Adviseur Externe Inzet

Korte Ouderkerkerdijk 7, 1096 AC Amsterdam, Nederland

Sluit over 11 dagen
85 Noord-Holland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

31 jan 2026

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

24 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Binnen Team recruitment zijn we op zoek naar een Adviseur Externe Inzet die zich gaat bezig houden met de externe aanvragen van Waternet in ons Dynamisch Aankoop Systeem (DAS).
Je draagt in deze rol bij aan het gehele wervingsproces. Als Adviseur Externe Inzet richt jij je op de aanvragen voor tijdelijk personeel op detacheringsbasis of zzp wanneer het om specialistische kennis gaat. Het DAS is het portaal van Waternet waarmee tijdelijke expertise wordt ingekocht. Het platform dat we gebruiken is Mercell.
Voor het DAS informeer en adviseer je over het uitzetten van vacatures middels de aanbestedingswet.

Je bent het aanspreekpunt voor de inhurende manager voor tijdelijke vacatures vanaf schaal 10, en je begeleidt hem/haar in dit werving- en selectieproces. Samen stel je een functieprofiel op met de bijbehorende selectiecriteria. Nadat de Cv's zijn binnengekomen in het portaal beoordeel jij deze op basis van de eerder bepaalde criteria en deel je ze vervolgens met de selectiecommissie. Op een dienstverlenende en klantgerichte wijze zorg jij voor een rechtmatig en doelmatig aanbestedingsproces.

Om ervoor te zorgen dat jouw geworven starters soepel aan hun eerste werkdag beginnen werk je samen met het vacatureloket, personeelsadministratie, hr advies en inkoop en verdiep je je in de laatste wet- en regelgeving op het gebied van contractbeheer.

Verder lever je een positieve en actieve bijdrage aan de verdere ontwikkeling van de ambassadeursrol en de processen rondom externe inhuur.

Je werkzaamheden bestaan uit:

  • Het opstarten van het offerteproces door het aanmaken van een nieuwe opdracht in het DAS

  • Ondersteunen van en het geven van adviezen aan de inhurende manager

  • Contact onderhouden met leveranciers

  • Uitvoeren van alle handelingen in het systeem tijdens het offerte traject

  • Bewaken en stellen van deadlines

  • Openen van de (digitale) kluis met offertes (CV's)

  • Beoordelen van de binnengekomen offertes (CV's) op rechtmatigheid en match met gevraagde profiel

  • Ondersteunen van de vacaturesteller bij het beoordelen van de offertes (CV's)

  • Uitnodigen van kandidaten voor gesprek na terugkoppeling inhurende manager, rekening houdende met de rangorde in het portaal

  • Versturen van gunning- en afwijzingsberichten aan de leveranciers

  • Inzetten van de kennis van een inkoopadviseur bij vragen of knelpunten

  • Actief verbeteren van het inhuurproces

  • Onderhouden van contact met de personeelsadministratie over het aanmelden van inhuurkrachten

  • Zichthouden op dossiervorming bij Inkoop


Eisen

  • Je hebt HBO werk- en denkniveau.
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring als recruiter/adviseur inhuur of vergelijkbaar.
  • In de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar werkervaring met de meest recente wet- en regelgeving rondom het compliant inhuren van uitzendkrachten, gedetacheerden en zzp.
  • Gewerkt met een aanbestedingsplatform zoals Mercell of vergelijkbaar.

Wensen en competenties

Wensen
  • Ervaring met het werven en/of inhuren personeel via een Dynamisch Aankoopsysteem en kennis van de bijbehorende (aanbestedings-) wet- en regelgeving.
  • Ervaring met het werven van en/of inhuren bij een 100.000+ gemeente of (semi)overheid.
  • Ervaring met het begeleiden/adviseren van hiring managers en/of directie in de keuze van de verschillende vormen van externe inzet waaronder ZZP, detachering en uitzenden.
  • Actuele kennis en kunde die je weet toe te passen van de wet DBA. Je hebt hierin eerder verbeterinitiatieven in genomen.
Competenties
  • Je ziet het werk liggen, je bent proactief en houdt van aanpakken.
  • Je bent administratief een echte topper.
  • Je bent resultaatgericht en je laat je niet snel uit het veld slaan.
  • Je bent in staat standpunten te onderbouwen en te verdedigen.
  • Je vindt het leuk om kennis over te dragen.

Organisatie en team

Team Recruitment verzorgt het inhuren van een breed scala aan gespecialiseerd extern tijdelijk personeel en intern personeel. In het team werken collega recruiters en een campus recruiter samen naar één doel; het bijdragen aan een organisatie die in control is op personeel en die transparant en rechtmatig inkoopt of inhuurt.
Team recruitment is onderdeel van de afdeling Mens & Organisatie.

Gespreksinformatie

Uiterste datum stellen van vragen: 29 september 2025
Verwachte terugkoppeling: 7 oktober 2025 – 17:00 uur
Data matchgesprek: 9 oktober 2025 – 13:30 tot 17:00 uur
Gesprekken vinden op locatie plaats.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
LET OP:
  • Deze functie is niet geschikt voor een zzp'er of zzp via intermediair.
  • Waternet hanteert de WNT norm.
  • Waternet hanteert een maximum van €135,- per uur, dit is algemeen Waternet beleid (het maximaal uurtarief voor deze uitvraag vind u op pagina 1).
  • Na de maximale inhuurperiode, zoals beschreven op pagina 1, dient er een minimale onderbreking van 6 maanden te zijn, voor er opnieuw werkzaamheden voor Waternet uitgevoerd mogen worden.
  • De totale opdrachtwaarde, inclusief verlengingen, is €500.000,-
  • Het is mogelijk meerdere offertes aan te leveren, maximaal 5 per leverancier.
  • Offertes waar meer persoonsgegevens in staan dan alleen de voornaam en eerste letter achternaam worden terzijde gelegd.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur