Logo van Uitvoeringsorganisatie BBS
Logo van Uitvoeringsorganisatie BBS

Concern Controller

Uitvoeringsorganisatie BBS

Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

10 nov 2025
Opdracht tarief 130Opdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als Concern Controller speel je een essentiele rol in de verdere ontwikkeling van onze zelfstandige en professionele uitvoeringsorganisatie.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden:

  • Je draagt zorg voor actuele, betrouwbare en relevante financiele informatie;
  • Je stelt, indien nodig, principes voor planning en control op en bewaak je de naleving ervan;
  • Je analyseert onze budgetontwikkeling en -benutting, de bedrijfseconomische situatie en mogelijkheden;
  • Je signaleert trends en ontwikkelingen binnen het sociaal domein. Op basis van deze inzichten adviseer je het managementteam (MT) proactief over optimale beheers strategieen;
  • Je organiseert en coordineert de totstandkoming van documenten in de planning- en control cyclus, waaronder de jaarrekening;
  • Je bent eerste aanspreekpunt voor de accountant;
  • Je werkt nauw samen met onze directe partners, waaronder collega-controllers in de drie BBS-gemeenten, en met je collegas binnen BBS zelf;
  • Je rapporteert rechtstreeks aan de directeur van BBS.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag
  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als financieel controller
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als financieel controller binnen een overheidsinstelling
  • Uurtarief maximaal 130,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en fee Flextender
  • Maximaal 5 paginas CV, opgesteld in het Nederlands
  • Minimaal 2 referenties

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring als concern controller binnen een uitvoeringsorganisatie
  • Aantoonbare werkervaring als concern controller
  • Aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de financiele richting of bedrijfskunde/economie

Competenties

  • Plannen en organiseren
  • Analytisch denkvermogen
  • Zowel schriftelijke- als communicatieve vaardigheden
  • Pro actieve houding
  • Gevoel voor bestuurlijke en politieke verhoudingen

Organisatie en team

De Uitvoeringsorganisatie Baarn Bunschoten Soest verzorgt alle taken rond Werk en Inkomen en de Zorgadministratie voor de gemeenten Baarn, Bunschoten en Soest. De organisatie is volop in ontwikkeling en groeit toe naar een nieuwe organisatie onder de naam Eemkracht waarbij alle taken voor het sociale domein in een organisatie van ongeveer 200 fte per 1-1-2026 worden ondergebracht. We bouwen aan een krachtige uitvoeringsorganisatie waar wijzelf en onze opdrachtgevers trots op kunnen zijn. Dat doen we als professionals met respect voor onze klanten, voor de partners met wie we samenwerken en voor elkaar. Verantwoordelijkheden beleggen we zo laag mogelijk in de organisatie. Als uitvoeringsorganisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 25 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 21 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De selectieprocedure bestaat uit de volgende stappen:

  • Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen.
  • Stap 2: Selectie van vijf (5) CVs die aan de organisatie worden voorgelegd.
  • Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek. De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek.
  • Stap 4: Selectiegesprek, waarin de opdrachtgever nader toetst in hoeverre de kandidaten voldoen aan het profiel (met name de competenties).

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Met het verstrekken van de opdracht aan de ondernemer en de Uitvoeringsorganisatie BBS mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Uitvoeringsorganisatie BBS. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA).

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr.

Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 17 november 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 18 november 2025 gepubliceerd op onze website.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr