thumbnail
thumbnail

Teammanager Vergunningen & Archeologie / Monumenten

Bogaardplein 15, 2284 DP Rijswijk, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
28 tot 32 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

28 tot 32

Publicatiedatum:

10 mrt 2023

Organisatie
Rijswijk is een groeigemeente in de directe nabijheid van grote steden als Den Haag en Delft, maar koestert zijn eigenheid. De stad is modern én historisch maar ook druk én rustig, grijs én groen. Rijswijk biedt een interessante werkomgeving in het ‘stedelijke hart’ van de Randstad. Rijswijk heeft een overzichtelijke schaal met veel dynamiek en complexe stedelijke opgaven. Ideaal om je werkervaring te verdiepen én te verbreden.

Werken voor Rijswijk betekent werken voor een veelzijdige stad in een dynamische regio die altijd in beweging is. Jouw ideeën en kennis kunnen we goed gebruiken. Samen met bewoners, ondernemers en partners bouwen we aan een inclusieve stad waar ruim 55.000 inwoners, ondernemers en bezoekers van Rijswijk prettig én gezond kunnen wonen, werken én meedoen. Kortom: ‘De verantwoordelijkheid om het fantastisch te doen voor Rijswijk’, dat is onze missie. Daarbij handelen we naar onze kernwaarden: toewijding, betrokkenheid, betrouwbaarheid en deskundigheid.

Wij zijn een toegankelijke organisatie met ongeveer 470 medewerkers verdeeld over 35 teams in 4 domeinen. We hebben een prettige en informele werksfeer waarin collega’s uit verschillende delen van de organisatie elkaar gemakkelijk weten te vinden. Binnen de menselijke maat van Rijswijk kun je écht een verschil maken voor Rijswijk en is jouw werk goed zichtbaar. Niet alleen binnen de organisatie, maar ook daarbuiten!

Team
Het Domein Ruimtelijke Ontwikkelingen omvat de teams Ruimte, Bereikbare Stad & Milieu, Parkeren, Stadsbeheer, Onderhoud Ruimtelijk Domein, Vergunningen & Archeologie, Gebiedsontwikkelingen en de bestuurlijke opgave Implementatie Omgevingswet.

Je stuurt een team aan met 16 medewerkers met een diversiteit aan ervaring, achtergrond en werkpakket. Een mix van vaste krachten en inhuur, op HBO/WO niveau. Een deel van het team houdt zich bezig met het verlenen van vergunningen (WABO en APV/bijzondere wetten), een ander deel van het team houdt zich bezig met Archeologie en Monumenten. In het kader van de nieuwe Omgevingswet behoort de secretaris intake- en omgevingstafel ook tot dit team.

Opdracht
Ben jij een bevlogen manager die continu naar manieren zoekt om medewerkers te inspireren en teamprestaties te verbeteren? Werk jij daarbij vanuit vertrouwen, op een natuurlijke coachende manier, zonder het resultaat uit het oog te verliezen? Heb jij ervaring met (het managen) van Vergunningstrajecten? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Jouw rol als teammanager betreft de volgende taken:
- Je zorgt voor de dagelijkse aansturing van het team;
- Je zorgt voor teambuilding en de samenwerking binnen het team;
- Je coacht en begeleidt de medewerkers van het team;
- Je stuurt op rollen en processen;
- Je neemt deel aan het Management Overleg van het Domein Ruimtelijke Ontwikkelingen;
- Je initieert de afstemming en samenwerking met de andere teams;
- Je bent verantwoordelijk voor het informeren van de portefeuillehouders over ontwikkelingen binnen het taakveld;
- Je speelt een belangrijke rol in het door ontwikkelen van de functie coördinatie van de intake- en omgevingstafel (onderdeel van dit team);
- In het kader van het verbeteren c.q. optimaliseren van de vergunningstrajecten zorg je o.a. voor duidelijke afspraken met de hele keten Vergunningen, zowel intern als met de omgevingsdienst;
- Je zorgt, samen met de projectleider vanuit het team, tot het opstellen van Toepasbare Regels (in het kader van Implementatie Omgevingswet);
- Je maakt een start met het formaliseren van jaarlijkse uitvoeringsprogramma’s;
- Je zorgt voor een goede afstemming tussen de backoffice en het klantcontact in de frontoffice.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau; 
2. ‘Bring you own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop en/of ipad;
3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als manager binnen het Ruimtelijk Domein in een politiek-/bestuurlijke omgeving;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 7 jaar met Vergunningstrajecten binnen de overheid (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv) (50 punten);
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als manager binnen het Ruimtelijk Domein in een politiek-/bestuurlijke omgeving (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken; je denkt in processen en rollen (duidelijk weergeven in het cv middels een voorbeeld/toelichting) (20 punten).

Competenties

  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden

  • Je hebt een analytisch en ondernemend vermogen om je adviezen op een creatieve en frisse manier tot realisatie te brengen.

  • Je kan goed samenwerken en bent een echte teamplayer

  • Je bevordert de samenwerking en zorgt voor verbinding binnen en buiten het team

  • Je bent daadkrachtig en doortastend

  • Je beschikt over sterke coachende vaardigheden

  • Je hebt een uitstekend gevoel voor de bestuurlijke en politieke sensitiviteit.

  • Het structureren en stroomlijnen van processen zit in je DNA.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12.  Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: nader af te spreken

Planning
De gesprekken bij de gemeente vinden plaats op dinsdag 28 maart tussen 8.30 -12.00 uur en woensdag 29 maart tussen 14.00 – 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen tijdig bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Hibo Abdi via 06 43 36 34 42 / hibo.abdi@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Hibo Abdi
Hibo Abdi
Opdracht Adviseur

Ben jij de Teammanager Vergunningen & Archeologie / Monumenten die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.