thumbnail
thumbnail

Teamleider Juridische zaken, Bestuurssecretariaat & Communicatie

Soest

Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€110
32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 apr 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

8 jun 2024

Waar werken we aan in Soest
Werken voor de gemeente betekent werken voor onze 47.000 inwoners. Als gemeente ondersteunen we de samenleving op allerlei gebieden. Wij werken aan de leefbaarheid van onze gemeente en kijken daarbij naar de lange termijn. Op dit moment werken we o.a. hard aan de energietransitie voor een duurzame, toekomstbestendige gemeente. Verschillende bouwprojecten zijn in ontwikkeling (zoals de transformatie van Soesterberg Noord, woningbouwlocatie Oude Tempel en de Dalwegvisie) en we stimuleren sporten met verschillende projecten.

Dit zijn wij
We vormen samen met 275 professionals onze organisatie. Ons doel is een toekomstbestendige organisatie te zijn en mee te bewegen met wat de samenleving nodig heeft. Dat vraagt om flexibele, lerende professionals en leidinggevenden die hen daarin stimuleren, faciliteren en de ruimte geven. Daarom staan onze medewerkers centraal; zij leveren de resultaten aan onze inwoners, ondernemers en bestuur. Werken aan een toekomstbestendig Soest doen we volgens onze drie kernwaarden: samen (met collega’s, bestuur, samenleving en partners), met vertrouwen in elkaar en daarbij leren we van de dingen die we doen en van onze omgeving.

Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Het team
Het team bestaat uit ongeveer 20 medewerkers, verdeeld over 3 clusters. De clusters die onder dit team vallen zijn: 

  • Juridische Zaken: dit cluster richt zich op de algemeen juridische advisering (beantwoorden van vragen vanuit de organisatie), advisering over en toezicht op naleving privacywetgeving (o.a. behandelen datalekken en klachten en toetsen van verwerkersovereenkomsten), opstellen en actualiseren van verordeningen, secretariaat bezwaarschriftencommissie, secretariaat geschillencommissie, coördinatie van de afhandeling van klachten en coördinatie van WOO-verzoeken.

  • BestuurssecretariaatNaast de managementondersteuning van de burgemeester, wethouders en gemeentesecretaris, heeft het secretariaat ook ondersteunende rol in het bestuurlijke besluitvormingsproces en verzorgt zij de kabinetstaken.

  • Communicatie dit cluster zorgt voor communicatieadvies, schrijft en realiseert communicatieplannen, helpt collega’s om in duidelijke taal te communiceren met inwoners en verzorgt de content van online- en offline media.

Wat is jouw opdracht?
Vanwege de groei van onze organisatie, zoeken wij (tijdelijk) een extra teamleider binnen het aandachtsgebied Bedrijfsvoering, die zich richt op de clusters Juridische Zaken, Bestuurssecretariaat en Communicatie. Specifiek voor het cluster Juridische zaken geldt dat het takenpakket in ontwikkeling is (o.a. op het gebied van privacy, informatieveiligheid en WOO). Je levert een bijdrage aan de inhoudelijke groei en doorontwikkeling van dit cluster èn aan de inrichting van de juridische control functie.

Als teamleider heb je een veelzijdige rol: je coacht en ondersteunt ca. 20 medewerkers, fungeert als  sparringpartner en draagt zorg voor een cultuur van openheid en samenwerking.  Afhankelijk van de behoefte van de clusters en de individuele medewerkers, kijk je samen naar de verdere ontwikkeling van het team. Daarnaast heb je wekelijks overleg met collega teamleiders en breng jij expertise in vanuit jouw vakgebied èn ervaring als leidinggevende.

Vereisten / knock-outcriteria;
1. Een afgeronde opleiding op hbo-bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in een leidinggevende functie;
3. Uurtarief maximaal tarief van €110,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en fee Flextender.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen de afgelopen 5 jaar met aansturen van een team bij een gemeente (40 punten);
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring binnen de afgelopen 5 jaar met het aansturen van een team binnen de bedrijfsvoering van een overheidsorganisatie (20 punten);
6. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring op juridisch gebied bij een gemeente (30 punten);
7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het aansturen van communicatieprofessionals (5 punten);
8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het aansturen van een (bestuurs-)secretariaat (5 punten).

Competenties
- Verbinden & Coachen
- Daadkracht
- Samenwerken

Fee Flextender

Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 19 juni 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 18 juni 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Hibo Abdi via 06 43 36 34 42 / hibo.abdi@kbenp.nl of met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Hibo Abdi
Hibo Abdi
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur

Ben jij de Teamleider Juridische zaken, Bestuurssecretariaat & Communicatie die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.