Raadhuisplein 1, 7901 BW Hoogeveen, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Uren per week:
28-36Publicatiedatum:
8 mei 2025Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Organisatie
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl
Opdracht
Voor gemeente De Wolden en gemeente Hoogeveen voert de SWO het beleid uit voor jeugd. Het domein jeugd is breed. Zo werken we voor beide gemeenten aan de beleidsontwikkeling voor specialistische jeugdzorg en jeugdhulp. Maar wellicht nog belangrijker is de aandacht voor jeugd in de driehoek thuis-school-buurt. Met als doel om de jeugd in Hoogeveen en De Wolden een zo goed mogelijke kans te bieden op een succesvolle toekomst. Hiermee willen we zo vroeg mogelijk voorkomen dat er zorgbehoefte ontstaat.
Met diverse beleidsadviseurs in de domeinen onderwijs en zorg werken we aan diverse beleidsmatige vraagstukken. Vanwege zwangerschapsverlof zijn we tijdelijk op zoek naar een ervaren beleidsadviseur jeugdhulp en jeugdzorg. Vanuit onze opgave voor jeugd ligt je opdracht bij alle beleidstaken rondom jeugdhulp en jeugdzorg voor de beide gemeenten. Het programmaplan voor de hervormingsagenda (en het toekomstscenario kind- en gezinsbescherming) staat in de stijgers maar moet nog wel door het bestuurlijke besluitvormingsproces worden geloodst. Deze taak ligt in deze functie als beleidsadviseur. Ook ben je de ambtelijke schakel naar diverse overleggen in de regio zoals het Samenwerkingsverband en de jeugdhulpregio. Binnen deze opdracht werk je ook samen met de collega’s voor het lokale beleid gericht op onderwijs en zorg. Naast het ontwikkelen en schrijven van beleid op het gebied van jeugdhulp en jeugdzorg adviseer je bestuurders rechtstreeks over allerlei kleine en grote vraagstukken die voorbijkomen. Ook ben je verantwoordelijk voor het verstrekken van subsidies. Ook is het actualiseren van de verordening Jeugdhulp, beleidsregels Jeugdhulp een actuele opdracht.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Beschikbaar per 1 juni 2025 tot en met eind februari 2026;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur jeugdhulp en jeugdzorg namens een gemeente;
5. Een maximum uurtarief van € 120,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten (inclusief fee Flextender).
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur jeugdhulp en jeugdzorg namens een gemeente (50 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in het werken met actuele thema’s op het gebied van jeugdhulp en jeugdzorg zoals de hervormingsagenda jeugd. Benoem dit duidelijk in het CV (25 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met domein overstijgend werken van jeugd naar de domeinen onderwijs en zorg. Benoem dit duidelijk in het CV (25 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11, medewerker ontwikkeling II. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: ja, gedeeltelijk. Je werkt veel in samenwerking met onze maatschappelijke partners waardoor het ook vereist is om meerdere dagen fysiek aanwezig te zijn.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 16 mei 2025 van 09:00 uur tot 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 15 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 12 mei 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 13 mei 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 14 mei 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.