Logo van Waternet
Logo van Waternet

Coördinator ontwerp en realisatie Drinkwater

Korte Ouderkerkerdijk 7, 1096 AC Amsterdam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

30 jun 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

1 dec 2025
Opdracht tarief 130Opdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Wat ga je doen en waar draag je aan bij?

Als verbindende en enthousiaste professional met een passie voor techniek en organisatieontwikkeling, draag jij in deze functie bij aan de toekomst van onze drinkwatervoorziening.
De afdeling ontwerp en realisatie is verantwoordelijk voor het ontwerpen en realiseren van nieuwe installaties, leidingen, pompstations en zuiveringsinstallaties. Ook uitbreiding en vervanging van bestaande infrastructuur behoren tot onze kerntaken. We begeleiden projecten van aanbesteding tot oplevering, in nauwe samenwerking met aannemers, ingenieursbureaus en interne stakeholders. Duurzaamheid staat centraal: we implementeren energie-efficiënte installaties, circulaire materialen en klimaat adaptieve ontwerpen.
Daarnaast stemmen we af met afdelingen zoals Assetbeheer, Operations en Kwaliteit, en zorgen we dat onze ontwerpen voldoen aan operationele eisen en wettelijke normen. We identificeren en beheersen technische en milieukundige risico's en coördineren het verkrijgen van vergunningen. Na oplevering evalueren we projecten en toetsen we of het ontwerp voldoet aan de verwachtingen.

Als coördinator ontwerp en realisatie, vorm je samen met het afdelingshoofd en de teamleider het MT van de afdeling. Je speelt een sleutelrol in de verdere opbouw, uitbreiding en positionering van de afdeling. Je hebt een duidelijke visie op groei en weet deze te vertalen naar structuur, samenwerking en vakinhoudelijke ontwikkeling.
Je stuurt IPM-teams aan binnen diverse disciplines en richt je op het continu verbeteren van processen, standaarden en de rolinvulling van vakspecialisten. Je zorgt voor een slimme inzet van capaciteit en verhoogt de realisatiegraad van projecten door duidelijke sturing en uniforme, digitaal ondersteunde processen.
Je komt terecht in een organisatie die volop in ontwikkeling is en waar jouw visie op organisatieontwikkeling en leiderschap het verschil maken.

Wat ga je doen?

  • Leidinggeven aan de dagelijkse gang van zaken binnen de afdeling, samen met de teamleider.
  • Verbeteren van de bedrijfsvoering en optimaliseren van overlegstructuren en werkwijzen.
  • Richting geven aan vakinhoudelijke ontwikkeling van expertisegebieden.
  • Zorgen voor inzet van kwaliteit en capaciteit passend bij de groeiende investeringsopgave.
  • De afdeling verder op orde brengen en klaar maken voor de toekomst.

Eisen

  • een afgeronde hbo- of wo-opleiding
  • ervaring met inbedden van een ander team in de afdeling
  • ervaring met het aansturen van multidisciplinaire teams
  • ervaring met werken in projectenomgeving
  • Kandidaat is geen ZZP'er.

Wensen en competenties

Competenties

  • een verbindende en communicatieve stijl van leidinggeven
  • sterk in samenwerken, toegankelijk en enthousiast
  • organisatiesensitiviteit en een scherp oog voor relaties en belangen

Organisatie en team

Klantgegevens

Klant: Stichting Waternet
Afdeling: Project- en omgevingsmanagement (Projecten)

Het team

We staan aan de vooravond van een belangrijke stap: we zetten de huidige afdeling Projecten om naar een volledig nieuwe afdeling met een vernieuwde werkwijze en structuur. Dit betekent dat je niet alleen in een nieuwe functie stapt, maar ook actief bijdraagt aan het vormgeven van de nieuwe afdeling.
We zoeken dus iemand die het leuk vindt om mee te bouwen, structuur aan te brengen en veranderingen concreet maakt. Er is veel ruimte voor een eigen initiatief, meedenken en het verbeteren van processen.

Gespreksinformatie

Gesprekken zullen in week 50 plaatsvinden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Optie tot verlenging: Ja optie tot verlenging

Aanvraag is enkel geschikt voor Detachering!
CV's langer dan 5 pagina's worden niet in behandeling genomen.
Opmerkingen: schaal 12, graag scherp aanbieden!

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr
Sluiten
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.