Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 mei 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
31 jan 2025Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.
Organisatie Gemeente Veere
Onze organisatie telt ongeveer 280 medewerkers. Deze medewerkers zijn verdeeld over zes afdelingen; Bedrijfsvoering, Openbare Ruimte, Dienstverlening, Ruimtelijke Ontwikkeling, Maatschappelijke Ontwikkeling en Programma’s & Projecten. Je toekomstige collega’s ervaren korte lijnen binnen de gemeente Veere, een informele werksfeer, vrijheid, eigen verantwoordelijkheid en uitdaging in hun functie.
Opdracht
Als beleidsadviseur grondzaken ga jij je bezig houden met (complexe) vraagstukken rondom grondzaken en gebiedsontwikkeling. Je schrijft, actualiseert en geeft uitvoering aan ons integrale grondbeleid op basis van gemeentelijke ambities en doelen richting de toekomst. Je adviseert hierin de rol vanuit de gemeente om regie te hebben en sturing te geven aan ruimtelijke doelstellingen. Je gaat aan de slag met:
Advisering over tactische grond- en vastgoedaankopen (locaties en strategieën) voor diverse beleidsvelden ten behoeve van de realisatie van hun beleidsdoelen (bijvoorbeeld naar aanleiding van het programma Wonen en het bedrijventerreinenprogramma). Je werkt hierbij nauw samen met de programmamanagers en projectleiders;
Advisering over het tactisch inzetten van grondinstrumentarium zoals onteigening, gemeentelijk voorkeursrecht en anterieure contractvorming ten behoeve van ruimtelijke doelstellingen;
Regisseren van de complexere transacties voor onroerende zaken, zoals verwerving, uitgifte en zakelijke rechten en de naleving van overeenkomsten;
Redigeren en begeleiden van overeenkomsten in samenwerking met de projectleiders en juristen;
Regie voeren op onderhandelingen over de zakelijke, financiële, juridische en procesmatige kant bij (complexe) onroerend goed ontwikkelingen;
Adviseren over het inzetten van grondinstrumentarium zoals onteigening, voorkeursrecht gemeenten en kostenverhaal;
Samen met de planeconoom zorgen voor een vertaling naar (financieel) haalbare plannen en de planning & control cyclus van het grondbedrijf;
Samenbrengen van verschillende intern en externe partijen en hierin de belangen van de gemeente en grondzaken vertegenwoordigen;
Bijhouden van marktontwikkelingen en wijzigingen in wet- en regelgeving.
Team
Afdeling ruimtelijke ontwikkeling. Team grondzaken.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde hbo bachelor opleiding;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met grondzaken en vastgoedontwikkeling;
3. Aantoonbare kennis van privaatrecht en ruimtelijke bestuursrecht;
4. De maximale reisafstand van de kandidaat is 1-1,5 uur.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur grondzaken binnen de overheid (60 punten);
6. Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente (40 punten).
Competenties
Je kunt plannen, prioriteren en in de samenwerking ben je transparant. Je hebt een goed inlevingsvermogen in andere partijen en hebt een goed gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen. Je bent een stevige persoonlijkheid die lastige situaties niet uit de weg gaat. Je beschikt over goede communicatieve- en onderhandelingsvaardigheden en je zet in op resultaat.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands. Referenties nader te bepalen.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op een nader te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
Gemeente Veere heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. De overeenkomsten zijn als model bijgevoegd in het reactieformulier (Model 4 in geval u een ZZP’er bent, Model 5 in geval u een Toeleverancier bent die een zzp’er aanbiedt en Model 6 in het geval u een Toeleverancier bent de Tijdelijke medewerker detacheert). U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).