Kwartiermaker / Strategisch adviseur regionale ontwikkeling

Soest

Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 24 Utrecht

Begindatum:

2 jan 2025

Einddatum:

1 apr 2024

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

28 nov 2024

Organisatie  
De gemeente Soest bestaat al bijna 1.000 jaar en telt momenteel zo’n 47.000 inwoners. Het ligt aan de rand van de Utrechtse Heuvelrug, midden in de prachtige natuur van de Soester Duinen, en is rijk aan bossen, heide en weilanden.   Bij ons staan de kernwaarden vertrouwen, samen en leren centraal. Werken aan een toekomstbestendig Soest doe je samen met je collega’s, bestuur, de samenleving en partners. Dit alles met vertrouwen in elkaar. Daarbij leer je van de dingen die je doet en van je omgeving.  
Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.   

Doel van de opdracht
De kwartiermaker legt de basis voor duurzame regie op regionale ruimtelijke samenwerking. Dit omvat zowel de inhoudelijke ontwikkeling van beleid als organisatorische borging van verantwoordelijkheden en processen. Het uiteindelijke doel is om een solide fundament te creëren voor de vaste medewerker die deze rol structureel zal invullen. 

Te behalen resultaten

  • Opleveren van een strategische roadmap voor 2025 met een heldere doorkijk naar 2026.

  • De roadmap bevat visie, prioriteiten, samenwerkingsafspraken en concrete acties voor regie op regionale ruimtelijke samenwerking.

  • Je borgt intern de regie op de ruimtelijke inbreng van de gemeente Soest richting regionale samenwerkingsverbanden zoals Regio Amersfoort op (A)MT niveau.

  • Je bereidt de invulling van een vaste formatieplaats (strategisch beleidsadviseur regionale ruimtelijke ontwikkeling) voor en werkt deze medewerker in.

  • Je borgt de belangen van Soest in het UNed gebiedsonderzoek Spoorzone Amersfoort en Heuvelrugzone en neemt de te werven vaste medewerker daarin mee.

Randvoorwaarden

  • Opdrachtnemer voert werkzaamheden zelfstandig uit en neemt volledige verantwoordelijkheid voor de uitvoering en resultaten.

  • Er is geen gezagsverhouding; de gemeente Soest fungeert als opdrachtgever en toetst op vooraf afgesproken resultaten.

  • De opdracht kan zowel op locatie als op afstand worden uitgevoerd, afhankelijk van de aard van de werkzaamheden.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met en kennis van regionale ruimtelijke samenwerking (omschrijf duidelijk in het cv);
2. Een afgeronde opleiding op minimaal wo niveau met een ruimtelijk aspect zoals geografie of planologie; 
3. Aantoonbare werkervaring binnen zowel een gemeente, rijksoverheid en regionale samenwerkingsverbanden;
4. Uiterlijk beschikbaar per 2 januari 2025 voor minimaal 24 uur per week;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten) 
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als strategisch adviseur regionale ruimtelijke ontwikkeling; (30 punten)
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente; (30 punten)
7. Aantoonbare werkervaring binnen de regio Amersfoort in verband met gebiedsontwikkeling en regionale samenwerking; (20 punten)
8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met advisering van bestuurders. (20 punten)

Competenties 

  • Strategisch denk- en werkniveau;

  • Politiek sensitief;

  • Sterk in to the point en integraal adviseren;

  • Communicatief vaardig en besluitvaardig;

  • Samenwerken;

  • Kernachtig schrijven.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de . desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij 
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.   

CV-eisen 
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. 

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr  
Is hybride werken mogelijk: ja

Planning 
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 9 december 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 6 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. 

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.