Projectcontroller

Vervoerregio Amsterdam

Jodenbreestraat 25, 1011 NH Amsterdam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 36 Noord-Holland

Begindatum:

1 jan 2025

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

25 nov 2024

Organisatie
Wij zijn een samenwerkingsverband van 14 gemeenten. Het verbinden van verschillende partijen en belangen is onze kracht. We werken aan de meest innovatieve en uitdagende projecten op het gebied van mobiliteit. Werken bij de Vervoerregio betekent hét verschil kunnen maken in de OV-keten in de Amsterdamse regio. Bij alles dat we doen, leveren wij een essentiële bijdrage en geven we richting aan het verbeteren van mobiliteit, de bereikbaarheid en leefbaarheid in de regio Amsterdam. Wil jij dat ook? Dan zijn wij op zoek naar jou! 

Opdracht
Als projectcontroller ben je de partner van de projectleiders en ambtelijk opdrachtgevers. Je bent verantwoordelijk voor het financieel en administratief beheren van projecten. Je richt je op het waarborgen dat projecten op tijd, binnen budget en volgens de gestelde kwaliteitsnormen worden uitgevoerd. De belangrijkste taken zijn:

Financiële toetsing en advisering:
Toetsen van financiële aspecten van projecten en programma’s voorafgaand aan en tijdens de uitvoering.
Adviseren over risico’s en financiële implicaties aan projectleiders en het management.
Geven van advies aan de hand van analyses en forecasts om projecten en programma’s binnen de gestelde doelen te houden.

Visie en strategische besturing:
Ontwikkelen van een visie inzake besturing en beheersing van tijd, geld en risico.
Fungeren als sparringpartner van projectmanagers om projectdoelstellingen te bereiken door middel van gevraagd en ongevraagd advies.

Samenwerking en coördinatie:
Nauw samenwerken met ambtelijke opdrachtgevers, projectleiders en externe partners om financiële processen te stroomlijnen.
Fungeren als schakel tussen de technische projectteams en het management door het vertalen van technische projectinformatie naar begrijpelijke rapportages.

Analyse en rapportage:
Opstellen van gedetailleerde financiële analyses en rapporten ter ondersteuning van besluitvorming.
Ontwikkelen van rapportages voor het (project)management en het bestuur.
Signaleren van financiële knelpunten en voorstellen van oplossingen.

Risicomanagement:
Uitvoeren van risicoanalyses en het opstellen van scenario’s om potentiële financiële risico’s te mitigeren.
Bijhouden van projectrisico’s en adviseren over beheersmaatregelen.
Leveren van input voor risicomanagement met gebruik van tools zoals Monte-Carlo-simulaties.

Gebruikers van tools en systemen:
Ondersteunen van projectmanagement met behulp van BI-tools en contractmanagementsystemen.
Optimaliseren van financiële processen met behulp van SAP (indien van toepassing).
Input leveren voor de Planning & Control-cyclus van de Vervoerregio.

Structuur en overzicht:
Zorgdragen voor het aanbrengen van structuur en het behouden van overzicht binnen complexe projectomgevingen.
Organiseren van periodieke evaluatie- en voortgangsgesprekken met projectteams.
Opstellen van bestuurlijke voorstellen en het toetsen van voorstellen vanuit financiële expertise.

Communicatie en presentatie:
Presenteren van financiële rapportages en bevindingen aan stakeholders.
Informeren van het management over de status en voortgang van projecten, inclusief financiële risico’s en kansen.

Budgetbewaking en kasritme:
Verantwoordelijk voor kosten- en budgetbewaking en het opstellen van kasritmes.
Input leveren voor het opstellen en bewaken van projectbudgetten.

Subsidieprocessen:
Toetsen en input leveren ter verbetering van geldende subsidieprocessen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van financiën, controlling of project control;
2. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als Projectcontroller;
3. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van projectmanagement;
4. Aantoonbare werkervaring met Key2Financiën, Cognos, Excel en Power BI;
5. Kandidaat is beschikbaar voor 36 uur per week;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als projectcontroller binnen de OV-sector, infrastructuur of mobiliteit; (40 punten)
7. Aantoonbare werkervaring met het managen van Stakeholders, zoals gemeenten, vervoerders en externe partners binnen OV-projecten; (35 punten)
8. Aantoonbare werkervaring met financiële analyses en subsidieprocessen; (25 punten)

Competenties
Analytisch vermogen – Het vermogen om financiële data en projectadministraties te analyseren, subsidies en vaststellingen te beoordelen en eventuele afwijkingen tijdig te signaleren en te adresseren.
Samenwerken – Het effectief samenwerken met verschillende teams en stakeholders, zoals projectbegeleiders en andere controllers, om gezamenlijke doelstellingen te realiseren.
Onafhankelijkheid en Eigenaarschap – De verantwoordelijkheid nemen voor het financieel beheer van projecten en processen, en zelfsturend handelen bij het oplossen van problemen en het verbeteren van processen.
Communicatieve vaardigheden – Het vermogen om complexe financiële informatie duidelijk en begrijpelijk te communiceren, zowel schriftelijk (bijv. bestuurlijke voorstellen) als mondeling, en effectief te rapporteren aan verschillende stakeholders.
Resultaatgerichtheid – Het vermogen om doelen effectief te behalen binnen de gestelde tijd en middelen. Dit houdt in dat de project controller zich richt op het behalen van de gewenste resultaten, zoals het tijdig opleveren van financiële rapportages, het naleven van budgetten, en het bijdragen aan het succes van projecten door proactief mogelijke risico’s en knelpunten aan te pakken.

Functieschaal
Deze opdracht is ingedeeld in functieschaal 12.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 10 december 2024 van 10.30 uur tot 11.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. De overeenkomsten zijn als model bijgevoegd in het reactieformulier (Model 4 in geval u een ZZP’er bent, Model 5 in geval u een Toeleverancier bent die een zzp’er aanbiedt en Model 6 in het geval u een Toeleverancier bent de Tijdelijke medewerker detacheert). U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.