Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
Logo van Technische Universiteit Delft
Logo van Technische Universiteit Delft

DAS TU Delft NA Specialist Brandveiligheid

Technische Universiteit Delft

Mekelweg 5, 2628 CD Delft, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

19 jan 2026

Einddatum:

18 jan 2027

Uren per week:

24 - 40

Publicatiedatum:

27 nov 2025
Opdracht tarief 120Opdracht uren 24 - 40

Omschrijving

Aanleiding

Om de ambities van de TU Delft te realiseren is een omgeving nodig die uitdaagt en inspireert.

Campus Real Estate & Facility Management werkt met meer dan 250 collega’s dagelijks aan onze ontwikkeling, het beheren van de gebouwen en terreinen en het faciliteren van de meer dan 30.000 gebruikers van de TU Delft. Duurzaamheid staat daarbij hoog in het vaandel.

Onze ambitie: een CO2-neutrale en circulaire campus in 2030. Wij creëren een omgeving waarin studenten, wetenschappers, medewerkers en samenwerkingspartners maximaal kunnen bijdragen aan een betere samenleving.

Als medewerker van Campus Real Estate & Facility Management werk je dus in een bijzondere omgeving, waar je samen met collega’s, met heldere processen en in een open sfeer, bijdraagt aan de topprestaties van de TU Delft

Doel/Scope functie
Zorgdragen dat de gebouwen van de TU Delft aantoonbaar brandveilig zijn en blijven.

Inhoud van de opdracht

Je speelt een centrale rol in het monitoren, borgen en doorontwikkelen van brandveiligheid binnen de Organisatie Campus Real Estate & Facility Management (CREFM). Je werkt nauw samen met Projectleiders, Ontwikkelaars, interne- en externe VGM afdelingen en uitvoerende partijen. Je geeft ook operationeel leiding aan de toezichthouders Brandveiligheid.

Je belangrijkste werkzaamheden zijn:

  • Ontwikkelen en borgen van het brandveiligheidsbeleid.

  • Bepalen van beheerplan, beheerproces, inspectieregime

  • Beoordelen/toetsen van de ontwerpdocumenten

  • Signaleren van tekortkomingen hierin daadkrachtig optreden

  • Je volgt ontwikkelingen in wet- en regelgeving en vertaalt deze naar beheerplannen en onderhoudsprogramma’s.

  • Je monitort, signaleert en adviseert op tactisch niveau aan het management van CREFM.

  • Deelnemen / voorzitten brandveiligheid overleggen met interne en externe stakeholders

  • Operationeel aansturen van de Toezichthouders Brandveiligheid

Gewenste resultaat

Aantoonbaar veilige gebouwen die voldoen aan de wettelijke en de door TU gestelde bovenwettelijke eisen t.a.v. brandveiligheid.

Eisen

  • Je hebt een afgeronde technische hbo-opleiding (vb. bouwkunde).

  • Je hebt aanvullende opleidingen gevolgd in op het gebied van brandveiligheid.

  • Je hebt tenminste 3 jaar ervaring met het voorbereiden en uitvoeren van interne audits om de veiligheid van gebouwen en installaties te borgen.

  • Je hebt aantoonbare actuele kennis van normen, richtlijnen en wetgeving op het gebied van brandveiligheid.

  • Je kunt helder communiceren en weet je advies af te stemmen op verschillende niveaus, van operationeel tot management als met externe instanties.

  • Je kunt goed omgaan met de geboden vrijheid en bijbehorende verantwoordelijkheid om je werk naar eigen inzicht vorm te geven en komt met creatieve oplossingen voor vraagstukken.

Wensen en competenties

Competenties

  • Analytisch

  • Overtuigingskracht

  • Resultaatgericht

  • Accuraat

  • Plannen en organiseren

  • Verbindend

Organisatie en team

Technische Universiteit Delft

De TU Delft is de oudste en grootste technische universiteit van Nederland. De 8 faculteiten van TU Delft bieden 16 bachelor- en meer dan 30 masteropleidingen aan ruim 27.000 studenten. Bij de TU Delft werken ca. 8.400 medewerkers samen met de studenten aan het ontwikkelen van grensverleggende wetenschappelijke inzichten die moeten leiden tot noodzakelijke technologische doorbraken voor een betere samenleving. Internationale samenwerking, het aantrekken van talent en een combinatie van onderwijs en onderzoek zijn daarbij randvoorwaarden.

Afdeling Building Management – Team Maintenance Technical

De afdeling Building Management stelt het onderhouds- en technisch beleid op en vertaalt dit naar de onderhoudsprogrammering met als doel aantoonbaar functionerende, veilige, gezonde en duurzame gebouwen, die op de toekomst gericht zijn en blijven met hierin een optimale balans tussen kwaliteit, risico’s en kosten.

Gespreksinformatie

Ja, de verificatie overleggen zijn reeds opgenomen in de planning. De gesprekken zijn gepland op 17 of 18 december.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Optie tot verlenging
Ja, er is een mogelijkheid de overeenkomst te verlengen voor een periode van maximaal 1 jaar. Duur verlenging in overleg met opdrachtnemer. Indien sprake van verlenging gebeurt dit op basis van gelijkblijvende voorwaarden met uitzondering van mogelijke indexatie en/of andere door de TU Delft benoemde punten.

Maximale tarief
Maximaal tarief € 120,00 per uur (inclusief reiskosten woonwerkverkeer, reistijd, verblijfkosten, eventuele materiaalkosten en andere kosten exclusief BTW).

Inschrijvingen met een tarief welke het opgegeven maximale tarief van € 120,00 per uur overschrijden zullen worden gediskwalificeerd van deelname.

Werk locatie / Thuiswerk
Tenminste 60% op de locatie. Thuiswerk in afstemming tussen opdrachtgever en opdrachtnemer

Afspraken indexatie
De indexatie wordt berekend op basis van het indexcijfer van januari van het lopende jaar ten opzichte van januari van het voorafgaande jaar. De 1e mogelijkheid voor indexering is 1 jaar na datum contractondertekening, bij inzet korter dan 1 jaar is indexatie niet toegestaan.

Gewenste documenten:

  • CV (max. 4 x A4 enkelzijdig).

  • Motivatiebrief (max.2 x A4 enkelzijdig) met hierin opgenomen:

    • Een toelichting op relevante werkervaring en uitgevoerde opdrachten waaruit blijkt dat de inschrijver op verschillende niveaus kan communiceren en zijn advies weet af te stemmen op zowel operationeel niveau, management als externe instanties;

    • Een beschrijving van hoe de inschrijver zelfstandig zijn werk indeelt, verantwoordelijkheid neemt en met creatieve oplossingen komt voor inhoudelijke en organisatorische vraagstukken.

  • Lijst met referentieprojecten (max 2. x A4 enkelzijdig): Minimaal 2 en maximaal 4 beschreven uitgevoerde relevante projecten met betrekking tot de opdracht.

Alle documenten dienen te worden opgesteld in lettergrootte 10.

Inschrijvingen die niet voorzien zijn van alle gevraagde documenten en/of niet zijn opgesteld op basis van voorgeschreven format en/of lettergrootte zullen worden gediskwalificeerd van deelname.

Aanvullend:

  • Opdrachtnemer ontvang voor de uitvoering van de werkzaamheden een laptop in bruikleen.

  • 2-Wekelijks vindt er een voortgangsgesprek over de uitvoering van de opdracht plaats tussen de opdrachtgever opdrachtnemer.

  • Geldig VCA Vol certificaat bij aanvang van de opdracht. Bij het verlopen van de geldigheidsduur van het certificaat tijdens de opdracht is opdrachtnemer verantwoordelijk voor het behalen van een nieuw geldig certificaat.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: di, wo, do, vr