Wmo Consulent Voor De Voorzieningen HO, CVV en Woon-, Vervoer- en Rolstoelvoorzieningen

Dr. Reilinghplein 1, 4141 DA Leerdam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 okt 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

7 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Vijfheerenlanden mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van Gemeente Vijfheerenlanden. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Organisatie onderdeel
De gemeente Vijfheerenlanden ligt in het midden van het land, in de provincie Utrecht tussen de rivieren Lek en Linge. Een prachtig gebied met polders, uiterwaarden, dijken, molens, boerderijen, steden en dorpen. Vijfheerenlanden ligt centraal bij de snelwegen A2, A15 en A27. In deze groene gemeente wonen ruim 60.000 inwoners. De 16 woonplaatsen hebben elk hun eigen identiteit.

Opdracht
De gemeente Vijfheerenlanden is op zoek naar een zelfstandige en ervaren Wmo consulent. In deze opdracht adviseer en informeer je inwoners die zich melden met een ondersteuningsvraag. Samen met de inwoner beoordeel je de ‘eigen regie’ op een creatieve en enthousiaste manier. Aandacht voor de inwoner, vertrouwen, ruimte, keuzevrijheid en kwaliteit zijn hierbij belangrijke waarden. Op die manier kom je tot een plan, waarin je samenwerkt met gemeentelijke collega’s of collega’s van andere organisaties in het sociaal domein. Je gaat naar de inwoners  toe en handelt vanuit het principe zo licht als mogelijk en zo zwaar als nodig. De zelfredzaamheid van de inwoner en de eigen kracht staan centraal. Wanneer dit ontbreekt, kijk je eerst naar een oplossing binnen het informeel/sociale netwerk en algemene-, vrij toegankelijke voorzieningen. Je hebt een grote rol in het beoordelen van toewijzingen en maatwerk voorzieningen, geeft indicaties af en maakt rapportages en beschikkingen.

Het team Wmo-Voorzieningen onderzoekt de hulpvraag van de inwoner voor de volgende voorzieningen; huishoudelijke ondersteuning, Collectief vervoer, Woonvoorzieningen, Rolstoelvoorziening en Vervoersvoorzieningen. Standplaats is in Vianen

Belangrijkste taken:

  1. Huisbezoeken verzorgen bij onze inwoners met een hulpvraag waarvoor eventueel een Wmo-voorziening kan worden ingezet.

  2. Een Plan van aanpak op te stellen aan de hand van je onderzoek en bij toekennen van een Wmo-voorziening het besluit te formuleren in een beschikking.

  3. Je denkt vanuit de bedoeling, waarbij de inwoner centraal staat

  4. praktische uitvoering te geven aan de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) en moeiteloos te schakelen met andere werkvelden, zoals de Participatiewet en de welzijnsinstellingen.

  5. Afhandelen van Klachten en /of Bezwaren in samenwerking met de Teamleider en/of juridische zaken

  6. Onderhouden van contacten met zorgverleners en gecontracteerde leveranciers

  7. Samenwerken met het Sociaal Loket en zorgdragen voor een correct administratief proces.

  8. Zorgdragen voor een kloppende administratie en het toepassen van maatwerk.

  9. Communicatie bewaken tussen opdrachtgever en opdrachtnemer, knelpunten signaleren en verbeteringen voorstellen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde paramedische opleiding zoals ergotherapie en/of fysiotherapie op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Aantoonbaar een opleiding gevolgd op het gebied van nieuwe wet- en regelgeving rondom de Wmo;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het stellen van Wmo-indicaties op het gebied van huishoudelijke ondersteuning, collectief vervoer, woonvoorzieningen, vervoersvoorzieningen en rolstoelvoorzieningen;
5. Aantoonbare werkervaring met het bespreken en beoordelen van problemen om zo inzicht te krijgen in de situatie van de inwoner en met multi-problem casuïstiek;
6. Aantoonbare werkervaring met het afhandelen van klachten en bezwaren;
7. Aantoonbaar in het bezit van een auto.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
8. Aantoonbare kennis van Wmo, ZVW, WLZ, en Jeugdwet (Benoem dit duidelijk in het cv) (40 punten);
    a. Aantoonbare kennis van 4 van bovenstaande (40 punten);
    b. Aantoonbare kennis van 3 van bovenstaande (30 punten);
    c. Aantoonbare kennis van 2 van bovenstaande (20 punten);
    d. Aantoonbare kennis van 1 van bovenstaande (10 punten);
    e. Aantoonbare kennis van geen van bovenstaande (0 punten).
9. Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig opmaken van beschikkingen voor de gevraagde voorzieningen (25 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met Gidso (35 punten).

Competenties
- Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden;
- Een proactieve, oplossingsgerichte werkhouding en oog voor detail;
- Jouw competentie Luisteren is uitstekend ontwikkeld;
- Samenwerken en goed Verantwoordelijkheidsgevoel.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 2 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 24 april 2025, tussen 13.00 uur en 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 22 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Gemeente Vijfheerenlanden faciliteert geen laptop.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.