Omschrijving
De IPM-rol van Manager Projectbeheersing wordt stevig gepositioneerd binnen het IPM-team van projecten en binnen de organisatie van het Rijksvastgoedbedrijf. De manager projectbeheersing werkt hierbij op een gelijkwaardige manier samen met de andere IPM-rolhouders en collega experts. 'Samenwerken op basis van vertrouwen' past bij de manager projectbeheersing, hierbij worden de zaken met een open houding en een veelzijdige blik benaderd.
De Manager Projectbeheersing is onderdeel van een complex en dynamisch speelveld en demarqueert en communiceert helder welke verantwoordelijkheden hij/zij heeft op basis van het IPM Kader van het Rijksvastgoedbedrijf. Hierbij stelt de manager projectbeheersing zicht onafhankelijk op. Ook worden de volgende elementen proactief bewaakt: de scope van het project, de beheers aspecten geld, tijd, risico's, kwaliteit en informatie. De manager projectbeheersing heeft ruime kennis van en ervaring met deze werkvelden met bijbehorende methoden en systemen. Er wordt intensief samen gewerkt met experts en kaderstellers vanuit de brede organisatie van het Rijksvastgoedbedrijf.
De manager projectbeheersing heeft als thuisbasis de sectie Projectbeheersing en vormt een hecht team met de collega Managers Projectbeheersing. Kennis en ervaringen worden uitgewisseld en er wordt actief bijgedragen aan doorontwikkeling van het vakgebied projectbeheersing.
Denk hierbij aan het inzetten van deskundigheid voor het ontwikkelen van methodieken, formats en werkprocessen voor het opstellen van voortgangsrapportages, een risicodossier, een projectbegroting of een integrale projectplanning.
Werkzaamheden
Naast bovenstaand voer je ook onderstaande werkzaamheden uit, te weten:
- Het opstellen van kwartaal- en jaarvoortgangsrapportages inclusief financieel overzicht t.b.v. opdrachtgever Defensie Vastgoedmanagement;
- Het afstemmen met de opdrachtgever Defensie Vastgoedmanagement m.b.t. Spoedeisende Vervangingen;
- Het bieden van ondersteuning aan de Contract- en Technisch Managers in de regio's;
- Het i.s.m. PWA Padm. en Control actueel houden van mijlpalen, Planning bijdrage programmageld en honorarium in Oracle;
- Sturen op de realisatie van de programma's, dit verwerken in de Obeya van de Sectie Programma's en Projecten Bebouwd Gebied en, indien nodig, in dit overleg de Programmamanager waarnemen;
- Verwacht wordt aanwezig te zijn bij bijeenkomsten/overleggen Sectie Programma's en Projecten Bebouwd Gebied.
Eisen
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal hbo-werk- en denkniveau en beschikt over minimaal een afgeronde hbo-opleiding in de richting van financiën, economie, bedrijfskunde, civiele techniek en/of bouwkunde.
- De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar werkervaring als manager projectbeheersing waarin hij/zij meerdere (meer dan 1) *multidisciplinaire projecten met een financiële grootte van 20 M€ of groter heeft uitgevoerd. Vanuit deze projecten is door de kandidaat ervaring opgedaan in de rol van Manager Projectbeheersing binnen een IPM model.
- De aangeboden kandidaat verklaart dat hij/zij beschikbaar is conform het opdrachtprofiel (uren en opdrachtperiode inclusief eventuele verlengingen). Met als startdatum, uiterlijk een maand na de genoemde startdatum i.v.m. een mogelijke opzegtermijn.
- Het maximum uurtarief voor deze opdracht is € 120,- all in, excl. btw.
- Benoem duidelijk in het cv bij de opleiding en werkervaringen aan welke eis (onder vermelding van het nummer van deze eis) hiermee wordt voldaan. Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat van maximaal 7 pagina's A4.
- De aangeboden kandidaat dient te beschikken over voor de uitvoering van de opdracht geschikte elektronische hulpmiddelen. De elektronische hulpmiddelen worden niet door Rijksvastgoedbedrijf ter beschikking gesteld.
- De aangeboden kandidaat gaat akkoord met de verplichte documenten genoemd onder de toelichting.
- In verband met de werkzaamheden is het een eis dat een positieve referentie omtrent integriteit verifieerbaar is. Daarnaast dient de kandidaat een Verklaring Omtrent Gedrag te kunnen overleggen binnen 4-6 weken na start van de opdracht.
Wensen en competenties
Wensen
- De mate van ervaring als Manager Projectbeheersing.
- De mate van ervaring met het aansturen en uitvoeren van taken binnen de werkvelden van een manager projectbeheersing en het zelf uitvoeren van taken.
- De mate van ervaring met het realiseren van projectbeheersing waarbij de kaders niet altijd van tevoren helder afgebakend zijn.
Competenties
- Doorzettingsvermogen;
- Helikopterview;
- Resultaatgericht;
- Analytisch vermogen;
- Samenwerken;
- Schriftelijk en mondeling communiceren
- Initiatief;
- Klantgerichtheid;
- Nauwkeurigheid.
Organisatie en team
Opdrachtgever
Rijksvastgoedbedrijf
Het Rijksvastgoedbedrijf is de grootste opdrachtgever in Nederland op het gebied van vastgoed. Wij zijn een professionele organisatie met een enorme hoeveelheid beschikbare kennis en ervaring. We beheren ruim 11,7 miljoen vierkante meter bruto vloeroppervlak aan gebouwen en circa 82.000 hectare grond. Onze medewerkers ontwikkelen en beheren onder meer rechtbanken, kazernes, magazijnen, kantoren, musea, gevangenissen, gerechtsgebouwen, paleizen en monumenten.
Bij het Rijksvastgoedbedrijf werken project- en procesmanagers, inkopers, contractmanagers, gebouwbeheerders, juristen, restauratiespecialisten, ingenieurs en architecten. Maar ook ecologen en kunsthistorici. Wij zorgen voor beheer en onderhoud, aan- en verkoop, nieuwbouw, verbouw en renovatie én ontwikkeling en herontwikkeling van gebouwen en terreinen.
Onze missie: 'Het RVB realiseert en beheert zijn vastgoedportefeuille voor zijn gebruikers en zet gebouwen en terreinen in voor de realisatie van economische en maatschappelijke meerwaarde op basis van beleidsdoelen.', is in 2019 aangescherpt met 'We willen de waarde van Rijkvastgoed maximaal benutten. We werken daarom samen met andere partijen om niet alleen onze eigen gebouwen, maar ook de hele omgeving te verbeteren. Economie, leefomgeving en natuur varen wel bij wat we doen.'
Directie Transacties en Projecten
De directie Transacties en Projecten is de schakel tussen het Rijksvastgoedbedrijf en de vastgoed- en bouwmarkt. Onder meer door de realisatie van (her)ontwikkeling en de verbouwing of verkoop van vastgoed voeren wij de strategie uit van het Rijksvastgoedbedrijf. Daarnaast richten we ons op contractonderhandelingen en bestemmingswijzigingen van vastgoed. De directie bestaat uit de afdelingen Verkoop, Verhuur en Taxaties, Inkoop en Contractmanagement, Architectuur en Techniek en de afdelingen Projecten 1 en 2.
Project
De verbouw van de rechtbank, flexwoningen voor statushouders, de renovatie van het Binnenhof, nieuwbouw van een Rijkskantoor, Defensie objecten en programma's voor landelijke projecten van vastgoedbeheer. Aansprekende projecten waarbij we werken met het Integraal Projectmanagementmodel (IPM).
De manager projectbeheersing maakt binnen het IPM-team onderdeel uit van onderstaand programma:
Opwaarderen van (groot-)keukens in gebouwen van het Ministerie van Defensie.
Het werk omvat het op grote schaal landelijk opwaarderen van (groot-)keukens zodat deze weer voldoen aan bestaan hygiëne eisen en weer aansluiten op de actuele behoefte van de gebruikers.
Gespreksinformatie
Verificatiegesprek: in overleg met de inlenend manager
Overige informatie
Benodigd aantal professionals: 1
Optie tot verlenging: 1 opties van maximaal 12 maanden na afloop initiële opdracht
Screening: Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) met screeningspunten 11, 12, 13 en 41 dient uiterlijk 6 weken na aanvang van de opdracht in DioR geüpload te worden. Bij 'Naam organisatie' dient de naam van de leverancier vermeld te staan inzake het inhurende dienstonderdeel. Voor deze opdracht is mogelijk een MIVD screening verplicht. Opdrachtnemer verstrekt de gegevens voor dit onderzoek z.s.m. na een verzoek hiertoe. Het verkrijgen van deze `verklaring van geen bezwaar' is een ontbindende voorwaarde. De doorlooptijd betreft meerdere maanden. In afwachting van de verklaring kunnen werkzaamheden in aangepaste vorm worden uitgevoerd.
AVG: Géén foto. Géén persoonsgegevens zoals (mail)adres, telefoonnummer, geboortedatum, nationaliteit of LinkedIn. Géén leveranciersgegevens.