Projectmedewerker minima, bijzondere bijstand, Nuggers Participatiewet

Uitvoeringsorganisatie BBS

Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland

Sluit over 6 dagen
75 32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 nov 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

3 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De opdracht is bedoeld om de klantmanagers inkomen te ontlasten zodat hier ruimte ontstaat hun eigen caseload goed te blijven beheren en de focus op de nieuwe aanvragen levensonderhoud kunnen leggen.

  • Het beoordelen en afhandelen van aanvragen van uitkeringsgerechtigden en niet uitkeringsgerechtigden (Nuggers) voor bijzondere bijstand, minimaregelingen, Individuele Inkomenstoeslag (IIT), compensatie eigen risico (CER), Regeling opvang ontheemden Oekraïne 

  • Het zelfstandig onderzoeken van aanvragen met soms complexe problematiek en behandelen volgens de omgekeerde toets benadering.

  • Het rapporteren en juridische advisering met betrekking tot aanvragen.

  • Het zelfstandig beheren en monitoren van een caseload.

  • Het hebben van fysiek klantcontact of afleggen van huisbezoeken bij klanten.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Maximum uurtarief van 75,00 exclusief BTW / inclusief fee Flextender en reiskosten woon-werk;
  • Zo snel mogelijk beschikbaar voor 32 uur per week;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar aaneengesloten zelfstandig, zonder tussenkomst van een toetsing, aanvragen bijzondere bijstand, minima, CER en IIT afgehandeld;
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van rapportages en beschikkingen;
  • Aantoonbare werkervaring met Suite (omschrijf duidelijk in het cv waar deze ervaring is opgedaan).
  • Aantoonbare werkervaring met Regeling opvang ontheemden Oekraine;
  • Aantoonbare werkervaring met de applicatie Zaken van xxllnc, omschrijf duidelijk in het cv waar deze ervaring is opgedaan;
  • Kandidaat is bereid 3 dagen per werkweek op kantoor aanwezig te zijn;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de participatiewet;

Wensen en competenties

Wensen

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

Competenties

  • Communicatief vaardig, vooral in persoonlijk contact;
  • Actuele kennis van relevante wet en regelgeving;
  • Klantgericht;
  • Flexibel inzetbaar, geen 9 tot 5 mentaliteit en indien noodzakelijk aanwezig op kantoor ook wanneer dit een thuiswerkdag is.

Organisatie en team

Organisatie
Uitvoeringsorganisatie BBS (de gemeenschappelijke regeling Samenwerking Sociaal Domein Baarn, Bunschoten en Soest) verzorgt de taken rondom Werk en Inkomen (Participatiewet), Uitkeringsadministratie en Zorgadministratie (Wmo en Jeugdwet) van de drie deelnemende gemeenten, Baarn, Bunschoten en Soest.
Daarnaast is BBS werkgever van de collega’s die werken in de lokale en sociale teams, die ondersteuning leveren dicht bij de inwoners van de drie gemeenten.

Onze kernwaarden zijn:

  • Denken in mogelijkheden,

  • Klantgerichtheid: de klant staat centraal,

  • Professionaliteit,

  • Efficiënt werken en

  • Gericht op Samenwerking.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever worden op een later moment gepland. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 2
Hybride werken: Ja

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur