Vastgoed regisseur opvang vluchtelingen

Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen

Raadhuisplein 1, 7901 BW Hoogeveen, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
110 32-36 Drenthe

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

2 okt 2025

Omschrijving

Wij zoeken een zelfstandige die verantwoordelijk is voor het realiseren en beheren van contracten van opvangplekken voor statushouders en asielzoekers binnen de gemeenten Hoogeveen en De Wolden. Deze opdracht loopt zolang de gestelde taakstelling niet is ingevuld en richt zich op het creëren van voldoende opvanglocaties die voldoen aan de gestelde eisen. Op dit moment ligt er nog een taakstelling van +/-180 opvangplekken.

Deze taakstelling dient voor het einde van de opdracht ingevuld te zijn. Als zelfstandig professional stel je een projectplan op met kaders en een realistische planning. Deze kaders geven inzicht in de vereisten en grootte van de geschikte locaties. De planning geeft inzicht in de afname van de taakstelling gedurende de opdracht.

Doelstellingen

  • Voldoen aan de volledige opgave voor zowel gemeente Hoogeveen als De Wolden.

  • Creëren en behouden van voldoende opvangplekken.

  • Invullen van de taakstelling van +/-180 opvangplekken voor statushouders en asielzoekers voor het einde van de opdracht.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden:

  • Coördineren van het volledige proces, van het selecteren en beoordelen van geschikte opvanglocaties tot het begeleiden van renovaties en inrichting.

  • Bewaken van de voortgang en zorgen dat alle faciliteiten voldoen aan de wettelijke eisen en kwaliteitsnormen.

  • Maken van per nieuwe locatie een project- en implementatieplan waaruit per locatie duidelijk wordt wat er nodig is om te voldoen aan de gestelde eisen.

  • Nauw samenwerken met gemeenten, buurtbewoners en andere belanghebbenden.

  • Afhankelijk van de behoefte en mogelijkheden binnen Hoogeveen en De Wolden kan de gemeente je aanstellen als projectregisseur om de huisvesting in goede banen te leiden.

  • Zorgdragen voor een soepele overdracht van operationele taken aan lokale teams.

  • Rapporteren over de voortgang, inclusief budgetbewaking en risicobeheersing.

  • Signaleren van knelpunten en doen van voorstellen voor verbeteringen, zodat het project efficiënt en volgens planning wordt uitgevoerd.

Eisen

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie met opvanglocaties.
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen en uitvoeren van projectplannen binnen gemeentelijke of overheidsopdrachten. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV.
  • Aantoonbare werkervaring met het realiseren en beheren van opvanglocaties voor ontheemde Oekraïners en/of asielzoekers.
  • Aantoonbare werkervaring met stakeholdermanagement en het samenwerken met gemeenten, maatschappelijke organisaties en buurtbewoners. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV.
  • Een maximum uurtarief van 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met stakeholdermanagement en het samenwerken met gemeenten, maatschappelijke organisaties en buurtbewoners. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV (100 punten).

Competenties

  • Teamspeler

  • Flexibel

  • Communicatief vaardig

  • Stressbestendig

  • Accuraat

  • Zelfstandig

  • Positief ingesteld

Organisatie en team

Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op een na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 8 oktober 2025, van 09:00 uur tot 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 7 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. 

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.  

CV-eisen 
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. 

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: flexibel.
Is hybride werken mogelijk: Ja.

Overige informatie    

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen  

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. 

  • Het overeengekomen tarief is van toepassing voor de gehele duur van de inzet van Professional. Aanpassing van het tarief is uitsluitend mogelijk na wederzijds overleg én mits er sprake is van detachering en kan slechts ingaan indien Inlener schriftelijk aan Opdrachtgever heeft bevestigd dat de tariefsaanpassing is goedgekeurd, met dien verstande dat verhogingen van het loon of andere arbeidsvoorwaarden, volgend uit de cao binnen de branche waarin Professional werkzaam is of bepaald door wetgeving, te allen tijde kunnen worden doorberekend.
    Andere verhogingen zijn niet mogelijk aangezien deze als een wezenlijke wijziging gezien worden waarmee de oorspronkelijke uitvraag onrechtmatig wordt (voor meer informatie: zie https://www.pianoo.nl/nl/regelgeving/jurisprudentie/jurisprudentieoverzicht/type-opdracht/wezenlijke-wijziging).

  • Huidige/ zittende leverancier is uitgenodigd om deel te nemen aan deze aanbesteding.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur