Logo van Waternet
Logo van Waternet

Assistent Technisch Manager / Ontwerpleider Waterkeringen

Korte Ouderkerkerdijk 7, 1096 AC Amsterdam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

1 nov 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

9 okt 2025
Opdracht tarief 95Opdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Waternet is voor het IPM-team Waterkeringen 3 op zoek naar een ervaren Assistent Technisch Manager / Ontwerpleider die wil bijdragen aan regionale dijkverbeteringsprojecten. Je werkt in een vast IPM-team met een eigen projectenportfolio en rapporteert aan de Technisch Manager.De focus ligt op de voorbereiding van dijkverbeteringen in nauwe samenwerking met het waterschap en betrokken adviesbureaus. In deze rol ondersteun je de Technisch Manager en neem je verantwoordelijkheid in het integraal beoordelen en coordineren van de technische ontwerpen. Daarbij voer je de regie op inhoud, planning en kwaliteit.

Jouw werkzaamheden:

  • Ondersteunen van de Technisch Manager binnen het IPM-team.

  • Opstellen van opdrachtomschrijvingen voor onderzoeken en ingenieursdiensten (samen met OM en CM).

  • Controleren van aangeleverde documenten zoals onderzoeksrapporten, tekeningen en bestekken.

  • Beoordelen van ontwerpen op uitvoerbaarheid en koste efficiëntie.

  • Voeren van keukentafelgesprekken met bewoners samen met de Omgevingsmanager.

  • Aansturen van interne vakspecialisten en deelnemen aan voortgangsoverleggen met de Technisch Manager.

  • Inschatten van capaciteit en leveren van technische input voor kostenramingen.

  • Afstemmen met interne en externe stakeholders over technische inhoudelijke zaken.

  • Toezien op planning, resources en financiën, en hieraan actief commitment tonen.

Eisen

  • Afgeronde hbo-opleiding in de GWW-sector (civiele techniek, watermanagement of vergelijkbaar).
  • In het bezit van VOL-VCA of bereid dit binnen 1 maand te behalen.
  • Minimaal 3 jaar ervaring (in de afgelopen 5 jaar) met projectmatig werken in IPM-teams.
  • Rijbewijs B.
  • Minimaal 3 jaar ervaring (in de afgelopen 6 jaar) met Systems Engineering in het opstellen en beheren van technische specificaties.
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring als technisch manager of ontwerpleider bij regionale keringen
  • Ervaring met het zelfstandig controleren en beoordelen van technische tekeningen, onderzoeken en bestekken.
  • Ervaring met omgevingsmanagement, zoals bewonersgesprekken en opstellen van bewonerskaarten.
  • Ervaring bij een Waterschap.

Competenties

  • zelfstandig en proactief
  • communicatief sterk
  • leiderschap
  • samenwerken
  • planmatig
  • stressbestendig
  • analytisch

Organisatie en team

Het IPM-team Waterkeringen 3 werkt aan zeven dijkverbeteringen in voorbereiding:

  • Amsteldijk West

  • Dorpskern Ouderkerk

  • Abcoude-Baambrugge

  • Kudelstaartseweg

  • Rondehoep Oost (fase 1 en fase 2 Noord)

  • Rondehoep West, dijkvak 6

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Vacature: Assistent Technisch Manager / Ontwerpleider Waterkeringen
Locatie: Amsterdam (Korte Ouderkerkerdijk 21) (Thuiswerken in overleg, 50/50)
Uren: 36 uur per week
Duur: 12 maanden, met optie tot verlenging
Start: November 2025
Maximaal tarief: €95 per uur
Cv’s langer dan 5 pagina’s worden niet in behandeling genomen.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur
Sluiten
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.