Raadhuisplein 1, 7901 BW Hoogeveen, Nederland
Begindatum:
3 nov 2025Einddatum:
31 dec 2026Publicatiedatum:
2 okt 2025Als Projectleider Soortenmanagementplan krijg jij een sleutelrol bij het opstellen en uitvoeren van onze gemeentelijke soortenmanagementplannen. Hiermee zorgen we ervoor dat diersoorten in beide gemeenten beschermd worden en dat bouw- en ontwikkelprojecten sneller en soepeler kunnen verlopen. Dit doe je bovendien voor twee gemeenten. Gemeente Hoogeveen en gemeente De Wolden.
Het verkrijgen van een provinciale gebiedsgerichte omgevingsvergunning is daarbij cruciaal onder andere voor de grootschalige isolatie-opgave vanuit de energietransitie. Dankzij jouw inzet kunnen de gemeenten deze vergunning aanvragen en benutten, zodat woningverbetering en verduurzaming niet onnodig vertraagd worden.
Je bent in het gehele proces betrokken: van het ecologisch onderzoek, het afstemmen met interne en externe partners, tot het vertalen van de uitkomsten naar praktische, uitvoerbare maatregelen. Jij bewaakt de planning, houdt overzicht en zorgt dat alle betrokken partijen weten wat er moet gebeuren en wanneer. Wij zijn wel alvast begonnen, dus er wacht een projectgroep op je.
Werkzaamheden:
Coördineren van het hele proces rondom het soortenmanagementplan.
Eerste aanspreekpunt voor het ecologische bureau dat het onderzoek uitvoert.
Contact zoeken met woningcorporaties om maatregelen op elkaar af te stemmen.
Afstemmen met collega's van o.a. vergunningverlening, gebiedsprojecten, communicatie, wijk- en dorpsbeheer, ruimtelijke ordening en duurzaamheid.
Beantwoorden van vragen van inwoners en andere belanghebbenden.
Opstellen van een implementatieplan voor structurele inbedding van de hieruit voortkomende taken binnen de gemeente.
Zorgen voor tijdige oplevering en borging binnen de organisatie.
Afstemming en voorbereiden van de aanvraag en onderbouwing voor de provinciale vergunning.
Adviseren en informeren van het college en de portefeuillehouder over de voortgang van het project.
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op een na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 20 oktober 2025, van 09:00 uur tot 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 17-10-2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma - di - woe en do.
Is hybride werken mogelijk: Ja.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen n.v.t.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Het overeengekomen tarief is van toepassing voor de gehele duur van de inzet van Professional. Aanpassing van het tarief is uitsluitend mogelijk na wederzijds overleg én mits er sprake is van detachering en kan slechts ingaan indien Inlener schriftelijk aan Opdrachtgever heeft bevestigd dat de tariefsaanpassing is goedgekeurd, met dien verstande dat verhogingen van het loon of andere arbeidsvoorwaarden, volgend uit de cao binnen de branche waarin Professional werkzaam is of bepaald door wetgeving, te allen tijde kunnen worden doorberekend.
Andere verhogingen zijn niet mogelijk aangezien deze als een wezenlijke wijziging gezien worden waarmee de oorspronkelijke uitvraag onrechtmatig wordt (voor meer informatie: zie https://www.pianoo.nl/nl/regelgeving/jurisprudentie/jurisprudentieoverzicht/type-opdracht/wezenlijke-wijziging).
Huidige/ zittende leverancier is uitgenodigd om deel te nemen aan deze aanbesteding.
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).