Projectleider Soort Management Plan

Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen

Raadhuisplein 1, 7901 BW Hoogeveen, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 24 Drenthe

Begindatum:

3 nov 2025

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

2 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als Projectleider Soortenmanagementplan krijg jij een sleutelrol bij het opstellen en uitvoeren van onze gemeentelijke soortenmanagementplannen. Hiermee zorgen we ervoor dat diersoorten in beide gemeenten beschermd worden en dat bouw- en ontwikkelprojecten sneller en soepeler kunnen verlopen. Dit doe je bovendien voor twee gemeenten. Gemeente Hoogeveen en gemeente De Wolden.

Het verkrijgen van een provinciale gebiedsgerichte omgevingsvergunning is daarbij cruciaal onder andere voor de grootschalige isolatie-opgave vanuit de energietransitie. Dankzij jouw inzet kunnen de gemeenten deze vergunning aanvragen en benutten, zodat woningverbetering en verduurzaming niet onnodig vertraagd worden.

Je bent in het gehele proces betrokken: van het ecologisch onderzoek, het afstemmen met interne en externe partners, tot het vertalen van de uitkomsten naar praktische, uitvoerbare maatregelen. Jij bewaakt de planning, houdt overzicht en zorgt dat alle betrokken partijen weten wat er moet gebeuren en wanneer. Wij zijn wel alvast begonnen, dus er wacht een projectgroep op je.

Werkzaamheden:

  • Coördineren van het hele proces rondom het soortenmanagementplan.

  • Eerste aanspreekpunt voor het ecologische bureau dat het onderzoek uitvoert.

  • Contact zoeken met woningcorporaties om maatregelen op elkaar af te stemmen.

  • Afstemmen met collega's van o.a. vergunningverlening, gebiedsprojecten, communicatie, wijk- en dorpsbeheer, ruimtelijke ordening en duurzaamheid.

  • Beantwoorden van vragen van inwoners en andere belanghebbenden.

  • Opstellen van een implementatieplan voor structurele inbedding van de hieruit voortkomende taken binnen de gemeente.

  • Zorgen voor tijdige oplevering en borging binnen de organisatie.

  • Afstemming en voorbereiden van de aanvraag en onderbouwing voor de provinciale vergunning.

  • Adviseren en informeren van het college en de portefeuillehouder over de voortgang van het project.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als ecoloog;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider RO.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde wo master opleiding (25 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als ecoloog (25 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider RO (25 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente (25 punten).

Competenties

  • Omgevingsbewustzijn
  • Overtuigingskracht
  • Communicatief sterk

Organisatie en team

Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op een na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 20 oktober 2025, van 09:00 uur tot 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 17-10-2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. 

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. 

Fee  
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.  

CV-eisen 
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. 

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma - di - woe en do. 
Is hybride werken mogelijk: Ja.

Overige informatie    

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen n.v.t. 

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. 

  • Het overeengekomen tarief is van toepassing voor de gehele duur van de inzet van Professional. Aanpassing van het tarief is uitsluitend mogelijk na wederzijds overleg én mits er sprake is van detachering en kan slechts ingaan indien Inlener schriftelijk aan Opdrachtgever heeft bevestigd dat de tariefsaanpassing is goedgekeurd, met dien verstande dat verhogingen van het loon of andere arbeidsvoorwaarden, volgend uit de cao binnen de branche waarin Professional werkzaam is of bepaald door wetgeving, te allen tijde kunnen worden doorberekend.
    Andere verhogingen zijn niet mogelijk aangezien deze als een wezenlijke wijziging gezien worden waarmee de oorspronkelijke uitvraag onrechtmatig wordt (voor meer informatie: zie https://www.pianoo.nl/nl/regelgeving/jurisprudentie/jurisprudentieoverzicht/type-opdracht/wezenlijke-wijziging).

  • Huidige/ zittende leverancier is uitgenodigd om deel te nemen aan deze aanbesteding.

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is). 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur