Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Vervoerregio Amsterdam
Logo van Vervoerregio Amsterdam

financieel specialist jaarrekening

Vervoerregio Amsterdam

Jodenbreestraat 25, 1011 NH Amsterdam, Nederland

Sluit over 5 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

13 dec 2025
Opdracht tarief 110Opdracht uren 24 - 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De Vervoerregio Amsterdam verbindt gemeenten en werkt aan een regio waar mensen vlot hun bestemming bereiken. De Vervoerregio is opdrachtgever van het openbaar vervoer per bus, tram en metro. De Vervoerregio financiert daarnaast verbeteringen in de regionale infrastructuur voor fiets en openbaar vervoer en (vracht)auto.

De Vervoerregio heeft een begrotingsomvang van ruim 600 miljoen per jaar en het team Financiën heeft de belangrijke taak om erop toe te zien dat deze middelen juist en zorgvuldig worden besteed, dat de organisatie haar doelen kan behalen en dat risico’s zijn beheerst. Binnen het subteam Financiële Administratie zijn we op zoek naar extra ondersteuning tijdens het jaarrekeningtraject. Hiervoor zoeken wij een financieel specialist jaarrekening.

Omschrijving

De financieel specialist jaarrekening wordt ingezet voor het opstellen van de jaarrekening. Vanwege piek drukte tijdens het opstellen van de jaarrekening is extra capaciteit nodig.

De financieel specialist jaarrekening ondersteunt de coördinator van de financiële administratie. De verantwoordelijkheid voor de jaarstukken ligt bij de coördinator planning en control.  

Doel

De financieel specialist jaarrekening brengt extra capaciteit en specifieke kennis in om de jaarrekening succesvol te kunnen opstellen en de accountantscontrole te begeleiden.

Taken

  • Het, in overleg, opstellen van de planning van de verschillende stappen in het jaarrekeningproces;
  • Bewaken van de naleving van interne procedures en richtlijnen rondom de financieel administratieve processen;
  • Het opstellen en beoordelen van memoriaal boekingen;
  • Het signaleren en corrigeren van afwijkingen in de financiële administratie;
  • Controleren van volledigheid en juistheid van boekingen;
  • Het verzorgen van aansluitingen van de verschillende sub-administraties;
  • Het onderbouwen van posten en het opstellen van specificaties;
  • Het aanleveren van financiële informatie voor de jaarstukken, zoals tabellen en toelichtingen;
  • Het uitzoeken van ingewikkelde zaken, zoals BTW-labeling;
  • Opstellen van onderdelen van het accountantsdossier;
  • Inhoudelijk toetsen van onderdelen van het accountantsdossier;
  • Controleren van de volledigheid van het accountantsdossier;
  • Het beantwoorden van vragen van de accountant;
  • Nauw samenwerken met de collega’s van de Financiële administratie, controllers en de coördinator planning en control;
  • Signaleren en doorvoeren van procesverbeteringen in het jaarrekeningtraject.

Resultaat

  • De jaarrekening is binnen planning opgeleverd;
  • Het accountantsdossier is binnen planning opgeleverd;
  • Vragen van de accountant zijn beantwoord;
  • Proceservaring en verbeterpunten zijn gedocumenteerd zodat het jaarrekeningtraject volgend jaar efficiënter kan verlopen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau, in bedrijfseconomische richting;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel specialist, financieel adviseur of een soortgelijke financiële functie;
  • Aantoonbare werkervaring met specifieke regelgeving voor decentrale overheden, zoals BBV;
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van jaarrekeningen. Benoem in het CV duidelijk waar deze ervaring is opgedaan;
  • Aantoonbare werkervaring met het coördineren van taken in een jaarrekeningproces;
  • Aantoonbare werkervaring in het opstellen van accountantsdossiers en het afstemmen met de accountant;
  • Aantoonbare werkervaring met Excel;
  • Aantoonbare werkervaring met Key2Financiën (Centric) en Cognos;
  • Minimaal 2 volledige werkdagen per week op kantoor aanwezig.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van jaarrekeningen voor (semi)-overheden, inclusief BBV-richtlijnen. Benoem duidelijk in het CV waar de werkervaring is opgedaan;
  • Aantoonbare werkervaring met het samenstellen en toetsen van accountantsdossiers en het begeleiden van accountantscontroles. Benoem duidelijk in het CV waar de werkervaring is opgedaan;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen een overheidsorganisatie;
  • Een maximum uurtarief van € 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten (inclusief administratieve partner fee).

Competenties

  • Analytisch vermogen – kandidaat kan informatie goed structureren, ontleden en werkt nauwkeurig. Kandidaat is in staat om problemen in stukjes te hakken en te vertalen naar wensen en eisen voor nieuwe proces- of systeeminrichting.
  • Samenwerken – Kandidaat kan effectief samenwerken met verschillende teamleden. Kandidaat is in staat om op een positieve manier te communiceren, collega’s tijdig te betrekken, enthousiasmeren en ondersteunen, om resultaten in gezamenlijkheid te bereiken.
  • Resultaatgerichtheid – Kandidaat heeft het vermogen om doelen effectief te behalen binnen de gestelde tijd en middelen. Kandidaat richt zich op het behalen van de gewenste resultaten, zoals tussendoelen in het jaarrekeningproces.
  • Hands-on – Kandidaat neemt initiatief om dingen gedaan te krijgen, pakt problemen direct aan en is niet bang om operationeel werk te doen.
  • Communicatieve vaardigheden – Kandidaat kan effectief, duidelijk en doelgericht communiceren in verschillende situaties en afgestemd op de doelgroep en boodschap.

Organisatie en team

Wij zijn een samenwerkingsverband van 14 gemeenten. Het verbinden van verschillende partijen en belangen is onze kracht. We werken aan de meest innovatieve en uitdagende projecten op het gebied van mobiliteit. Werken bij de Vervoerregio betekent hét verschil kunnen maken in de OV-keten in de Amsterdamse regio. Bij alles dat we doen, leveren wij een essentiële bijdrage en geven we richting aan het verbeteren van mobiliteit, de bereikbaarheid en leefbaarheid in de regio Amsterdam. Wil jij dat ook? Dan zijn wij op zoek naar jou! 

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op een nader te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: Optie tot verlenging: 2x 6 maanden

Hybride: Minimaal 2 volledige werkdagen per week op kantoor aanwezig.

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

Functieschaal

Deze opdracht is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee administratieve partner

Administratieve partner brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr

Overige informatie

  • De opdrachtgever heeft er voor gekozen om een administratieve partner in te zetten. Na gunning verzorgt de administratieve partner derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met de administratieve partner. De overeenkomsten zijn als model bijgevoegd in het reactieformulier (Model 4 in geval u een ZZP’er bent, Model 5 in geval u een Toeleverancier bent die een zzp’er aanbiedt en Model 6 in het geval u een Toeleverancier bent de Tijdelijke medewerker detacheert). U zal in casu factureren aan de administratieve partner middels de facturatiemodule van de administratieve partner. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur