HR-adviseur

RUD Zeeland

Stadhuisplein 1, 4531 GS Terneuzen, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 36 Zeeland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

1 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De HR-adviseur is verantwoordelijk voor de volgende werkzaamheden:

  • Adviseren van leidinggevenden op het gebied van HR-beleid;
  • Beantwoorden van HR-vragen van medewerkers;
  • Begeleiden van verzuimtrajecten;
  • Ondersteunen bij werving & selectie;
  • Meewerken aan projecten zoals [bijv. strategische personeelsplanning of functiewaardering].

Eisen

Vereisten / knock-outcriteria

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als HR-adviseur.

Wensen en competenties

Gunningscriteria

  • Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding: Human Resources (25 punten);

  • Aantoonbare werkervaring bij een overheidsorganisatie (25 punten);

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als HR-adviseur (25 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met relevante wet- en regelgeving zoals WVP en CAO Provincies. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring is opgedaan (25 punten).

Competenties

  • Sterke communicatieve vaardigheden;

  • Zelfstandig;

  • Proactief.

Organisatie en team

Over RUD Zeeland

De Regionale Uitvoeringsdienst Zeeland (RUD Zeeland) staat voor een schoon en veilig Zeeland. Als omgevingsdienst verzorgen wij in opdracht van de Zeeuwse gemeenten en de Provincie Zeeland de vergunningverlening, toezicht en handhaving op het gebied van milieu. Ons doel is de leefomgeving te beschermen en te verbeteren.

Ons werk

Met meer dan honderd collegas werken we samen aan een schoon en veilig Zeeland. Onze organisatie is ingedeeld in drie afdelingen: Vergunningverlening: Er gelden wetten en regels voor de bescherming van het milieu en onze leefomgeving. Voor sommige zaken zijn vergunningen nodig. Bijvoorbeeld als een bedrijf iets wil bouwen of afbreken. Die verlenen wij. Toezicht & handhaving: Om te controleren of bedrijven voldoen aan de geldende milieuregels, voeren we inspecties uit. Daarnaast hebben we extra taken, zoals het controleren van zwemplaatsen en bodemsaneringen. Ook controleren we of bezoekers van beschermde natuurgebieden zich aan de regels houden. Bij overtredingen wordt er gehandhaafd. Staf: De afdeling Staf zorgt dat alles soepel verloopt en de collegas van Toezicht & handhaving en Vergunningverlening hun werk goed kunnen uitvoeren. We zijn klantvriendelijk, professioneel, doelmatig en werken volgens vastgelegde kwaliteitseisen en dienstverleningsnormen. We werken veel samen met andere omgevingsdiensten, GGD Zeeland, Veiligheidsregio Zeeland, de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT), Staatsbosbeheer en Waterschap Scheldestromen. Kijk voor meer informatie over ons werk op rud-zeeland.nl

Onze cultuur

Binnen RUD zeeland heerst een informele werksfeer. Collegas zijn hulpvaardig, betrokken en staan voor elkaar klaar. We stimuleren het volgen van verschillende trainingen, opleidingen of cursussen. Je kunt jezelf blijven ontwikkelen. Er gebeurt veel op het gebied van natuur en milieu en daardoor raak je nooit uitgeleerd. Eigen initiatieven en goede ideeen worden toegejuicht.

Onze toekomst

In Nederland zijn 28 omgevingsdiensten, waar RUD Zeeland er een van is. We hebben als organisatie vanuit de overheid de opdracht om robuust te worden. Wij zijn volop in ontwikkeling en gaan de komende jaren flink groeien. Op dit moment is RUD Zeeland gevestigd in Terneuzen. Per 1 januari 2026 verhuizen wij naar Middelburg.Tot 1 januari 2026 is de hoofdlocatie Terneuzen. Vanaf 1 januari 2026 is de hoofdlocatie van waar gewerkt wordt Middelburg.

Team

Je werkt nauw samen met onder andere je collega HR-adviseur, leidinggevenden en de directeur.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 15 oktober 2025, van 09:00 uur tot 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 14 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 9 oktober 202, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Uitvoeringsvoorwaarde

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de RUD Zeeland mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de RUD Zeeland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA).

Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10 CAO provincies. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als een document achter het cv.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do-vr flexibel.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur