Klantmanager Inburgering

Uitvoeringsorganisatie BBS

Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
70 20-24 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 aug 2025

Uren per week:

20-24

Publicatiedatum:

12 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Uitvoeringsorganisatie BBS (de gemeenschappelijke regeling Samenwerking Sociaal Domein Baarn, Bunschoten en Soest) verzorgt de taken rondom Werk en Inkomen (Participatiewet), Uitkeringsadministratie en Zorgadministratie (Wmo en Jeugdwet) van de drie deelnemende gemeenten, Baarn, Bunschoten en Soest.
Daarnaast is BBS werkgever van de collega’s die werken in de lokale en sociale teams, die ondersteuning leveren dicht bij de inwoners van de drie gemeenten.

Onze kernwaarden zijn:

  • Denken in mogelijkheden,

  • Klantgerichtheid: de klant staat centraal,

  • Professionaliteit,

  • Efficiënt werken en

  • Gericht op Samenwerking.

Omschrijving van de opdracht
In deze functie werk je enerzijds vanuit de Nieuwe Inburgeringswet 2021. Je begeleidt de inburgeraar tijdens het inburgeringstraject. Anderzijds werk je vanuit de Participatiewet. Je begeleidt de inburgeraar naar werk toe.

Vanuit de Nieuwe Inburgeringswet 2021 nodig je de inburgeraar uit voor een brede intake, neem je de leerbaarheidstoets af, en stel jij de PIP op. Periodiek spreek je de inburgeraar om de voortgang te bepalen. Daar waar nodig stuur je bij.

Vanuit de Participatiewet kijk je samen met de inburgeraar naar het hoogst haalbare en de best passende traject richting volledige en duurzame uitstroom uit de uitkering. Je zet acties uit om de inburgeraar daadwerkelijk richting de arbeidsmarkt te bewegen.

Daarnaast ben je:

  • in staat om maatwerk toe te passen waar de situatie daar om vraagt;

  • in staat om werkwijzen en processen snel eigen te maken.

Taken/ Werkzaamheden:

  • Gesprekken voeren met nieuwe inburgeraars van de gemeenten Baarn, Bunschoten en Soest;

  • Het uitvoeren van een brede intake waarin je de persoonlijke situatie en de leerbaarheid van de nieuwkomer in beeld brengt;

  • Het opstellen van een Plan Inburgering en Participatie (PIP);

  • Het opstellen van een Plan van aanpak in het kader van participatie;

  • Regie voeren op het inburgeringstraject van de nieuwkomer;

  • Leerbaarheidstoets afnemen;

  • Begeleiden van klanten gedurende de inburgeringsperiode van 3 jaar;

  • Met collega’s en externe partijen samenwerken aan een integrale aanpak over aanpak van begeleiding;

  • Rapportages en beschikkingen maken in Suite.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de Nieuwe Wet Inburgering;

  3. Minimaal 2 jaar werkervaring met de Participatiewet in de rol van re-integratie consulent;

  4. Vloeiend spreken van de talen: Nederlands en Engels;

  5. Uurtarief maximaal €70,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en Fee.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met statushouders en gezinsmigranten in de afgelopen 3 jaar (40 punten);

  2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het houden van een Brede intake en PIP in de afgelopen 3 jaar (30 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring met Suite (20 punten);

  4. Uiterlijk beschikbaar per 1 mei 2025 (10 punten);

Competenties

  • Flexibel

  • Proactief

  • Coachend

  • Collegiaal

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk:  ja, beperkt

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 23 april 2025,  van 09.00 uur tot 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 22 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Let op!:“Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Uitvoeringsorganisatie BBS mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Uitvoeringsorganisatie BBS. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.