Specialist BIBOB

Leidseweg 25, 2252 LA Voorschoten, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 12 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jul 2025

Uren per week:

12

Publicatiedatum:

8 jan 2025

Werken in Voorschoten, de Parel aan de Vliet 
Onze groene gemeente, gelegen in de Leidse regio, staat bekend om haar hechte gemeenschap, brede maatschappelijke betrokkenheid en sterk lokaal bestuur. We bieden onze ruim 26.000 inwoners efficiënte en persoonlijke dienstverlening met korte communicatielijnen en een mensgerichte aanpak. We zijn trots op onze organisatie en ons medewerkers die zich dagelijks inzetten voor het welzijn van onze inwoners en ondernemers

Voorschoten, de Parel aan de Vliet, is sterk in ontwikkeling en de drijvende kracht is ons hechte team van mensen die onze gemeente en alle Voorschotenaren glans geven. Door onze compacte organisatiestructuur kunnen we de lijnen kort houden en snel mooie dingen voor elkaar krijgen. Dat vraagt zelfstandigheid en biedt tegelijk veel vrijheid.

Bij de gemeente Voorschoten staan we voor spannende uitdagingen. We zijn volop bezig met de ontwikkeling en verdere professionalisering van onze organisatie, waarbij we toewerken naar een klantgerichte organisatiestructuur die klaar is voor de toekomst. Het doel? Samen met plezier en betrokkenheid werken aan een gemeente waarin vertrouwen en verantwoordelijkheid centraal staan. We bouwen aan een organisatie die niet alleen de inwoners centraal stelt, maar ook jou de ruimte biedt om bij te dragen aan innovatieve en duurzame oplossingen.

De organisatie is onderverdeeld in drie afdelingen: Dienstverlening, Bedrijfsvoering en Bestuur.

Opdracht
Als Specialist Wet BIBOB lever je een belangrijke bijdrage aan de integriteit van de gemeente door te voorkomen dat overheidsfaciliteiten, zoals vergunningen, subsidies of overheidsopdrachten, worden misbruikt voor criminele activiteiten. Je voert onderzoeken uit, analyseert risico’s en adviseert collega’s en het bestuur over het toepassen van de Wet BIBOB.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Uitvoeren van BIBOB-onderzoeken naar aanleiding van aanvragen voor vergunningen, subsidies en overheidsopdrachten.

  • Toetsen van BIBOB-aanvragen op volledigheid en juridische correctheid.

  • Verzamelen, analyseren en interpreteren van gegevens uit openbare en niet-openbare bronnen.

  • Opstellen van gedegen adviezen voor het bestuursorgaan burgemeester.

  • Onderhouden van contacten met externe partijen zoals het Landelijk Bureau BIBOB, politie, Openbaar Ministerie en andere bestuursorganen.

  • Signaleren en rapporteren van trends en risico’s met betrekking tot criminaliteit en ondermijning.

  • Bijdragen aan beleidsontwikkeling op het gebied van integriteitsbeoordeling en ondermijning.

  • Verhogen van kennis en bewustwording over de Wet BIBOB binnen de organisatie door middel van trainingen en presentaties.

Vereisten / knock-outcriteria  
1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur op het gebied van bestuursrecht;
2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in het doen van Bibob onderzoeken op dossierniveau;
3. Aantoonbare werkervaring in het opstellen van adviezen;

Gunningscriteria 
4. Minimaal een afgeronde hbo bacheloropleiding in de richting van rechten, criminologie, bestuurskunde (20 punten);
5. Minimaal 1 jaar werkervaring op het gebied van ondermijning en georganiseerde criminaliteit (20 punten);
6. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur met Bibob en Awb binnen een gemeentelijke organisatie (30 punten);
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in het opstellen van advies op dossierniveau (30 punten).

Competenties 

  • Communicatie: Sterke vaardigheden in het communiceren met teamleden, management en andere belanghebbenden.

  • Organisatie: Het vermogen om werk te coördineren, prioriteiten te stellen en de voortgang te bewaken.

  • Kwaliteitsbewaking: Zorgdragen voor de kwaliteit van voorstellen, interne afstemming en nakoming van toezeggingen.

  • Helikopterview: Het vermogen om het overzicht te behouden bij complexe dossiers en vraagstukken.

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij 
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals 
1x 12uur/week

CV-eisen 
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. 

Werkdagen 
De opdracht kan hybride uitgevoerd worden met een minimaal 1 dag op kantoor. 

Planning 
De gesprekken bij de gemeente Voorschoten zijn gepland in week 3. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woendag 15 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag. 

Voor de zzp'er
De gemeente Voorschoten zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.