Manager Risicobeeld, Analyse & Beleid

Veiligheidsregio Utrecht

Meerndijk 17, 3454 HM Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 36 Utrecht

Begindatum:

1 mrt 2025

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

30 jan 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt

Organisatie 
Uw veiligheid, Ons werk

Veiligheidsregio Utrecht is een samenwerkingsverband van en voor de 26 Utrechtse gemeenten. Wij zorgen elke dag voor de veiligheid van alle mensen die in de regio wonen en verblijven. Dat doen wij met onze centralisten op de 112-meldkamer, onze brandweermensen en onze collega’s van risicobeheersing, crisisbeheersing en de geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio.

Wij zijn er voor de mensen in de samenleving, die rekenen op onze professionaliteit. Onze ambitie is om dat met onze partners steeds beter te doen. Kun jij jouw visie, netwerk en kennis over de veiligheidsketen zo combineren dat onze directie optimaal in staat is om onveilige situaties in de regio te voorkomen? De directie risicobeheersing op zoek naar een tijdelijke collega:

Opdracht
Je houdt zicht op ontwikkelingen in de samenleving en ons specifieke verzorgingsgebied. Je kijkt vooruit, en daarmee zorg je voor een tijdige vertaling naar beleid en uitvoering. Daarnaast voorzie je Risicobeheersing van sturingsinformatie op de advies- en toezichtsprocessen. Dit doe je door:

  • Proactief te signaleren wat er in de omgeving, het verzorgingsgebied en de maatschappij aan ontwikkelingen plaatsvindt. Deze ontwikkelingen te vertalen naar de gevolgen voor de directie Risicobeheersing, alsook naar de gehele veiligheidsketen.

  • Afdeling overstijgende samenwerking op tactisch en strategisch niveau in het MT te stimuleren en exploreren. Je adviseert de directeur Risicobeheersing en managers Risicobeheersing op een proactieve manier.

  • Integraal en resultaatgericht leiding te geven aan een organisatieonderdeel (de afdeling RAB bestaat uit 12 fte). Je bewaakt de productieafspraken en de kwaliteit van de dienstverlening en legt hierover verantwoording af. Je coacht medewerkers en begeleidt ze in hun ontwikkeling.

  • Nieuwe (ontwikkel)lijnen uit te zetten, samen met de medewerkers. Je houdt daarbij de balans tussen going-concern (korte termijn) levering en continue (lange termijn) ontwikkeling in het oog.

  • Veranderingen te initiëren in bestaande en nieuwe processen, met de betrokken proceseigenaren.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een aantoonbare afgeronde WO-opleiding;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende binnen de veiligheid of informatievoorziening.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Aantoonbare werkervaring bij een veiligheidsregio(20 punten);
4. Aantoonbare werkervaring in een politieke-bestuurlijke omgeving (benoem dit duidelijk in het cv)(20 punten);
5. Aantoonbare werkervaring binnen een overheidsorganisatie(20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het verbinden van Stakeholder en coalities (benoem dit duidelijk in het cv)(20 punten);
7. De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf (10 punten);
8. Beschikbaar per 1 maart 2025 voor 36 uur per week (10 punten).

Competenties

  • Ruime ervaring met betrekking tot het leiden/aansturen van een afdeling.

  • Inzicht in maatschappelijke, bestuurlijke en politieke verhoudingen.

  • Sturen en verbinden

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr

Planning
De gesprekken bij de VRU zijn gepland op donderdag 18 februari 2025 tussen 09.00 uur en 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 16 februari 2025 bericht. Er volgt nog een tweede gesprek, deze moet nog gepland worden. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De VRU kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.