Raadhuisplein 1, 7901 BW Hoogeveen, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
31 dec 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
8 mei 2025Organisatie
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl
Omschrijving van de opdracht
Voor deze tijdelijke opdracht zoeken we een teamleider die de verantwoordelijkheid op zich neemt voor de aansturing van het team ruimtelijke ontwikkeling, totdat een vaste medewerker is geworven.
In deze functie ben je verantwoordelijk voor het aansturen van een team van professionals binnen een omgeving die zich richt op ruimtelijke ordening, landschapsinrichting, en bijvoorbeeld de ontwikkeling van de omgevingswet. Je zorgt ervoor dat het team optimaal functioneert en de dagelijkse bedrijfsvoering soepel verloopt. Je staat hierbij in verbinding met je team, bent benaderbaar en stimuleert persoonlijke- en teamontwikkeling om medewerkers voldoende ruimte te geven hun werk optimaal uit te voeren. Je hebt aandacht voor je medewerkers, gaat regelmatig met hen in gesprek en spreekt aan indien nodig. Daarnaast stimuleer je medewerkers te werken vanuit de drie kernwaarden.
Daarnaast ben je een belangrijke schakel in de vertaalslag van de strategische doelstellingen van SWO De Wolden Hoogeveen naar concrete acties op tactisch en operationeel niveau. Je geeft deze richting aan en zorgt voor een succesvolle uitvoering binnen je team door te coachen, te begeleiden en toe te zien op de planning van werkzaamheden.
Samen met je team stel je een visie en teamplan op. Ook ben je verantwoordelijk voor een planmatige aanpak van het beheer, de standaardisatie en verdere professionalisering van werkprocessen en draag je zorg voor de kwaliteit van informatie. Je vormt de schakel tussen jouw medewerkers, de netwerkmanagers en directie. Daarnaast participeer je in netwerkoverleggen en draagt vanuit daarbij aan gezamenlijke of team overstijgende opgaves.
Als ambtelijk opdrachtnemer draag je ook verantwoordelijkheid voor de uitvoering van bestuurlijke programma’s. In deze rol ben je het vaste aanspreekpunt voor de portefeuillehouder op alle onderwerpen die het team aangaan. Hierdoor speel je een sleutelrol in het waarborgen van de kwaliteit van het beleid en de uitvoering daarvan binnen de organisatie. En stimuleert samenwerking tussen jouw medewerkers en andere teams.
De invoering van de Omgevingswet brengt grote veranderingen met zich mee, voor ons team is dit een van de meest impactvolle uitdagingen van de komende jaren. Als teamleider ben jij degene die deze transitie aanstuurt en richting geeft aan de nieuwe manier van werken.
Vereisten / knock-outcriteria
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
Aantoonbare werkervaring binnen het domein ruimtelijke ordening in de afgelopen 5 jaar;
Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring als teamleider binnen een politiek bestuurlijke omgeving;
Aantoonbare ervaring met coachend leiderschap, geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV;
Aantoonbare recente werkervaring met de implementatie van de omgevingswet;
Beschikbaar voor 36 uur binnen een maand van aanbieden;
Beschikbaar voor een gesprek op donderdag 22 mei 2025 tussen 09:00 uur en 11:00 uur.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
Aantoonbare ervaring met organisatieveranderingen, geef duidelijk in het CV aan waar deze ervaring is opgedaan (25 punten);
Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente (bestuurlijke structuur) (25 punten);
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een leidinggevende functie in de afgelopen 5 jaar (25 punten);
De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. Hierin moet beschreven worden welke ervaring de kandidaat heeft met het vakgebied ruimtelijke ontwikkeling. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf. (25 punten).
Competenties
Leidinggeven;
Inlevingsvermogen;
Overtuigingskracht;
Coachen;
Analytisch vermogen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Nee, niet bespreekbaar.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 22 mei 2025 van 09:00 uur tot 11:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 21 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
Huidige/ zittende leverancier is uitgenodigd om deel te nemen aan deze aanbesteding.
De opdrachtgever kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Het overeengekomen tarief is van toepassing voor de gehele duur van de inzet van Professional.
Aanpassing van het tarief is uitsluitend mogelijk na wederzijds overleg én mits er sprake is van detachering en kan slechts ingaan indien Inlener schriftelijk aan Opdrachtgever heeft bevestigd dat de tariefsaanpassing is goedgekeurd, met dien verstande dat verhogingen van het loon of andere arbeidsvoorwaarden, volgend uit de cao binnen de branche waarin Professional werkzaam is of bepaald door wetgeving, te allen tijde kunnen worden doorberekend.
Andere verhogingen zijn niet mogelijk aangezien deze als een wezenlijke wijziging gezien worden waarmee de oorspronkelijke uitvraag onrechtmatig wordt (voor meer informatie: zie https://www.pianoo.nl/nl/regelgeving/jurisprudentie/jurisprudentieoverzicht/type-opdracht/wezenlijke-wijziging).
Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).