Logo van Waternet
Logo van Waternet

Teamleider Ketenregie Waterzuivering

Korte Ouderkerkerdijk 7, 1096 AC Amsterdam, Nederland

Sluit over 4 dagen

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

30 jun 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

5 dec 2025
Opdracht tarief 125Opdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Als Teamleider ben je eindverantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van het team Ketenregie bestaande uit circa 12 fte. Je bewaakt de samenhang tussen de strategische doelstellingen van het waterschap, de assetmanagementsystematiek en de praktische uitvoering van het bedienen en onderhouden van de zuiveringen. Daarnaast ben je de rechterhand van het afdelingshoofd Waterzuivering die tevens effecteigenaar ‘gezuiverd water' is. Je vervult daarmee een belangrijke rol in de regievoering over de keten (beleid, assetmanagement, opdrachtgeverschap, projecten, onderzoek en onderhoud). Je fungeert als spil in het verbinden en het verder in balans brengen van beleid, uitvoering en ondersteuning en je zorgt voor een professioneel, betrokken en gemotiveerd team.

De teams ketenregie zijn te beschouwen als stafteam van de effecteigenaar en heeft 3 hoofdtaken:

  1. Ondersteuning in functionele effectsturing, o.a. ondersteuning in verantwoording (P&C/ bestuurlijk proces en producten)

  2. Procesverbetering/ business improvement

  3. Bedrijfsuitvoeringstaken

De teams ketenregie ondersteunen de afdelingsmanager in de sturing op, verantwoording van en bedrijfsvoering van de hele keten voor het betreffende maatschappelijk effect.

Kernactiviteiten

  • Leidinggeven en teamontwikkeling
    Aansturen, coachen en ontwikkelen van teamleden (business analist(en), contractmanagers, senior user(s), financieel medewerker(s) en overige professionals) binnen het team Ketenregie. Zorgdragen voor een inspirerende, veilige en resultaatgerichte werkomgeving.

  • Planning & Control (P&C) cyclus en -producten:

    • Bewaken en ontwikkelen van P&C-producten (begrotingen, rapportages), in samenwerking met de business controller en financieel administratief medewerkers, zorgen dat deadlines worden gehaald en managementinformatie correct en tijdig beschikbaar wordt gesteld;

    • Regie houden op het voorbereiden en controleren op inhoud van bestuursvoorstellen, waarbij bestuurlijke sensitiviteit en heldere, doeltreffende communicatie geborgd worden;

    • Een coördinerende rol spelen bij de relevante bestuurlijke effecten en deskundige ondersteuning bieden aan het management en diverse afdelingen.

  • Het voeren van regie op de effectketen, mede door:

    • Overleggen te organiseren tussen alle relevante spelers binnen de keten;

    • Het verbinden en het in balans brengen van belangen van de assetmanagers en asset users;

    • Stimuleren en borgen van procesgericht werken en toepassing van de assetmanagementprincipes binnen het team en de afdeling.

  • Operationele regie en prioriteiten stellen
    Plannen, organiseren en bewaken van werkzaamheden en projecten binnen het team. Prioriteren van taken en middelen om doelstellingen te realiseren.

  • Kwaliteitsbewaking en verbeteringen
    Borgen van Kwaliteit Arbo en Milieu, binnen de afdeling en faciliteren van verbeterinitiatieven vanuit het team.

  • Vertegenwoordigen van het team
    Optreden als aanspreekpunt binnen de organisatie en richting externe partijen. Participeren in management overleggen en ketenoverleg.

Eisen

  • HBO+ werk- en denkniveau, bij voorkeur richting organisatiekunde, bedrijfskunde, watermanagement of technische bedrijfskunde;

  • Ervaring in een leidinggevende rol, bij voorkeur binnen een technische of publieke organisatie;

  • Financieel inzicht en ervaring met budgetbeheer;

  • Kandidaat is geen ZZP'er.

Wensen en competenties

Wensen

  • Kennis van assetmanagementsystematiek (bijv. ISO 55000) en procesmanagement is een pré;

  • Affiniteit met waterbeheer en technische onderhoudsprocessen is een pré.

Competenties

  • Sterke coachende en communicatieve vaardigheden.

  • Besluitvaardig, organisatorisch sterk en veranderingsgezind.

  • Resultaatgericht met oog voor kwaliteit en samenwerking.

  • Je bent de verbindende factor tussen beleid, uitvoering en ondersteuning binnen een cruciaal team.

  • Je hebt impact op zowel de kwaliteit van het werk als op de ontwikkeling van medewerkers en de doorontwikkeling van procesmatig naar ketengericht werken.

Organisatie en team

Het team

De afdeling Waterzuivering beheert 11 rioolwaterzuiveringsinstallaties (rwzi's) eind eindgemalen en doet dit met vier teams: Operatie Stedelijk Gebied, Operatie Landelijk Gebied, Productie (met de centrale regiekamer, procesvoerders en procestechnologen) en het nieuwe team Ketenregie. In totaal circa 80 FTE. Je komt te werken in het team Ketenregie van de afdeling Waterzuivering bij het Waterschap AGV. Je rapporteert aan de afdelingsmanager Waterzuivering die tevens effecteigenaar ‘gezuiverd water' is. Je geeft sturing aan een multidisciplinair team van specialisten (waaronder adviseurs KAM, contractmanagers), analisten, vertegenwoordiger van de gebruikers van de assets (rioolwaterzuiveringen), in totaal circa 12 fte.

Je werkt nauw samen met:

  • Teamleden binnen Ketenregie – aansturen, ondersteunen en faciliteren

  • Afdelingsmanager, tevens effecteigenaar – afstemming over strategie en beleid

  • Andere teams en afdelingen – zoals Assetmanagement, Operatie, ICT, Financiën

  • Externe partners – zoals aannemers, leveranciers en ketenpartners

  • Verandermanagers en projectleiders – bij implementatie van nieuwe werkwijzen en systemen

Gespreksinformatie

Gesprekken zullen in week 50 plaatsvinden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: Ja optie tot verlenging

Overig:

  • Aanvraag is enkel geschikt voor Detachering!

  • CV's langer dan 5 pagina's worden niet in behandeling genomen.

  • Tarief gaat mee in de beoordeling!

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr