Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Hr-adviseur

Sociaal Kernteam Westland

van de Kasteelestraat 75, 2691 ZM 's-Gravenzande, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
95 20 tot 24 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 nov 2025

Uren per week:

20 tot 24

Publicatiedatum:

24 okt 2024

Organisatie
Het Sociaal Kernteam Westland is een overheids BV, die werkt in opdracht van de gemeente Westland. Het SKT verleent hulp aan inwoners in Westland van alle  leeftijden in het kader van de jeugdwet en de Wmo. Er werken 120 professionals verdeeld over vijf teams. Drie teams zijn binnen het primaire proces verantwoordelijk voor de zorgvragen in de regio’s Wateringen, Naaldwijk en ‘s-Gravenzande. Onze zorgregisseurs worden daarbij inhoudelijk bijgestaan door academisch geschoolde gedragswetenschappers. De bureaudienst verzorgt daarnaast de triage en het intakeproces van de zorgvraag. Het bedrijfsbureau ondersteunt de organisatie met de administratie, bedrijfsvoering en HR. Iedereen werkt hier met hetzelfde doel: rust en evenwicht in de situatie van de cliënt.

Opdracht
Ben jij een ervaren HR adviseur die het leuk vind om samen met het management te sparren over HR zaken? Ben jij innovatief, creatief en implementeer jij graag verbeteringen? Lees dan snel verder, want dan is deze functie bij het SKT helemaal iets voor jou!

De functie van HR-adviseur is veelzijdig. Je houd je bezig met zowel operationele-, tactische- en strategische werkzaamheden. Dit zorgt ervoor dat geen dag hetzelfde is en dat je veel afwisseling hebt gedurende de dag.

Een greep uit de werkzaamheden die je gaat doen:

  • Zowel kort-, frequent-, preventief- als lang verzuim heeft voor jou geen geheimen. Je fungeert als sparringpartner voor de desbetreffende manager die het traject begeleid. Je bent op de hoogte van de huidige wet- en regelgeving (WvP) en adviseert waar nodig. Je onderhoudt het contact met de Arbodienst en je hebt geregeld overleg met de verzuimconsulent. Daarnaast heb je ervaring met complexe verzuimtrajecten die dreigen vast te lopen.

  • Up-to-date houden/ verbeteren van beleidsstukken en regelingen.Of het nou gaat om het stagebeleid, de gratificatieregeling, het duurzame inzetbaarheidsbeleid, de ontwikkelcyclus of het agressieprotocol. Jij weet hier wel raad mee.

  • Geregeld komen er projecten voorbij die opgepakt dienen te worden. Denk hierbij aan bv. het laten uitvoeren van een PMO, het opstellen van een vitaliteitsprogramma en het onderzoeken van de verschillende mogelijkheden m.b.t. de inzet van de Arbodienst

  • AFAS beheer.

Jij bent verantwoordelijk voor het verder uitbouwen en verbeteren van de functionaliteiten en de workflows in AFAS. Dit doe je samen met een externe AFAS specialist.

  • Back-up voor de maandelijkse controle van de salarisadministratie

  • RI&E

De RI&E is opgesteld en het plan van aanpak ligt klaar. Samen met twee preventiemedewerkers ga jij aan de slag met de uitvoering van het plan van aanpak.

Competenties

  • Communicatieve vaardigheden. Effectief kunnen communiceren met medewerkers, managers en externe partijen. Dit omvat zowel mondelinge (complexe informatie helder en beknopt presenteren) als schriftelijke (opstellen van rapporten n beleidsdocumenten) communicatie, evenals het vermogen om actief te luisteren (behoefte en zorgen begrijpen).

  • Analytisch vermogen.Je kunt trends identificeren, problemen diagnosticeren en op gegevens gebaseerde beslissingen nemen.

  • Kennis van het arbeidsrecht.Toepassen en borgen van relevante wet- en regelgeving.

  • Probleemoplossend vermogen.Complexe (personeels)problemen aanpakken en effectieve oplossingen aanreiken. Dit omvat het snel en efficiënt nemen van beslissingen in ingewikkelde situaties en het vinden van praktische oplossingen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal aan afgeronde hbo-bachelor opleiding in de richting van HRM;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als HR-adviseur;
3. Aantoonbare werkervaring met AFAS Beheer, benoem waar deze is opgedaan;
4. Aantoonbare werkervaring met complexe langdurige verzuimcasussen ;
5. Aantoonbare werkervaring met het optimaliseren/ opstellen van beleidstukken en regelingen.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 9 jaar als HR-adviseur; (30 punten)
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met complexe langdurige verzuimcasussen, licht dit duidelijk toe door middel van een voorbeeld (25 punten)
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het optimaliseren/ opstellen van beleidstukken en regelingen binnen een gemeentelijke organisatie, licht dit duidelijk toe (20 punten)
9. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein van een gemeente; (15 punten)
10. Maximaal uurtarief van € 95,- excl. btw / inclusief reiskosten en fee Flextender (10 punten)

Competenties

  • Communicatieve vaardigheden;

  • Analytisch vermogen;

  • Kennis van het arbeidsrecht;

  • Probleemoplossend vermogen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (in overleg)
Is hybride werken mogelijk:  ja, na inwerkperiode

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 6 november 2024 De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk dinsdag 5 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever hanteert het Bring Your Own Device-principe. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.