Korte Ouderkerkerdijk 7, 1096 AC Amsterdam, Nederland
Begindatum:
5 jan 2026Einddatum:
30 jun 2026Publicatiedatum:
3 dec 2025Als afdelingshoofd Bedienen & Onderhouden ben je verantwoordelijk voor de goede werking van het rioolstelsel. Je geeft leiding aan de teamleiders van het regieteam, het bedien team en het uitvoerende team genaamd de pool. Je hebt oog voor de praktijk en de wensen van de bestuurlijke en ambtelijke opdrachtgevers. Als afdelingshoofd draag je bij aan beleid en ontwikkeling en weet jij als geen ander hoe je een afdeling mee kunt krijgen in verandertrajecten. Door noodzakelijke stappen op gebied van emissieloos werken en een groeiende arbeidsmarktproblematiek is in het onderhouds- & inspectieproces een hoge mate van flexibiliteit en veranderkracht noodzakelijk. Taken worden steeds meer procesgericht benaderd, waarbij verschillende afdelingen op basis van rollen, taken en verantwoordelijkheden steeds professioneler met elkaar samenwerken.
Werkzaamheden
Je krijgt van de afdeling programmeren een onderhoudsopgave voor zowel het onderhouden van het rioolstelsel, als het bedienen van de bijbehorende gemalen. Jouw afdeling draagt zorg voor de vertaling van de totale onderhouds- & inspectieopgave naar uitvoerbare en realistische onderhouds- & inspectie plannen op basis van risico, kosten en prestatie. Het tot uitvoer brengen van deze plannen, van werkvoorbereiding tot en met uitvoering en bijbehorend informatiebeheer, ligt ook binnen jouw verantwoordelijkheid. Het met de medewerkers ontwikkelen en toepassen van verbeterde processen en het implementeren van nieuwe procesondersteunende technieken zijn belangrijke opgaven om de afdeling blijvend in beweging en accuraat te houden.
Daarnaast ben je bezig met:
Leidinggeven aan de medewerkers van de afdeling, het maken van resultaatafspraken en de verantwoordelijkheid voor het realiseren van de afdelingsdoelstellingen;
Je bewaakt de inbreng van de afdeling binnen het geheel van de organisatie, de resultaten en middelen. Je werkt hierbij uiteraard over de grenzen van je afdeling heen en legt verbinding met aanpalende afdelingen;
Je bouwt en onderhoudt een relevant extern netwerk en je vertegenwoordigt Waternet in overleg op diverse niveaus;
Je levert een bijdrage aan het invoeren van uniform data-gedreven assetmanagement binnen Waternet en je denkt mee over het ontwerpen en implementeren van organisatorische en digitaliseringsveranderingen die daarbij horen;
Je levert een bijdrage aan de invoering van procesgericht assetmanagement.
Je hebt affiniteit met techniek en veel ervaring met leidinggeven aan uitvoerende professionals.
Je hebt een academisch werk- en denkniveau, relevante studierichting is een pré;
Tenminste 10 jaar ervaring als leidinggevende in het publieke domein, ervaring in de infratechniek watersector is een pré.
Je bent een benaderbare coach voor de teamleiders en medewerkers en je stuurt op resultaat. Je werkt constructief samen met je teamleiders, collega afdelingshoofden en directie. Je beschikt over uitstekende sociale vaardigheden: je bent in staat om te verbinden, te overtuigen en te sturen. Je bent een uitstekend netwerker. Je kunt in- en externe partijen samenbrengen en tegenstellingen overbruggen. Je hebt ruime ervaring met het werken in een overheidsorganisatie en je voelt je thuis in een politiek-bestuurlijke omgeving.
Niet bekend
Gesprekken zullen in week 50 plaatsvinden.
Optie tot verlenging: Ja
Uurtarief: Schaal 14, graag scherp aanbieden!
Overig:
Aanvraag is enkel geschikt voor Detachering!
CV's langer dan 5 pagina's worden niet in behandeling genomen.