Raadhuisplein 1, 7901 BW Hoogeveen, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Publicatiedatum:
13 dec 2025Voor beide gemeenten ben je aan het werk als systeembeheerder, waarbij je een veelzijdige en uitdagende rol vervult. Jij bent gespecialiseerd in Microsoft 365. In algemene zin werk je samen met een team van systeembeheerders.
Voor de afdeling Automatisering zijn e twee belangrijke ontwikkelingen gaande. In de eerste plaats is Automatisering in transitie naar een regieorganisatie. Deze transitie duurt ongeveer 2 jaar.
In de tweede plaats gaat SWO de digitale werkplek en de werkomgeving inrichten o.a. door het uitnutten van de E5-licentie van Microsoft op het gebied van informatieveiligheid (IAM/IGA, XDR, DLP, Monitoring/ respons), Informatiebeheer (o.a. met Purview, retentie), XRD, en in principe ook alle andere MS 365 producten.
Op dit moment is er niet voldoende MS 365 kennis in huis. Die kennis is nodig om de huidige beheerders om te scholen naar volwaardige MS 365 beheerders, maar ook om de MS 365 producten op een duurzame wijze te implementeren en in beheer te nemen.
De opdracht is daarmee tweeledig.
Je bent verantwoordelijk voor het via mentorship en “on the job” opleiden van onze huidige systeembeheerders tot volwaardige MS 365 beheerders. Jij brengt jouw grondige kennis van MS 365 via een opleidingsprogramma over aan hen.
Onderdelen van die opleiding zijn: Microsoft 365, Sharepoint, OneDrive, Teams, Exchange Online, Purview, Endpoint Manager, XDR Defender, Azure en ENtra ID.
Daarnaast word je medeverantwoordelijk voor de implementatie van de voor SWO nieuwe MS365 producten, te weten Azure, Entra ID, Purview, Endpoint Manager en XDR Defender.
Wat jij vooral meebrengt is jouw vermogen tot het verrijken van ons team met jouw kennis en inzichten. Daarnaast ben je bij ons de sleutel tot het optimaliseren van de systemen en het versterken van onze IT-omgeving op het gebied van MS 365.
Ook adviseer je het management over mogelijke verbeteringen rond MS 365.
Het resultaat van jouw opdracht is:
- 2 volledig inzetbare MS 365 systeembeheerders, die zelfstandig kunnen opereren;
- een volledig ingerichte MS 365 omgeving, met de genoemde producten, volgens de laatste standaarden.
Beschik je over certificaten op het gebied van Systeembeheer op het gebied van MS 365? Beschik je over uitstekende communicatieve vaardigheden? En last but not least, ben je bewust van je eigen competenties en gedreven om ons team te komen helpen verbeteren?
Organisatie
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie opwww.werkenbijdeswo.nl
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
administratieve partner beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
administratieve partner beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door administratieve partner”.
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste 3 kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 2 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 30 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Optie tot verlenging: Optie tot verlenging: 3x 6 maanden
Hybride: Is hybride werken mogelijk: Ja
Aantal professionals of FTE: 1 persoon
Overig algemeen:
