Logo van Uitvoeringsorganisatie BBS
Logo van Uitvoeringsorganisatie BBS

Teammanager Integraal Team Soest

Uitvoeringsorganisatie BBS

Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland

Sluit over 5 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

12 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Voor het Integraal team Soest (40 fte) zoeken wij een teammanager die tijdelijk de leiding neemt over het team. Doordat er nog geen zicht is op een nieuwe vaste teammanager, komt er een tijdelijke manager die deze rol op zich kan nemen.

De opdracht richt zich op het ontwikkelen van dit nieuwe team. Per 1 januari gaat uitvoeringsorganisatie BBS verder als Eemkracht. Hierdoor zijn nieuwe teamindelingen waardoor er behoefte is aan een teammanager die vormgeeft aan dit team.

Als Teammanager van dit integrale team voor de gemeente Soest ben je een inspirerende manager met een strategische visie. Je geeft leiding aan het integraal team die (40 fte) en draagt bij aan een positieve werkcultuur. Functies die in dit team behoren zijn de medewerkers die onze inwoners (0 tot 100 jaar) helpen en begeleiden bij hun problemen waar zij hulp bij nodig hebben in de breedste zin van het woord. Zoals opvoedproblematiek, ondersteuning om nog zelfstandig thuis te wonen, inkomensproblemen, inburgering. Je hebt oog voor de ontwikkeling van de medewerkers en bevordert de samenwerking binnen het team en tussen de integrale teams van Eemkracht.

Je bewaakt de planning en control cyclus, en stuurt beschikbare budgetten en op het behalen van resultaten. Je hebt oog voor de ontwikkeling van de medewerkers en bevordert de samenwerking binnen het team en tussen de integrale teams van Eemkracht.

Je werkt samen met andere MT-leden om organisatie brede doelstellingen te realiseren en draagvlak te creëren voor besluiten binnen de uitvoeringsorganisatie. Ook onderhoudt een breed netwerk binnen en buiten de gemeente om relevante informatie en inzichten te verzamelen, en initieert en bevordert samenwerking. 

Verder zijn jouw taken en verantwoordelijkheden:

  • Je bent lid van het MT en neemt vanuit die hoedanigheid gezamenlijke en organisatie brede MT besluiten. 

  • Je bent verantwoordelijk voor de reguliere personele taken zoals ziekteverzuimbegeleiding, werven van nieuw personeel, voeren van ontwikkelgesprekken.

  • Je rapporteert rechtstreeks aan de directeur van BBS/Eemkracht.

Eisen

  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 12 jaar als leidinggevende binnen een gemeentelijke instelling of gemeenteschappelijke regeling;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende binnen het sociaal domein binnen een gemeentelijke instelling;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met zorg- en uitkeringsadministratie, terugvordering en verhaal, en administratieve werkzaamheden voor de overige vakgebieden zoals jeugd, Wmo, en leerlingenvervoer;
  • Aantoonbare werkervaring met coaching en verandermanagement als teamleider binnen het sociaal domein.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als manager binnen een gemeentelijke instelling (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van een fusie tussen 2 of meerdere gemeentes in een leidinggevende rol (30 punten);
  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein (20 punten);
  • Een afgeronde wo bachelor in de financiële richting of bedrijfskunde/economie/organisatiewetenschappen (20 punten).

Competenties

  • Coachen;
  • Leidinggeven;
  • Resultaatgerichtheid;
  • Visie;
  • Gevoel voor bestuurlijke en politieke verhoudingen.

Organisatie en team

Uitvoeringsorganisatie Eemkracht (opvolger van het huidige Uitvoeringsorganisatie Baarn, Bunschoten, Soest) verzorgt alle taken die gericht zijn op de zelfredzaamheid, participatie en het welzijn van de inwoners van de gemeente Baarn, Bunschoten en Soest. Hieronder vallen o.a. de Jeugdwet, participatiewet, Wmo, Leerplichtwet en leerlingenvervoer. We werken nauw samen met de betrokken gemeenten en lokale welzijnspartijen, waarbij de hulpvraag van de inwoners centraal staat. Hierbij staan onze kernwaarden centraal: Betrokken, Samen en Professioneel.

Als uitvoeringsorganisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is. 

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie vijf (5) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 19 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 18 december 2025 bericht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: 1x 3 maanden

Hybride: Is hybride werken mogelijk: nee

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

  • Functieschaal
    Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

  • CV-eisen
    Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

  • Overige informatie

    • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

    • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr