Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Teamleider Wijken en Economische Zaken

Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen

Raadhuisplein 1, 7901 BW Hoogeveen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 32 Drenthe

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jun 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

29 nov 2024

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt

Organisatie
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl

Opdracht
Vanaf 1 januari 2025 gaat de SWO werken vanuit een nieuwe sturingsfilosofie. Daarin staan, vanuit onze kernwaarden Vertrouwen, Verbinding en Eigenaarschap (VVE), aandacht voor de mens en sturen op resultaat centraal. Dit betekent ook dat er vanaf 1 januari gewerkt wordt vanuit een nieuwe organisatiestructuur, met nieuwe netwerken en teams. Vanwege de werving van een vaste teamleider zijn wij tijdelijk op zoek naar een interim teamleider op deze positie.

Omdat het team Wijken & Economische zaken een nieuw samengesteld team is zal de eerste periode in het teken staan van kennismaking en teambuilding: waar kunnen ze elkaar versterken in hun focus naar buiten. Als leidinggevende van dit team ben je verantwoordelijk voor het aansturen van een team van professionals binnen een omgeving die zich richt op het wijk- en dorpsgericht werken, wijkbeheer en de beleidsadvisering en uitvoering voor economische ontwikkeling.  Je zorgt ervoor dat het team optimaal functioneert. Hierbij staat de ontwikkeling van je medewerkers centraal. Je begeleidt hen in hun persoonlijke groei en vakinhoudelijke ontwikkeling, terwijl je ook zorgt dat de dagelijkse bedrijfsvoering soepel verloopt.

Daarnaast ben je een belangrijke schakel in de vertaalslag van de strategische doelstellingen van SWO naar concrete acties op tactisch en operationeel niveau. Je geeft deze richting aan en zorgt voor een succesvolle uitvoering binnen je team door te coachen, te begeleiden en toe te zien op de planning van werkzaamheden.

Samen met je team stel je een visie en teamplan op. Ook ben je verantwoordelijk voor een planmatige aanpak van het beheer, de standaardisatie en verdere professionalisering van werkprocessen en draag je zorg voor de kwaliteit van informatie. Je vormt de schakel tussen jouw medewerkers, de netwerkmanagers en directie. Daarnaast participeer je in netwerkoverleggen en draagt vanuit daarbij aan gezamenlijke of team overstijgende opgaves.

Als ambtelijk opdrachtnemer draag je ook verantwoordelijkheid voor de uitvoering van bestuurlijke programma’s. In deze rol ben je het vaste aanspreekpunt voor de portefeuillehouder op alle onderwerpen die het team aangaan. Hierdoor speel je een sleutelrol in het waarborgen van de kwaliteit van het beleid en de uitvoering daarvan binnen de organisatie.

De functie vraagt inzicht in ondernemerschap en kennis van economische zaken.  Een grote uitdaging voor de toekomst is het onderzoek naar de behoefte van toekomstbestendige/duurzame bedrijventerreinen en de ontwikkeling hier op. Ten aanzien van wijk- en dorpsgericht werken is het belangrijk om kennis en affiniteit te hebben in het samenwerken als gemeente met inwonersinitiatieven en groepen. Bestuurlijk is er onder andere prioriteit gesteld in het opstellen en uitvoeren van wijk- en dorpsagenda’s.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als teamleider binnen een politiek bestuurlijke omgeving;
3. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van beleidsadvies;
4. Aantoonbare werkervaring met coachend leiderschap, beschrijf dit in het profiel.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare werkervaring met het vakgebied wijkbeheer en economische zaken; (30 punten)
6. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als teamleider binnen een politiek bestuurlijke omgeving; (30 punten)
7. Beschikbaar binnen een maand van aanbieden; (40 punten)

Competenties

  • Creatief leiderschap

  • Coachingsvaardigheden

  • Resultaatgericht

  • verbinder

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12 Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk:  nee, zeer beperkt ivm huidige organisatieontwikkeling is de zichtbaarheid belangrijk.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden op een later moment gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Bij de SWO De Wolden-Hoogeveen is er altijd de mogelijkheid om flexibel om te gaan met je werkdagen en zijn er mogelijkheden om thuis te werken. Je ontvangt van ons een laptop en indien gewenst een mobiele telefoon in bruikleen.

  • Het overeengekomen tarief is van toepassing voor de gehele duur van de inzet van Professional.
    Aanpassing van het tarief is uitsluitend mogelijk na wederzijds overleg én mits er sprake is van detachering en kan slechts ingaan indien Inlener schriftelijk aan Opdrachtgever heeft bevestigd dat de tariefsaanpassing is goedgekeurd, met dien verstande dat verhogingen van het loon of andere arbeidsvoorwaarden, volgend uit de cao binnen de branche waarin Professional werkzaam is of bepaald door wetgeving, te allen tijde kunnen worden doorberekend.
    Andere verhogingen zijn niet mogelijk aangezien deze als een wezenlijke wijziging gezien worden waarmee de oorspronkelijke uitvraag onrechtmatig wordt (voor meer informatie: zie https://www.pianoo.nl/nl/regelgeving/jurisprudentie/jurisprudentieoverzicht/type-opdracht/wezenlijke-wijziging).

  • Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.