Logo van Rijksvastgoedbedrijf (RVB)
Logo van Rijksvastgoedbedrijf (RVB)

(Senior) Adviseur

Korte Voorhout 7, 2511 CW Den Haag, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

22 dec 2025

Einddatum:

21 dec 2026

Uren per week:

14 - 18

Publicatiedatum:

1 dec 2025
Opdracht tarief 105Opdracht uren 14 - 18

Omschrijving

Als veiligheidsadviseur/-toetser krijg je binnen deze opdracht drie verschillende afgebakende opdrachten:
1. Het toetsen van dak-RI&E vanuit het RVB-programma Dakveiligheid of vanuit het Onderhoudscontract Dakveiligheid;
2. Het toetsen van V&G-dossiers vanuit het RVB-programma V&G-dossiers Defensie;
3. Monitoring/auditing van het V&G-proces 'Handleiding Stappenplan' binnen RVB-projecten op basis van deskresearch in combinatie met projectbezoeken.

Eisen

  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde HBO-opleiding op het gebied van veiligheidskunde zoals IVK eventueel aangevuld met een MVK of een afgeronde post-HBO HVK- opleiding.
  • De aangeboden kandidaat beschikt over aantoonbare minimaal 2 jaar ervaring in de Utiliteitsbouw met: i) opdrachten zoals in de Opdrachtomschrijving zijn benoemd; ii) V&G ontwerpvraagstukken binnen het kader van het Arbobesluit en risicobeheersing in het ontwerpproces; iii) Beoordeling van V&G documenten en het geven van advies van en binnen een project of programma conform het Arbeidsomstandighedenbesluit en de interne veiligheidsprocessen. Naast de voornoemde drie punten beschik je over kennis van Arbowetgeving, specifiek over de definitie-/ontwerpfase in het bouwproces conform het Arbeidsomstandighedenbesluit en hebt hiermee aantoonbaar tenminste 2 jaar werkervaring.
  • De kandidaat is in het bezit van een VCA-certificaat 'Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden VCU' (VOL-VCA) en een geldig GPI certificaat of is bereid beide certificaten op eigen kosten te behalen binnen drie weken na startdatum opdracht (dit dient op het CV te worden vermeld).
  • De aangeboden kandidaat verklaart dat hij/zij beschikbaar is conform het opdrachtprofiel (uren en opdrachtperiode inclusief eventuele verlengingen). Met als startdatum, uiterlijk een maand na de genoemde startdatum i.v.m. een mogelijke opzegtermijn.
  • Het maximum uurtarief voor deze opdracht is €105,- all in, excl. btw.
  • Benoem duidelijk in het cv bij de opleiding en werkervaringen aan welke eis (onder vermelding van het nummer van deze eis) hiermee wordt voldaan. Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat van maximaal 7 pagina's A4.
  • De aangeboden kandidaat dient te beschikken over voor de uitvoering van de opdracht geschikte elektronische hulpmiddelen. De elektronische hulpmiddelen worden niet door Rijksvastgoedbedrijf ter beschikking gesteld.
  • De aangeboden kandidaat gaat akkoord met de verplichte documenten genoemd onder de toelichting. Daarnaast dienen de genoemde documenten voor aanvang (en/of zo spoedig mogelijk) geüpload te worden in het digitale (leveranciers)dossier.
  • In verband met de werkzaamheden is het een eis dat een positieve referentie omtrent integriteit verifieerbaar is. Daarnaast dient de kandidaat een Verklaring Omtrent Gedrag te kunnen overleggen binnen 4-6 weken na start van de opdracht.
  • Wij verzoeken u graag te vermelden op welke basis u deze opdracht aanneemt.

Wensen en competenties

Wensen

  • De mate waarin de kandidaat expertise bezit op het gevraagde vakgebied (Kennis van en ervaring met de Utiliteitsbouw en V&G-dossiers; Kennis van en ervaring met daken en dakwerkzaamheden).
  • De mate van ervaring met advieswerkzaamheden voor een publieke opdrachtgever (Heeft ervaring met politiek/bestuurlijke aspecten; Heeft aantoonbaar ervaring met het opereren op tactisch en operationeel niveau).

Competenties

  • analyseren
  • creativiteit
  • flexibiliteit
  • samenwerken
  • organisatiesensitiviteit
  • overtuigingskracht
  • plannen en organiseren

Organisatie en team

Opdrachtgever

Rijksvastgoedbedrijf
Het Rijksvastgoedbedrijf is de grootste opdrachtgever in Nederland op het gebied van vastgoed. Wij zijn een professionele organisatie met een enorme hoeveelheid beschikbare kennis en ervaring. We beheren ruim 11,7 miljoen vierkante meter bruto vloeroppervlak aan gebouwen en circa 82.000 hectare grond. Onze medewerkers ontwikkelen en beheren onder meer rechtbanken, kazernes, magazijnen, kantoren, musea, gevangenissen, gerechtsgebouwen, paleizen en monumenten.
Bij het Rijksvastgoedbedrijf werken project- en procesmanagers, inkopers, contractmanagers, gebouwbeheerders, juristen, restauratiespecialisten, ingenieurs en architecten. Maar ook ecologen en kunsthistorici. Wij zorgen voor beheer en onderhoud, aan- en verkoop, nieuwbouw, verbouw en renovatie én ontwikkeling en herontwikkeling van gebouwen en terreinen.

Onze missie: 'Het RVB realiseert en beheert zijn vastgoedportefeuille voor zijn gebruikers en zet gebouwen en terreinen in voor de realisatie van economische en maatschappelijke meerwaarde op basis van beleidsdoelen.', is in 2019 aangescherpt met 'We willen de waarde van Rijkvastgoed maximaal benutten. We werken daarom samen met andere partijen om niet alleen onze eigen gebouwen, maar ook de hele omgeving te verbeteren. Economie, leefomgeving en natuur varen wel bij wat we doen.'

Zie https://www.rijksvastgoedbedrijf.nl/over-ons/organisatie voor meer informatie over het Rijksvastgoedbedrijf.

Directie Transacties en Projecten
Deze directie is de schakel tussen het Rijksvastgoedbedrijf en de vastgoed- en bouwmarkt. We optimaliseren onze vastgoedportefeuille, onder meer door vastgoed te renoveren, omvangrijke verkoopopgaven te realiseren, inkomsten te genereren via vastgoed en nieuwbouw te contracteren. Ook het afsluiten van (bijzondere) contracten zoals erfpacht/pacht, huur, medegebruik en bijzonder beheer (bodem, landingsrechten, zendmasten en windmolens) behoort tot onze kerntaken. Onze directie bestaat uit de afdelingen Projecten (1 en 2), Verkoop, Verhuur en Taxaties, Inkoop en Contractmanagement, Architectuur en Techniek en het Bedrijfsbureau.

Directie Vastgoedbeheer
De directie Vastgoedbeheer is verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van gebouwen, technische installaties en terreinen van het Rijksvastgoedbedrijf. We realiseren beheerprojecten en -programma's en verhelpen storingen en defecten. Daarnaast realiseert de directie kleine projecten op het gebied van (her)ontwikkeling, transformatie of transacties. We verzamelen en beheren de vastgoedinformatie van onze portefeuilles. Onze kennis op het gebied van onder andere techniek, duurzaamheid en beveiliging stellen we beschikbaar aan het gehele Rijksvastgoedbedrijf. Bij directie Vastgoedbeheer werken allerlei experts: van assetmanagers tot contractmanagers en van technische specialisten tot adviseurs buitenruimte.

Gespreksinformatie

Verificatiegesprek: nader te bepalen

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: 2 opties van elk maximaal 12 maanden Screening
: Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) met screeningspunten 11, 12, 13 en 41 dient uiterlijk 6 weken na aanvang van de opdracht in DioR geüpload te worden. Bij 'Naam organisatie' dient de naam van de leverancier vermeld te staan inzake het inhurende dienstonderdeel. Voor deze opdracht is, afhankelijk van je portefeuille een veiligheidsonderzoek AIVD B screening verplicht. Opdrachtnemer verstrekt de gegevens voor dit onderzoek z.s.m. na een verzoek hiertoe. Het verkrijgen van deze 'verklaring van geen bezwaar' is een ontbindende voorwaarde. De doorlooptijd betreft meerdere maanden. In afwachting van de verklaring kunnen werkzaamheden in aangepaste vorm worden uitgevoerd.

Integriteit
Het is niet toegestaan de opdrachtgevende organisatie (rechtstreeks) te benaderen met betrekking tot deze aanvraag. Iedere poging tot positieve of negatieve beïnvloeding - op welke manier dan ook - van de bij de procedure betrokken medewerkers zal leiden tot uitsluiting van deelname.

Bijzonderheden
AVG: Géén foto. Géén persoonsgegevens zoals (mail)adres, telefoonnummer, geboortedatum, nationaliteit of LinkedIn. Géén leveranciersgegevens.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr