Logo van Technische Universiteit Eindhoven
Logo van Technische Universiteit Eindhoven

Procesmanager Campus & Facilities

Technische Universiteit Eindhoven

5612 AZ Eindhoven, Nederland

Sluit over 13 dagen

Begindatum:

6 jan 2026

Einddatum:

6 jul 2026

Uren per week:

40

Publicatiedatum:

26 nov 2025
Opdracht tarief 140Opdracht uren 40
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De functie

Als procesmanager Campus & Facilities speel je een sleutelrol in de ontwikkeling van onze werkomgevingen en voorzieningen. Je verbindt strategisch beleid met de dagelijkse praktijk van faculteiten, vakgroepen en ondersteunende diensten.

Je onderzoekt samen met gebruikers wat zij nodig hebben om optimaal te kunnen functioneren, vertaalt dat naar concrete ruimtelijke en organisatorische oplossingen, en organiseert het proces om tot gedragen plannen te komen. Zo breng je beleidsmatige keuzes tot leven in inspirerende werkomgevingen die passen bij de TU/e van nu én de toekomst.

Werkzaamheden

Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • het organiseren en begeleiden van het proces waarin strategische en beleidsmatige keuzes worden vertaald naar concrete verbouw- of inrichtingsplannen;
  • het afstemmen met gebruikers, bestuurders, beleidsmedewerkers, ontwerpers en (interieur)architecten;
  • het samenbrengen van belangen, ideeën en ambities van verschillende partijen tot haalbare, gedragen plannen;
  • het zorgen dat ontwerpen en plannen aansluiten bij zowel gebruikersbehoeften als de centrale kaders van de TU/e;
  • het voorbereiden van besluitvorming en het organiseren van draagvlak en accordering;
  • het begeleiden van projecten van initiatie tot overdracht aan projectleiders voor uitvoering;
  • het bewaken van voortgang, proceskwaliteit en besluitvorming;
  • het brengen van rust, richting en verbinding in een dynamische omgeving met veel stakeholders.

Je bouwt aan vertrouwen, kunt schakelen tussen strategisch en operationeel niveau, en hebt het inzicht om beleidsintenties te vertalen naar concrete, realiseerbare oplossingen.

Eisen

  • academisch werk- en denkniveau, waardoor je ontwerpen ook inhoudelijk kunt uitdagen, beoordelen en stimuleren;
  • minimaal 5 jaar relevante werkervaring;
  • aantoonbaar in staat resultaten weten te realiseren in een complexe omgeving;
  • sterke communicatieve vaardigheden, met het vermogen om te verbinden, draagvlak te organiseren en waar nodig te de-escaleren;
  • eigenaarschap en het vermogen om te sturen op de GROTIK-aspecten (geld, risico's, organisatie, tijd, informatie en kwaliteit).
  • Kandidaten zijn geen student of medewerker bij de TU/e.

Wensen en competenties

Wensen

  • bij voorkeur met een achtergrond in architectonisch ontwerp;
  • werkervaring bij voorkeur 10 jaar of meer;
  • ervaring in een bestuurlijke omgeving is een pré.

Competenties

  • Je bent analytisch, verbindend en creatief, iemand die richting geeft aan complexe processen en plezier haalt uit samenwerken met verschillende mensen en disciplines.

Organisatie en team

De TU/e is op zoek naar een Procesmanager Campus & Facilities. Binnen Campus & Facilities zorgen we ervoor dat onze omgeving meebeweegt met die ambities. We bouwen aan een duurzame, toekomstgerichte campus die onze community faciliteert, verbindt en inspireert. Voor deze dynamische context zoeken we een procesmanager die beleid, visie en gebruikersbehoeften weet te vertalen naar concrete, gedragen plannen.

Als Procesmanager C&F word je onderdeel van een betrokken en vooruitdenkend team met verschillende expertises - van strategische visie en beleidsontwikkeling tot projectmanagement en onderhoud. De functie is ondergebracht in onze projectafdeling en die bestaat uit 17 directe collega's. We bieden een omgeving waarin je kunt groeien, leren en impact hebt op het dagelijks leven van duizenden mensen.

Gespreksinformatie

Maximaal de drie Inschrijvers met de hoogst behaalde puntenscores in fase 1 worden uitgenodigd voor een gesprek met de beoordelingscommissie van Opdrachtgever. Bij dit gesprek dient vanuit de Inschrijver de medewerker aanwezig te zijn die de werkzaamheden daadwerkelijk uit gaat voeren. De gesprekken vinden plaats, ten kantore van de Opdrachtgever (zie planning). Tijdens dit gesprek wordt dieper doorgevraagd op de technische expertise van de medewerker, maar komen ook de soft skills aan bod.

De gesprekken vinden plaats op 19 december 2025.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Optie tot verlenging: Na deze initiële looptijd is er de mogelijkheid de opdracht onder gelijkblijvende voorwaarden te verlengen, tot een maximale looptijd van 2 jaar. Mochten omstandigheden daartoe aanleiding geven, dan kan de overeenkomst eventueel met wederzijds goedvinden ook na deze 2 jaar nog worden verlengd.
  • Het is Inschrijver niet toegestaan om meerdere kandidaten aan te bieden voor deze inzet.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr