Corporate Recruiter

Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen

Raadhuisplein 1, 7901 BW Hoogeveen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
90 36 Drenthe

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

8 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl

Omschrijving van de opdracht
De focus ligt op het aantrekken van gekwalificeerd personeel, het verbeteren van wervingsstrategieën en het waarborgen van een duurzaam recruitmentproces. Op dit moment zijn er nog geen vaste recruiters in dienst van de SWO en wordt eraan gewerkt door de huidige (interim) recruiters om de functie te bestendigen. Daarbij wordt het team ondersteund door de vaste recruitment medewerker.

Kerntaken en Verantwoordelijkheden voor deze operationele rol:

Talent Acquisitie

  • Identificeren van personeelsbehoeften binnen verschillende afdelingen van de samenwerkingsgemeenten.

  • Opstellen van duidelijke, vindbare en aantrekkelijke vacatureteksten die de missie, kernwaarden en de nieuwe Employee Value Proposition van de SWO weerspiegelen.

Inhuur

  • Jij bent regievoerder voor onze inhuur. Door jouw ervaring met een DAS weet je precies hoe zo’n proces moet verlopen en kan jij de interne klant van goed advies voorzien

  • Contactpersoon voor de externe partij mbt inhuuraanvragen

Werving en selectie

  • Actief zoeken naar geschikte kandidaten via diverse kanalen, zoals LinkedIn, sociale media, en eigen netwerk.

  • Beheren van het gehele wervingsproces, inclusief het screenen van CV's, het afnemen van sollicitatiegesprekken en het adviseren van assessments.

Data verwerken

  • Je bent zorgvuldig in je administratie en ziet mogelijkheden voor verbeteringen i.p.v. nadruk te leggen op wat er nog niet is ingericht. De ervaring die jij hebt met diverse ATS is een absolute meerwaarde en jouw advies wordt gewaardeerd!

Relatiebeheer

  • Onderhouden van goede relaties met interne stakeholders om een duidelijk inzicht van hun behoeften te krijgen.

  • Opbouwen van een talentenpool van potentiële kandidaten voor toekomstige vacatures, waarbij ook interne kandidaten niet worden vergeten.

Marktanalyse

  • Adviseren van het management over competitieve en aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden.

Verwachtingen en einddoel
Het doel is om een goed functionerend recruitmentproces te bestendigen, eenmaal geïmplementeerd, kan worden overgenomen en verder ontwikkeld door vaste krachten binnen de organisatie. Naast het realiseren van dit einddoel, ben je vooral operationeel actief als recruiter met het invullen van zowel vaste als tijdelijke vacatures en zorg je voor een beter overzicht en grip op de inhuur binnen de organisatie. Jij hebt een goed gevoel voor stakeholdermanagement en speelt een actieve rol als het gaat om de verbinding leggen met je collega’s uit team HRM. Daarnaast krijg je ruimte om advies uit te brengen over de mogelijkheid van een ATS die aansluit op AFAS. Zichtbaarheid is belangrijk, daarom betreft dit geen hybride rol maar een rol waarvoor je bereid bent om op locatie te zijn in Zuidwolde of Hoogeveen.

Vereisten/ knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  3. Beschikbaar voor minimaal 32 uur per week;

  4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als (corporate) recruiter;

  5. In het bezit van een eigen actieve LinkedIn Recruiter Lite licentie;

  6. Aantoonbare werkervaring met meer dan 1 ATS, geef hiervan een aparte toelichting in het cv;

  7. Aantoonbare werkervaring met regievoering inhuur door middel van een DAS, geef hiervan een duidelijke toelichting;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met personeelsbemiddeling als recruiter binnen en/of voor een politiek bestuurlijke organisatie zoals gemeente, provincie, centrale overheid of waterschap; (50 punten)

  2. Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig inrichten van een ATS (Applicant Tracking System); (20 punten)

  3. Aantoonbare werkervaring met AFAS; (10 punten)

  4. Een maximum uurtarief van € 90,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten; (15 punten)

  5. Kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na 1040 uur kosteloos in dienst te treden bij de opdrachtgever; (5 punten)

Competenties

  • Proactief denken en handelen

  • Sterke communicatieve vaardigheden

  • Analytisch vermogen

  • Samenwerkingsgerichtheid

  • Nauwkeurig

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9 Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk:  Nee, je werkt op de locatie Zuidwolde en de locatie Hoogeveen.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 14 mei 2025 van 14.00 uur tot 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Bij de SWO De Wolden-Hoogeveen is er altijd de mogelijkheid om flexibel om te gaan met je werkdagen en zijn er mogelijkheden om thuis te werken. Je ontvangt van ons een laptop en indien gewenst een mobiele telefoon in bruikleen.

  • Het overeengekomen tarief is van toepassing voor de gehele duur van de inzet van Professional.
    Aanpassing van het tarief is uitsluitend mogelijk na wederzijds overleg én mits er sprake is van detachering en kan slechts ingaan indien Inlener schriftelijk aan Opdrachtgever heeft bevestigd dat de tariefsaanpassing is goedgekeurd, met dien verstande dat verhogingen van het loon of andere arbeidsvoorwaarden, volgend uit de cao binnen de branche waarin Professional werkzaam is of bepaald door wetgeving, te allen tijde kunnen worden doorberekend.
    Andere verhogingen zijn niet mogelijk aangezien deze als een wezenlijke wijziging gezien worden waarmee de oorspronkelijke uitvraag onrechtmatig wordt (voor meer informatie: zie https://www.pianoo.nl/nl/regelgeving/jurisprudentie/jurisprudentieoverzicht/type-opdracht/wezenlijke-wijziging).

Let op!: Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.