven. Door onze compacte organisatiestructuur kunnen we de lijnen kort houden en snel mooie dingen voor elkaar krijgen. Dat vraagt zelfstandigheid en biedt tegelijk veel vrijheid.

Bij de gemeente Voorschoten staan we voor spannende uitdagingen. We zijn volop bezig met de ontwikkeling en verdere professionalisering van onze organisatie, waarbij we toewerken naar een klantgerichte organisatiestructuur die klaar is voor de toekomst. Het doel? Samen met plezier en betrokkenheid werken aan een gemeente waarin vertrouwen en verantwoordelijkheid centraal staan. We bouwen aan een organisatie die niet alleen de inwoners centraal stelt, maar ook jou de ruimte biedt om bij te dragen aan innovatieve en duurzame oplossingen.

De organisatie is onderverdeeld in drie afdelingen: Dienstverlening, Bedrijfsvoering en Bestuur.

Hier sta je én ga je voor
Als specialist BRP en Burgerzaken biedt je ondersteuning aan medewerkers van het team op het gebied van complexe mutaties en correcties in de BRP en voert deze ook zelf uit. Je bent verantwoordelijk voor het doorvoeren en behandelen van complexe en specifieke zaken binnen de Burgerlijke Stand. Als specialist BRP-Burgerlijke Stand zorg je zelfstandig voor het voltrekken van kosteloze huwelijken. Ook beoordeel je brondocumenten en beheer je de registers van de burgerlijke stand. Je bent tevens verantwoordelijk voor de naturalisatie- en optie procedures inclusief de naturalisatieceremonie.

Je voert kwaliteitscontroles uit, herstelt eventuele fouten en zorgt ervoor dat de kwaliteit van de BRP voldoet aan de eisen die hieraan worden gesteld. Je neemt verzoeken aan tot immigratie, beoordeelt brondocumenten en verzorgt de verwerking in de BRP. Ook volg je ontwikkelingen en (wets)wijzigingen op het vakgebied. Verbetervoorstellen voor beleidsaanpassing behoren tot jouw takenpakket evenals het analyseren en adviseren over bestaande procedures en processen om de tijdig aan te passen. Wanneer een nieuwe procedure nodig is stel jij deze op. Op een positieve en effectieve wijze neem je hierin collega’s mee. Je hebt een signalerende rol bij zowel adres- als identiteitsfraude. Je levert een inhoudelijke bijdrage aan het interne controle proces/zelfevaluatie BRP, actualisering verordeningen en regelementen. Je bent vraagbaak en verstrekt informatie aan burgers en instanties over specialistische producten en complexe vragen. De landelijke aanpak Adreskwaliteit behoort ook tot jouw werktaken.

Het relevante onderdeel van het programma iBurgerzaken wordt door jou beheerd. Je bent de vraagbaak voor collega’s van de gemeente Voorschoten voor de Basis Registratie Personen, aangifte van erkenningen, geboorte en overlijden. Voor alle andere administratieve werkzaamheden in het team, die onder andere betrekking kunnen hebben op de basisregistratie personen (BRP) en de organisatie van de verkiezingen, draai jij eveneens je hand niet om.

Ook adviseer en rapporteer je over optimalisatie en aanpassing van beleid en uitvoeringsregels. Prioritering, toekenning en afhandeling van aanvragen en verzoeken doe jij ook evenals het initiëren, sturen en zorgdragen voor de afhandeling van de formele besluitvorming. Je stelt beschikkingen op, (advies)rapportages, beoordelingen en correspondentie. Je verzamelt en beheert data en gegevens voor beleidsuitvoering en je draagt zorg voor de afstemming van taken van betrokkenen bij het beleidsproces

Goed om te weten is dat een deel van de werkzaamheden in samenspraak met je collega’s wordt verdeeld, zodanig dat er uiteindelijk een evenwichtig en uitdagend werkpakket ligt wat past bij jouw ervaring, competenties en interesse.

Wat breng je mee?
Het is belangrijk dat jij over HBO werk- en denkniveau beschikt en ervaring hebt als specialist burgerzaken bij een gemeente. Je hebt gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en bent politiek - en omgevingssensitief. Je bent een meerwaarde in de efficiënte en persoonlijke dienstverlening die wij leveren aan onze inwoners. Je kunt zowel goed in een team als zelfstandig functioneren. Je herkent jezelf in onze kernwaarden plezier, betrokkenheid, verantwoordelijkheid en vertrouwen en laat dit zien in je werkzaamheden.

Vereisten / knock-outcriteria  
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als BRP specialist;
2. In het bezit van een diploma BABZ of een gelijkwaardige opleiding, aangevuld met de module BRP Specialist;
3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met PinkRoccade: IZRM en iBurgerzaken;
4. Geldige VOG-P kunnen overleggen (niet ouder dan 3 maanden);
5. Aantoonbare werkervaring als sr BRP specialist met advisering aan en begeleiding van medewerkers Burgerzaken en Burgerlijke stand;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten) 
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als BRP specialist binnen een gemeente (35 punten);
7. Aantoonbare werkervaring als medewerker Burgerlijke Stand (15 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als sr BRP specialist met advisering aan en begeleiding van medewerkers Burgerzaken en Burgerlijke stand (20 punten);
9. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met PinkRoccade: IZRM en iBurgerzaken (25 punten):
10. Detavast constructie: kandidaat is bereidt om bij wederzijdse interesse na minimaal 1040 uur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (5 punten).

Competenties 
Je hebt gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en bent politiek - en omgevingssensitief. Je bent een meerwaarde in de efficiënte en persoonlijke dienstverlening die wij leveren aan onze inwoners. Je kunt zowel goed in een team als zelfstandig functioneren. Je herkent jezelf in onze kernwaarden plezier, betrokkenheid, verantwoordelijkheid en vertrouwen en laat dit zien in je werkzaamheden. Je bent communicatief sterk, resultaatgericht, initiatiefrijk en proactief.

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij 
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals 
2 professionals, 32 tot 36 uur p.p.p.w. 

CV-eisen 
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. 

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (in overleg). 

Planning 
De gesprekken bij de gemeente Voorschoten zijn gepland op dinsdag 11 februari 2025 van 12.00 uur tot 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 10 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag. 

Voor de zzp'er
De gemeente Voorschoten zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag Politie (VOG-P) verzoeken. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.