Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen
Logo van Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen

MS 365 Expert

Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen

Raadhuisplein 1, 7901 BW Hoogeveen, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

13 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht MS365 Expert

Voor beide gemeenten ben je aan het werk als systeembeheerder, waarbij je een veelzijdige en uitdagende rol vervult. Jij bent gespecialiseerd in Microsoft 365. In algemene zin werk je samen met een team van systeembeheerders. 

Voor de afdeling Automatisering zijn e twee belangrijke ontwikkelingen gaande. In de eerste plaats is Automatisering in transitie naar een regieorganisatie. Deze transitie duurt ongeveer 2 jaar.  

In de tweede plaats gaat SWO de digitale werkplek en de werkomgeving inrichten o.a. door het uitnutten van de E5-licentie van Microsoft op het gebied van informatieveiligheid (IAM/IGA, XDR, DLP, Monitoring/ respons), Informatiebeheer (o.a. met Purview, retentie), XRD, en in principe ook alle andere MS 365 producten. 

Op dit moment is er niet voldoende MS 365 kennis in huis. Die kennis is nodig om de huidige beheerders om te scholen naar volwaardige MS 365 beheerders, maar ook om de MS 365 producten op een duurzame wijze te implementeren en in beheer te nemen. 

De opdracht is daarmee tweeledig.  

Je bent verantwoordelijk voor het via mentorship en “on the job” opleiden van onze huidige systeembeheerders tot volwaardige MS 365 beheerders. Jij brengt jouw grondige kennis van MS 365 via een opleidingsprogramma over aan hen. 
Onderdelen van die opleiding zijn: Microsoft 365, Sharepoint, OneDrive, Teams, Exchange Online, Purview, Endpoint Manager, XDR Defender, Azure en ENtra ID. 

Daarnaast word je medeverantwoordelijk voor de implementatie van de voor SWO nieuwe MS365 producten, te weten Azure, Entra ID, Purview, Endpoint Manager en XDR Defender. 

Wat jij vooral meebrengt is jouw vermogen tot het verrijken van ons team met jouw kennis en inzichten. Daarnaast ben je bij ons de sleutel tot het optimaliseren van de systemen en het versterken van onze IT-omgeving op het gebied van MS 365. 

Ook adviseer je het management over mogelijke verbeteringen rond MS 365. 

Het resultaat van jouw opdracht is: 
- 2 volledig inzetbare MS 365 systeembeheerders, die zelfstandig kunnen opereren; 
- een volledig ingerichte MS 365 omgeving, met de genoemde producten, volgens de laatste standaarden. 

Beschik je over certificaten op het gebied van Systeembeheer op het gebied van MS 365? Beschik je over uitstekende communicatieve vaardigheden? En last but not least, ben je bewust van je eigen competenties en gedreven om ons team te komen helpen verbeteren? 

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau; 
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als systeembeheerder met Microsoft 365 (benoem in het cv waar dit is opgedaan);
  • Aantoonbare werkervaring als systeembeheerder van minimaal 500 werkplekken; 
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf. Daarnaast moet de motivatiebrief bevatten waarom de kandidaat het vereiste senioriteitsniveau bezit. Zonder deze motivatie in het CV wordt dit criterium niet goedgekeurd. 

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde ICT-opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als systeembeheerder met Microsoft 365 (benoem in het cv waar dit is opgedaan);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met ITIL-processen. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring is opgedaan;
  • Aantoonbare werkervaring met het inrichten en optimaliseren van digitale werkplekken op basis van E3/E5-licenties (benoem duidelijk in het cv waar dit is opgedaan).

Competenties

  • Verantwoordelijk;  
  • Kritisch;  
  • Initiërend;  
  • Stressbestendig;  
  • Klantgericht;  
  • Communicatief;  
  • Analytisch;  
  • Creatief; 
  • Goede didactische vaardigheden, je neemt jouw collega’s mee in het goed beheren van onze MS 365 omgeving. 

Organisatie en team

Organisatie
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie opwww.werkenbijdeswo.nl

Gespreksinformatie

Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen 
administratieve partner beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld. 

Stap 2: Selectie cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd 
administratieve partner beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door administratieve partner”. 

De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling. 
 
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek 
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. 

Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. 
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. 

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste 3 kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek. 
 
Stap 4: Selectiegesprek 
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. 

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren. 

Planning  
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 2 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 30 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. 

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: Optie tot verlenging: 3x 6 maanden

Hybride: Is hybride werken mogelijk: Ja

Aantal professionals of FTE: 1 persoon

Overig algemeen:

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Nee 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur