Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Slachtofferhulp Nederland
Logo van Slachtofferhulp Nederland

Interim Transitiemanager Acute Opvang

Baarsjesweg 224, 1058 AA Amsterdam, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

14 nov 2025
Opdracht tarief 135Opdracht uren 28

Omschrijving

Sinds februari 2025 is een nieuw landelijk organisatieontwerp voor de Acute Opvang ingevoerd. Hoewel de basis staat, is uit de tussenevaluatie gebleken dat de organisatie nog niet stabiel functioneert. Er zijn knelpunten in roostering, inzet van medewerkers, samenwerking met ketenpartners en interne processen. De transitiemanager draagt zorg voor de implementatie en borging van het nieuwe ontwerp, met focus op structuur, processen, communicatie en menskracht.

Werkzaamheden:

  • Realiseren van inrichting AO-ontwerp (roostering, training, convenanten);
  • Borgen van processen en werkwijzen;
  • Afstemming met districtsmanagers en ketenpartners;
  • Inrichten van werkprocessen, kwaliteitskaders en communicatielijnen;
  • Signaleren van knelpunten en vertalen naar verbetervoorstellen;
  • Organiseren van afstemming tussen beleid, operatie en ketenpartners;
  • Versterken van randvoorwaarden voor kennisontwikkeling en professionalisering;
  • Bijdragen aan monitoring en evaluatie.

Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met transitiemanagement in complexe overheidsorganisatie;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met maatschappelijke dienstverlening en/of crisisopvang binnen een overheidsorganisatie;
  • Uiterlijk beschikbaar per uiterlijk 8 december 2025 voor 28 uur per week gedurende gehele opdracht inclusief mogelijke verlengingen;
  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Aantoonbare werkervaring met de implementatie van organisatieontwerpen in maatschappelijke context;
  • Aantoonbare werkervaring met stakeholdermanagement en samenwerking met ketenpartners binnen een overheidsorganisatie;
  • Een aantoonbare afgeronde cursus en/of opleiding transitiemanagement;
  • Aantoonbare werkervaring met procesinrichtingen en borging van werkwijze;
  • Een maximum uurtarief van 135 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee flextender.

Wensen en competenties

Competenties

  • Verbindend en resultaatgericht
  • Sterk in procesdenken en implementatie
  • Communicatief vaardig
  • Sensitief voor belangen van interne en externe stakeholders

Organisatie en team

Slachtofferhulp Nederland werkt vanuit 11 districten en enkele landelijk werkende teams. Binnen elk district zijn verschillende soorten dienstverlening aanwezig. De dienstverlening richt zich op het informeren, adviseren en ondersteunen van clienten. Daarnaast vertegenwoordigt Slachtofferhulp Nederland de belangen van slachtoffers in de maatschappij en stimuleert zij kennisontwikkeling op het gebied van slachtoffers en hulp aan slachtoffers en hun naasten.

Gespreksinformatie

Planning:

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 26 november 2025 van 09.30 uur tot 12.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 24 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Beoordeling Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen

De externe administratieve broker beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie vijf (5) cvs die aan de organisatie worden voorgelegd

De externe administratieve broker beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door de externe administratieve broker. De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek

De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door de externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal:

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals: 1

CV-eisen:

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen:

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.

Overige informatie:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr