Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
Logo van Uitvoeringsorganisatie BBS
Logo van Uitvoeringsorganisatie BBS

Teammanager Bedrijfsvoering

Uitvoeringsorganisatie BBS

Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

26 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Als Teammanager Bedrijfsvoering geef je leiding aan meerdere teams, te weten bestuur; Div, facilitair, Financien, Informatievoorziening en automatisering, inkoop, communicatie, juridische zaken, personeelszaken en managementondersteuning. Dit zijn ongeveer 20 medewerkers. Dit betreft een nieuwe functie, omdat deze afdeling wordt opgezet per 1 januari 2026 wegens de transformatie naar Eemkracht. Een deel van het team bestaat uit medewerkers die in dienst zijn vanuit BBS, een deel wordt nieuw aangenomen. Een van jouw uitdagingen wordt dan ook dit team op te bouwen en vorm te geven, zodat er een solide basis wordt gecreeerd. Daarnaast ligt er een opgave om de bedrijfsvoering binnen Eemkracht samen met het MT verder vorm te geven. De werklocatie zal zijn in Soest. Je bewaakt de planning en control cyclus, en stuurt beschikbare budgetten en op het behalen van resultaten. Je werkt continue aan verbetering van de administratie, toont eigenaarschap in de bedrijfsprocessen en zorgt voor effectief informatiemanagement. Daarbij zorg je voor een optimale personele inzet om producten en diensten te realiseren. Je hebt oog voor de ontwikkeling van de medewerkers en bevordert de samenwerking binnen het team en tussen de integrale teams van Eemkracht. Je werkt samen met andere MT-leden om organisatie brede doelstellingen te realiseren en draagvlak te creeren voor besluiten binnen de uitvoeringsorganisatie. Ook onderhoudt een breed netwerk binnen en buiten de gemeente om relevante informatie en inzichten te verzamelen, en initieert en bevordert samenwerking.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Je bent lid van het MT en neemt vanuit die hoedanigheid gezamenlijke en organisatie brede MT besluiten.
  • Je adviseert over de prioritering en financiele gevolgen van (voorgenomen) besluiten.
  • Je bent verantwoordelijk voor de vertaling van besluiten naar concrete acties voor de bedrijfsvoering, waaronder ICT/IV, communicatie en archivering.
  • Signaleert op de organisatie van invloed zijnde relevante wet- en regelgeving en ontwikkelingen, analyseert en interpreteert deze en vertaalt deze naar consequenties voor de organisatie.
  • Draagt zorg voor de implementatie en uitvoering van het beleid voor de afdeling bedrijfsvoering; Je creeert draagvlak in de diverse teams Signaleert en analyseert mogelijke knelpunten, inefficienties of kansen voor verbetering en draagt oplossingen en verbetervoorstellen aan.
  • Gaat strategische samenwerkingen aan met externe aanbieders en partnerorganisaties.
  • Bevordert en beheert contracten met externe aanbieders en partnerorganisaties.
  • Je rapporteert rechtstreeks aan de directeur van BBS/Eemkracht.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende binnen een gemeentelijke instelling of gemeenschappelijke regeling, mede met het opbouwen van een nieuw team.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende van team Bedrijfsvoering binnen een overheidsinstelling.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de P&C cyclus binnen een overheidsinstelling.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 12 jaar als leidinggevende binnen een gemeentelijke instelling of gemeenteschappelijke regeling (30 punten).
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar in managementposities m.b.t. bedrijfsvoering processen (30 punten).
  • Uiterlijk beschikbaar per 15 december 2025 voor minimaal 36 uur in de week (30 punten).
  • Aantoonbare werkervaring in het formuleren van adviezen en verbetervoorstellen (10 punten).

Competenties

  • Coachen
  • Strategisch inzicht
  • Leidinggeven
  • Omgevingsbewustzijn
  • Visie
  • Gevoel voor bestuurlijke en politieke verhoudingen

Organisatie en team

Uitvoeringsorganisatie Eemkracht (opvolger van het huidige Uitvoeringsorganisatie Baarn, Bunschoten, Soest) verzorgt alle taken die gericht zijn op de zelfredzaamheid, participatie en het welzijn van de inwoners van de gemeente Baarn, Bunschoten en Soest. Hieronder vallen o.a. de Jeugdwet, participatiewet, Wmo, Leerplichtwet en leerlingenvervoer. We werken nauw samen met de betrokken gemeenten en lokale welzijnspartijen, waarbij de hulpvraag van de inwoners centraal staat. Hierbij staan onze kernwaarden centraal: Betrokken, Samen en Professioneel. Als uitvoeringsorganisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Gespreksinformatie

Beoordeling en selectie:

  1. Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen
    Flextender beoordeelt de CVs op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
  2. Stap 2: Selectie tien (10) CVs die aan de organisatie worden voorgelegd
    Flextender beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door Flextender. De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
  3. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
    De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten; Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
  4. Stap 4: Selectiegesprek
    In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning:

  • De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 9 december 2025.
  • Kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: 2 x 3 maanden

Functieschaal:

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen:

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands.

  • Minimaal 2 referenties.

Werkdagen:

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr.

Overige informatie:

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: di, wo, do, vr