Planner roosterbureau Verloskunde

UMC Utrecht

Heidelberglaan 100, 3584 CX Utrecht, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 16 Utrecht

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

28 feb 2026

Uren per week:

16 - 20

Publicatiedatum:

29 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Doel van de functie
De planningsmedewerker is verantwoordelijk voor de personeelsplanning op de afdeling en alle daaruit voorkomende administratieve en niet-administratieve werkzaamheden.

Resultaatgebieden
Personeelsplanning

Kernactiviteiten

  • Is verantwoordelijk voor het opstellen van dienstroosters met inachtneming van de regelgeving uit de arbeidstijdenwet en de cao Academische Ziekenhuizen. Houdt hierbij rekening met de kwalitatieve en kwantitatieve eisen t.a.v. de personeelsplanning op de afdeling, met de eisen t.a.v de opleiding van cursisten en met voorkeuren en wensen van medewerkers, heeft regelmatig overleg met de betreffende leidinggevende hierover.

  • Is verantwoordelijk voor een adequaat aanvraagsysteem t.b.v. de dienstlijstplanning.

  • Beheert het vakantie-aanvraagsysteem, draagt zorg voor een tijdige en verantwoorde vakantieplanning (dit laatste in overleg met de leiding).

  • Is verantwoordelijk voor het invoeren, uitdraaien en up-to-date houden van het weekoverzicht van de indeling en inzet van de medewerkers.

Kernactiviteiten

  • Is beheerder van het Monaco-bestand (of evt. ander roosterprogramma / systeem) van de afdeling, past dit systeem aan t.b.v. de werkbaarheid op de afdeling.

  • Signaleert knelpunten in het roostersysteem, draagt oplossingen aan en overlegt hierover met de verantwoordelijke functionarissen.

  • Is verantwoordelijk voor de ORT-lijsten, de berekening en het bijhouden van de jaarurensystematiek en de vakantie- en compensatie-uren, informeert hierover de medewerkers.

  • Is verantwoordelijk voor het verwerken van meerwerk en overuren van verpleegkundigen.

Kernactiviteiten

  • Draagt zelfstandig zorg voor het oplossen van knelpunten in de dienstlijst, overleg hierin zo nodig met de leidinggevende , toont hierbij inzicht in de inzetbaarheid en het niveau van de medewerkers.

  • Beheert het systeem van oproepkrachten, schakelt hen zo nodig in bij ad hoc of structurele knelpunten.

  • Houdt hierbij de kwalitatieve en kwantitatieve eisen in acht.

  • Overlegt met medewerkers over het oplossen van knelpunten.

Speelruimte
De functionaris legt verantwoording af aan de leidinggevende(n) over de wijze van uitvoering van de planningswerkzaamheden. De belangrijkste kaders worden gevormd door richtlijnen, procedures en werkafspraken en aanwijzingen van leidinggevenden. De functionaris neemt zelfstandig beslissingen over de behandeling/uitvoering van werkzaamheden, het maken van afspraken, de bewaking van voortgang van actiepunten, het afhandelen van actiepunten, het verstrekken van gegevens en opstellen van overzichten.

Contacten
Met medewerkers over de rooster en vakantieplanning en de evt. knelpunten daarin. Met leidinggevenden over opstellen en bijstellen van procedures, richtlijnen en werkafspraken. Met medewerkers van de salarisadministratie of de Dienst Automatisering over het gebruik en onderhoud van het roostersysteem, en het ontwikkelen van verbeteringen of het implementeren van nieuwe systemen

Eisen

  • Heeft een opleiding gevolgd op het gebied personeelsplanning of de bereidheid tot het volgen van een plannersopleiding.

  • Heeft bij voorkeur ervaring met personeelsplanning.

  • Heeft ervaring in het werken met basisprogramma's op de PC (zoals Word, Excel).

  • Heeft bij voorkeur ervaring met geautomatiseerde roostersystemen

  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk en evt fee kosten).

  • De aangeboden kandidaat is geen ZZP’er maar betreft alleen een Detachant of een uitzendkracht.

  • De kandidaat heeft een opleiding gevolgd op het gebied personeelsplanning of de bereidheid tot het volgen van een plannersopleiding.

  • De kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met personeelsplanning.

  • De kandidaat heeft ervaring in het werken met basisprogramma's op de PC (zoals Word, Excel).

  • De kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met geautomatiseerde roostersystemen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Accuratesse
  • Flexibiliteit
  • Probleem analytisch vermogen
  • Klantgerichtheid, inlevingsvermogen t.a.v. 24-uurs zorg
  • Goede communicatieve vaardigheden
  • Grote mate van zelfstandigheid
  • Keuzes kunnen maken en prioriteiten kunnen stellen
  • Organisatievermogen, time-management
  • Initiatief kunnen nemen

Organisatie en team

Functienaam
Planningsmedewerker

Plaats in de organisatie
Divisie Vrouw & Baby
Raad van Bestuur Manager Zorg Hoofd Zorgeenheid
Teamleider / Medisch Hoofd Subafdeling
Planningsmedewerker

Missie Divisie / Directie Missie
''Wij leveren topzorg en daarop aansluitend wetenschappelijk onderzoek aan vrouw en baby.''

Waarden
Wij zijn betrokken en gedreven. Wij vernieuwen en zijn nooit uitgeleerd. Wij werken samen en nemen verantwoordelijkheid.

Visie
Alles wat wij doen past aantoonbaar binnen de Reproductive Life Cycle en de buitenwereld erkent dat wij hiermee de koppositie in Nederland innemen. Ons wetenschappelijk onderzoek is internationaal toonaangevend, duidelijk zichtbaar binnen de UMCspeerpunten en leidt daadwerkelijk tot vernieuwing in de patientenzorg. Onze focus is excellente topzorg, waar nodig aangevuld met basiszorg. De kwaliteit van deze zorg is een best practice in Nederland. Wij zijn vernieuwend in de zorg voor vrouw en baby en we overschrijden hierbij bestaande grenzen binnen en buiten het UMC. Ons onderwijs wordt gegeven door aansprekende professionals die de Reproductive Life Cycle uitdragen.

Doel van de afdeling
De afdelingen verloskunde en neonatologie bieden optimale zorg aan (ernstig) zieke pasgeborenen en/of te vroeg geborenen. De afdeling V&G biedt zorg aan patienten van urogynaecologie & algemene gynaecologie, gynaecologische oncologie en voortplantingsgeneeskunde.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
uren:16
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur