Planjurist ruimtelijke ontwikkeling (team Projectbureau)

Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland

Sluit over 7 dagen
115 36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

11 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

“Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Soest mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Soest. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”

Soest is een moderne, open en betrokken gemeente met een rijke historie
De gemeente bestaat al bijna 1.000 jaar en telt momenteel zo’n 47.000 inwoners. Het ligt aan de rand van de Utrechtse Heuvelrug, midden in de prachtige natuur van de Soester Duinen, en is rijk aan bossen, heide en weilanden.  
 
We vormen samen met 275 professionals onze organisatie
Bij ons staan de kernwaarden vertrouwen, samen en leren centraal. Werken aan een toekomstbestendig Soest doe je samen met je collega’s, bestuur, de samenleving en partners. Dit alles met vertrouwen in elkaar. Daarbij leer je van de dingen die je doet en van je omgeving.
Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is. 

Opdracht
Je hebt meerdere jaren ervaring op ruimtelijk juridisch gebied, waardoor je complexe ruimtelijke initiatieven juridisch kan beoordelen. Je bent verantwoordelijk voor het begeleiden van het ruimtelijke juridische proces vanaf de eerste oriënterende gesprekken tot de uiteindelijke besluitvorming. Je werkt nauw samen met de projectleider van het projectbureau en initiatiefnemers van plannen die bij het projectbureau zijn ondergebracht. Het gaat hierbij meestal om grotere en complexe woningbouwprojecten die vaak ook bestuurlijk en politiek gevoelig kunnen liggen. Actuele projecten zijn bijvoorbeeld het omvormen van een bestaand bedrijventerrein naar een nieuwe woonwijk of het inpassen van een nieuwe woonwijk aan de rand van Soest, maar ook de inpassing van bijvoorbeeld twee nieuwe fietspaden. Je adviseert daarbij de projectleider, het college en de raad hoe deze ontwikkelen passen of passend gemaakt kunnen worden in het gemeentelijk, provinciaal en rijksbeleid én binnen de wet- en regelgeving. De gemeente Soest werkt met een omgevingstafel.

Vereisten/ knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Uurtarief maximaal €115 exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werk en fee externe partij;
3. Aantoonbare werkervaring Planjurist ruimtelijke ontwikkeling bij een gemeentelijke organisatie in de afgelopen 10 jaar. 
4. Aantoonbaar beschikbaar voor minimaal 32 uur per week;
5. Een afgeronde opleiding op HBO -bachelor niveau in de richting van Planologie.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Een afgeronde opleiding op wo-bachelor niveau; (30 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in het werkgebied Ruimtelijke Ordening; (30 punten)
8. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van bestemmingsplannen en ruimtelijke onderbouwingen; (20 punten)
9.  Aantoonbare werkervaring op het gebied van ruimtelijke ordening bij een gemeente (20 punten)

Competenties
 - Strategisch vermogen;
- Besluitvaardig en daadkrachtig;
- Samenwerken;
- Overtuigingskracht;
- Omgevingsbewustzijn en politieke sensitiviteit

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10A. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. .

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdagochtend 29 april 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 28 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur