Integriteit coördinator

Korte Ouderkerkerdijk 7, 1096 AC Amsterdam, Nederland

Sluit over 11 dagen
100 32 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

4 feb 2025

Probleemstelling
Integriteit is een actueel onderwerp, ook binnen Waternet. Er is en wordt bij Waternet daarnaast op projectbasis aandacht besteed aan integriteit. De documenten en werkwijzen worden dan weer tegen het licht gehouden en er wordt aandacht aan besteed in werkoverleggen, Intranet en bijeenkomsten over leiderschap. Dit alles kan echter planmatiger en continu worden aangepakt, de werkwijzen rond integriteit zijn nog onvoldoende belegd. Er is besloten dit vanuit 1 aanspreekpunt op te pakken.

Beschrijving van de behoefte
In deze rol zorg je in afstemming met de relevante stakeholders (o.a. directie, o.a. afdelingen M&O, KAM, JZ) voor het bij elkaar brengen en uitvoeren van deze taken. Jij bent verantwoordelijk voor het actueel maken en houden van de beleidsdocumenten, zoals bijvoorbeeld de gedragscode en de meldregeling. Je stelt een plan op voor het implementeren van een zorgvuldig meldproces en voert deze uit. Verder stel je (voortgang)rapportages op. Tot slot lever je een bijdrage aan het versterken van de integriteitscultuur onder andere door communicatie-uitingen en het ontwikkelen en/of uitzoeken van van trainingen. Dit alles gericht op het optimaliseren en versterken van het integriteitssysteem binnen de organisatie.

Werkzaamheden
Je dagelijkse werkzaamheden bestaan uit:

  • Acteren als een spin in het web, je weet de diverse professionals binnen de organisatie makkelijk te vinden en te committeren aan deze opdracht;

  • Je adviseert over de uitvoering en werking van het integriteitsbeleid (gevraagd en ongevraagd);

  • Je bent zichtbaar en vindbaar voor de organisatie;

  • Je bouwt aan een langere termijnaanpak voor integriteit, waaronder het versterken en implementeren van de meldingskanalen voor (vermoedens van) integriteitsschendingen;

  • Je zorgt voor het actueel brengen en houden van o.a. het integriteitsbeleid, gedragscode , meldregeling en werkt mee aan andere beleidsstukken als PSA, D&I ism met andere professionals;

  • Je voert monitorings- en evaluatieactiviteiten uit en bereid je rapportages aan het bestuur en management voor.

Afdeling/Team
Team HR advies bestaat uit HR Adviseurs, Verzuim adviseurs, Arbeidsjuristen en een adviseur Leren & Ontwikkelen. Het team valt binnen de afdeling Mens en Organisatie waar verder de personeelsadministratie, salarisadministratie, recruitment, verzuim en functioneel beheer onder vallen.

Eisen

  • Minimaal HBO+ werk- en denkniveau of vergelijkbaar door werkervaring op juridisch vlak

  • In de afgelopen 7 jaar minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met het opstellen, doorontwikkelen en uitrollen van integriteitsbeleid binnen organisaties

  • In de afgelopen 7 jaar minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met het implementeren én bestendigen van processen ten behoeve van integriteitsmanagement binnen organisaties

  • In de afgelopen 7 jaar minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met het ontwikkelen en uitvoeren van bewustwordingsactiviteiten en training op het gebied van integriteit binnen organisaties

  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift

  • De kandidaat dient te beschikken over de volgende competenties:

    • verbinden: medewerkers motiveren, verbinden en de samenwerking stimuleren zowel binnen als buiten het team bemaling.

    • duidelijk communiceren: goed je eigen menig kunnen onderbouwen met heldere argumenten.

    • innovatief: Innovatief zijn, ideeën verbeteren en probleemoplossend werken?

    • Planmatig: organisatievermogen, zorgvuldig, planmatig en resultaatgericht kunnen werken.

    • Stressbestendig. je bent in staat om onder tijdsdruk te kunnen werken en je kunt goed schakelen. In geval van calamiteiten zelfstandig handelend op te treden als coördinator scenario.

    • Analytisch; Breed analyseren en in staat om hoofd- en bijzaken te scheiden.

Wensen

  • Relevante integriteitswerkervaring opgedaan binnen de Publieke sector van minimaal 5 jaar. Motiveer uw antwoord (40 punten)

  • Diverse opdrachten vervuld (in totaal minimaal 3 jaar) binnen verschillende complex bestuurlijke organisaties met meer dan 2000 medewerkers (20 punten)

  • Ervaring met projectmatig werken (20 punten)

    • 0 tot 1 jaar

    • 1 t/m 2 jaar

    • 3 tot 5 jaar

    • 5 + jaar

  • Ervaring met werken in HR vakgebied (20 punten)

    • 0 tot 1 jaar

    • 1 t/m 2 jaar

    • 3 tot 5 jaar

    • 5 + jaar

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur