Raadhuisplein 1, 7901 BW Hoogeveen, Nederland
Begindatum:
1 jan 2026Einddatum:
1 jun 2026Publicatiedatum:
11 dec 2025Als adviseur openbare orde en veiligheid adviseer je de burgemeester en/of het college van burgemeester en wethouders over het lokaal veiligheidsbeleid en voer je concrete acties en maatregelen uit. Je draagt zorg voor het scheppen van de juiste randvoorwaarden voor een veilige leefomgeving. Je pakt hierbij regie op de veiligheid en weet met behoud van de relatie alle ketenpartners op 1 lijn te krijgen. Je hebt een proactieve rol richting je collega’s intern en de partners extern. Je bent alert op actualiteiten en trends. Je houdt je je bezig met actuele onderwerpen zoals Ondermijning, handhaving alcohol- en drugsbeleid en ernstige woonoverlast en vele andere onderwerpen.
Jouw werkzaamheden:
Strategische advisering van de burgemeesters en wethouders op de voornoemde thema’s;
Opstellen van veiligheidsbeleid in afstemming met de beleidsterreinen in het fysieke en sociale domein.
Regie op veiligheid nemen in het zoeken van een oplossing van de zich aandienende casuïstiek;
Out of the box oplossingen weten te realiseren;
Ketenpartners weten te enthousiasmeren voor creatieve oplossingen;
Nauwe samenwerking met ketenpartners;
Met behoud van de relatie;
Je weet de behoeften te vertalen naar beleid.
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie opwww.werkenbijdeswo.nl
Als Beleidsadviseur Openbare Orde en Veiligheid kom je terecht in het team Directiestaf. Een veelzijdig en gedreven team van bijna 40 collega’s. Binnen dit team werken professionals met uiteenlopende specialismen, waaronder interne audit, informatiebeveiliging (CISO), privacy officers, business control en de beleidsadviseurs openbare orde en veiligheid
Onze collega’s houden zich dagelijks bezig met thema’s die raken aan bestuurlijke integriteit, transparantie, risicobeheersing en maatschappelijke verantwoordelijkheid. Het team kenmerkt zich door een enthousiaste, betrokken en gedreven werkhouding, waarbij zelfsturing en samenwerking centraal staan. We vertrouwen op elkaars expertise en weten elkaar snel te vinden als de situatie daarom vraagt.
Binnen het team Directiestaf werk je met 12 andere Beleidsadviseurs Openbare Orde en Veiligheid aan een breed scala van veiligheidsvraagstukken.
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
administratieve partner beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
administratieve partner beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door administratieve partner”.
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste 3 kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 22 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 19 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Optie tot verlenging: 1x 6 maanden
Hybride: Geen verdere informatie
Aantal professionals of FTE: 1 professional
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: bij voorkeur maandag dinsdag woensdag, maar maandag dinsdag donderdag is ook mogelijk
Is hybride werken mogelijk: Ja
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen device: nee
Het overeengekomen tarief is van toepassing voor de gehele duur van de inzet van Professional. Aanpassing van het tarief is uitsluitend mogelijk na wederzijds overleg én mits er sprake is van detachering en kan slechts ingaan indien Inlener schriftelijk aan Opdrachtgever heeft bevestigd dat de tariefsaanpassing is goedgekeurd, met dien verstande dat verhogingen van het loon of andere arbeidsvoorwaarden, volgend uit de cao binnen de branche waarin Professional werkzaam is of bepaald door wetgeving, te allen tijde kunnen worden doorberekend. Andere verhogingen zijn niet mogelijk aangezien deze als een wezenlijke wijziging gezien worden waarmee de oorspronkelijke uitvraag onrechtmatig wordt.