VASTE WERVING Senior Beleidsmedewerker Wonen

Bogaardplein 15, 2284 DP Rijswijk, Nederland

Sluit over 11 dagen
Geen maximum 32 tot 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

32 tot 36

Publicatiedatum:

16 apr 2025

LET OP! dit is de werving voor een structurele vacature voor de gemeente Rijswijk, waarbij ze gebruik maken van het netwerk van Flextender. Dit betreft dus geen aanbesteding!
Het staat iedereen vrij om te reageren.
Als detacheerder mag je een kandidaat voorstellen. De winnende kandidaat zal eerst een 12 maanden contract ontvangen. Vervolgens kan de kandidaat bij wederzijdse interesse in vaste dienst komen. (het gaat hier dus niet om een detachering overeenkomst). Daarom is het mogelijk hiervoor een wervings fee te vragen. Deze fee kan bij het tarief worden ingevuld, indien dit niet van toepassing is vul je € 0,- in.
Bent u ZZP’er en wilt u in loondienst, dan ben je van ook harte welkom om te reageren.

Gemeente Rijswijk
Binnen de gemeente Rijswijk streven we naar een kwalitatief goede woningvoorraad en sociaal sterke en leefbare wijken. De vraag naar sociale huurwoningen is groot, en de druk op de woningmarkt is hoog. We proberen de woningmarkt meer in beweging te brengen. Dit doen we door nieuwe woningen toe te voegen, maar ook door in te grijpen in de woonruimteverdeling en door de doorstroming te bevorderen. We werken hierbij samen met de woningcorporaties in de stad, maatschappelijke partijen en ontwikkelaars. We streven naar meer betaalbare woonruimten en beter gebruik van de bestaande woningvoorraad. Ook hebben we aandacht voor de koppeling tussen wonen en zorg, waar de huisvesting van aandacht groepen onder valt.

Binnen de gemeente Rijswijk vinden wij het belangrijk dat iedereen zich welkom voelt en stimuleren we een inclusieve (werk)cultuur. Je krijgt een introductieprogramma, een rondleiding door Rijswijk én een warm welkom van jouw nieuwe collega’s. Zo voel je je snel thuis in Rijswijk! Meer weten over wat Rijswijk te bieden heeft? Kijk op www.WerkenvoorRijswijk.nl.

De komende jaren groeit onze stad maar liefst met een derde. Dit stimuleert de verdere ontwikkeling van onze organisatie, voor onze huidige en toekomstige collega’s. Jouw ideeën en kennis kunnen we goed gebruiken. Groei jij met ons mee?

Jouw team
Wij werken met ongeveer 600 medewerkers verdeeld over 35 teams in 4 domeinen voor Rijswijk. Jij maakt onderdeel uit van team Ruimte, dat valt onder het domein Ruimtelijke Ontwikkelingen. Binnen dit domein hebben naast Ruimtelijke Ordening ook Stedenbouw, Milieu, Volkshuisvesting, Grondzaken en Groenbeleid een plek.
Team Ruimte is overzichtelijk en kenmerkt zich door korte lijnen in de samenwerking. Recent is een Omgevingsvisie vastgesteld, waarin een aantal belangrijke bestuurlijke opdrachten en projecten zijn opgenomen, zoals de gedeeltelijke gebiedstransformatie van bedrijventerrein Plaspoelpolder (Havenkwartier en Kesslerpark) en de gebiedstransformatie van het Bogaard-stadscentrum. Binnen die kaders werken we aan een uitdagende opgave op het gebied van sociale woningbouw.  

Omschrijving van de opdracht
Als senior beleidsmedewerker ben je verantwoordelijk voor uiteenlopende beleids- en adviestaken op het gebied van Wonen. Je fungeert als aanspreekpunt voor het management en het bestuur, en je begeleidt minder ervaren collega’s binnen het werkveld.

Je werkt nauw samen met twee collega-beleidsmedewerkers Wonen. Met jouw enthousiasmerende en creatieve aanpak lever je een waardevolle bijdrage aan het team. De focus ligt op de ontwikkeling van nieuw beleid, maar je draagt ook actief bij aan de uitvoering van diverse taken.

Je houdt je bezig met een breed scala aan onderwerpen, waardoor het belangrijk is dat je snel kunt schakelen tussen verschillende werkzaamheden.

Jij gaat onder andere werken aan:

  • Het opstellen van ons nieuwe Volkshuisvestingsprogramma, de uitvoering van de Regionale Realisatieagenda (Woondeal) over de nieuwbouwvoorraad in de stad, de afstemming met de regio, en de aanpassing en uitvoering van instrumenten uit de huisvestingsverordening (zoals urgenties, huisvesting van statushouders en vergunningplichten voor de koopvoorraad).

  • Het werken aan de herstructurering van een woonwagencentrum en bijvoorbeeld aan de prestatieafspraken met corporaties. Daarnaast speel je, samen met je collega’s, in op diverse actualiteiten die momenteel binnen het beleidsveld Wonen spelen. Je neemt een actieve rol in het proces van besluitvorming en adviseert collega’s, het management en het bestuur.

  • Het geven van advies vanuit het domein Wonen bij nieuwe projecten en het inspelen op actualiteiten binnen het woonveld. Je bent hierbij vaak het eerste aanspreekpunt voor het management en bestuur.

Kandidaat omschrijving
Je kunt je werk als senior beleidsmedewerker Wonen goed én met plezier doen als je voldoet aan dit profiel:

  1. Je beschikt minimaal over hbo-werk- en -denkniveau en hebt een achtergrond in sociale geografie, bouwkunde, volkshuisvesting of een vergelijkbare richting;

  2. Je hebt minimaal 5 jaar relevante werkervaring in het woondomein en in een politiek-bestuurlijke omgeving, dan wel in een vergelijkbare functie;

  3. Je hebt inhoudelijke kennis van het Volkshuisvestingsbeleid en bent op de hoogte van actuele wet- en regelgeving;

  4. Pre: Ervaring met het opstellen en uitvoeren van beleidsdocumenten, verordeningen, woon(zorg)visies en/of prestatieafspraken.

Ons aanbod

  1. Ontwikkelmogelijkheden binnen een gemeente met ambitie;

  2. Mogelijkheden voor flexibele werktijden en thuiswerken;

  3. Een warme informele werksfeer.

Met aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden:

  • Een uitdagende functie voor 32 - 36 uur per week.

  • Bruto maandsalaris van maximaal € 6.072,000 op basis van 36 uur per week: dit komt overeen met functieschaal 11. Een arbeidsmarkttoelage behoort tot de mogelijkheden;

  • Een tijdelijk contract met uitzicht op een vast dienstverband.

  • Naast je salaris ook een vitaliteitsbudget en een individueel keuzebudget voor verschillende doelen naar jouw keuze, zoals extra inkomen, extra verlofuren, fiscalisering van de reiskosten of een fiets.

  • Een iPhone en een laptop in bruikleen, werkgerelateerd te gebruiken. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur