Logo van Rijksvastgoedbedrijf (RVB)
Logo van Rijksvastgoedbedrijf (RVB)

Medewerker Advisering

Korte Voorhout 7, 2511 CW Den Haag, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

22 dec 2025

Einddatum:

21 jun 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

3 dec 2025
Opdracht tarief 97Opdracht uren 32 - 36

Omschrijving

Je bent de spil voor werktuigbouwkundige vraagstukken binnen beheer en onderhoud. Hiervoor werk je in een vast team met objectmanagers. Daarnaast werk je direct samen met collega-adviseurs: bouwkundig en elektrotechnisch. Na gezamenlijke schouwen leveren jullie multidisciplinaire adviezen voor rijksgebouwen en defensieobjecten in Gelderland en Flevoland. Vanuit jouw eigen vakgebied werktuigbouwkunde hou jij zicht op uitvoering, prestaties en planning. En je verbindt de dagelijkse praktijk aan het meerjarenonderhoud en investeringen. Thema's als contractbeheer, technische uitvoering van onderhoud en de juridische kanten van contractuele verhoudingen zijn daarbij van wezenlijk belang.

Jouw kerntaken zijn het:
  • analyseren van storingen en trends en die vertalen naar verbeteradviezen;
  • bewaken van compliance en relevante kpi's, en de status helder rapporteren;
  • aansturen van externe partners en kwaliteit van werkzaamheden controleren;
  • organiseren, coördineren en rapporteren van de voortgang van werkzaamheden;
  • adviseren van objectmanagers over installaties, onderhoud en planning.

Eisen

  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over Hbo werk- en denkniveau op het gebied van werktuigbouwkunde en/of installatietechniek.
  • De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal 2 jaar ervaring met advisering over werktuigbouwkundige installaties in utiliteitsbouw waarbij tenminste sprake was van:
    - Advisering over werktuigbouwkundige installaties in bouw- of installatietechnische adviesteams m.b.t. utiliteitsbouw projecten;
    - Opstellen van integrale adviesrapporten in *multidisciplinaire adviesteams bestaande uit verschillende disciplines;
    - Ervaring met aansturing van externe partijen en kwaliteitsbewaking in onderhoudsomgevingen;
    - Functioneel en technisch specificeren;
    - Risicomanagement;
    - Ervaring met werkvoorbereiding.
  • De kandidaat is in het bezit van een VCA-certificaat 'Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden VCU' (VOL-VCA) of is bereid deze op eigen kosten te behalen binnen drie weken na startdatum opdracht (dit dient op het CV te worden vermeld).
  • De aangeboden kandidaat verklaart dat hij/zij beschikbaar is conform het opdrachtprofiel (uren en opdrachtperiode inclusief eventuele verlengingen). Met als startdatum, uiterlijk een maand na de genoemde startdatum i.v.m. een mogelijke opzegtermijn.
  • Het maximum uurtarief voor deze opdracht is € 97,21 all in, excl. btw.

Wensen en competenties

Wensen

  • De mate van ervaring met het begeleiden en aansturen van aannemers.
  • Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met de uitvoering van onderhoudscontracten.
  • De mate waarin kandidaat ervaring heeft opgedaan met het werken bij een *politiek bestuurlijke organisatie.

Competenties

  • Je bent een standvastige samenwerker: duidelijk in advies, soepel in overleg. Daarbij voel je je verantwoordelijk voor prestaties en weet je wat jouw keuzes betekenen voor comfort, veiligheid en energie;
  • Je communiceert helder, schakelt makkelijk tussen teams en pakt zaken uit jezelf op;
  • Een vaste portefeuille vind je prettig en je beweegt je net zo soepel op locatie als achter je scherm;
  • Als adviseur werktuigbouwkunde kijk je verder dan de storing van vandaag en help je de objectmanager planmatig vooruit;
  • Je biedt proactief advies, zowel gevraagd als ongevraagd;
  • Je beschikt over organisatorische vaardigheden en kunt effectief coördineren, regisseren en rapporteren;
  • Je bent in staat om een klantwens om te zetten in een werkomschrijving en om offertes en adviesrapportages naar waarde te beoordelen;
  • Je bent hierin een vakbekwame gesprekspartner voor onze relaties.

Organisatie en team

Opdrachtgever

Rijksvastgoedbedrijf
Het Rijksvastgoedbedrijf is de grootste opdrachtgever in Nederland op het gebied van vastgoed. Wij zijn een professionele organisatie met een enorme hoeveelheid beschikbare kennis en ervaring. We beheren ruim 11,7 miljoen vierkante meter bruto vloeroppervlak aan gebouwen en circa 82.000 hectare grond. Onze medewerkers ontwikkelen en beheren onder meer rechtbanken, kazernes, magazijnen, kantoren, musea, gevangenissen, gerechtsgebouwen, paleizen en monumenten.
Bij het Rijksvastgoedbedrijf werken project- en procesmanagers, inkopers, contractmanagers, gebouwbeheerders, juristen, restauratiespecialisten, ingenieurs en architecten. Maar ook ecologen en kunsthistorici. Wij zorgen voor beheer en onderhoud, aan- en verkoop, nieuwbouw, verbouw en renovatie én ontwikkeling en herontwikkeling van gebouwen en terreinen.

Onze missie: 'Het RVB realiseert en beheert zijn vastgoedportefeuille voor zijn gebruikers en zet gebouwen en terreinen in voor de realisatie van economische en maatschappelijke meerwaarde op basis van beleidsdoelen.', is in 2019 aangescherpt met 'We willen de waarde van Rijkvastgoed maximaal benutten. We werken daarom samen met andere partijen om niet alleen onze eigen gebouwen, maar ook de hele omgeving te verbeteren. Economie, leefomgeving en natuur varen wel bij wat we doen.'

De directie Vastgoedbeheer
De directie Vastgoedbeheer bestaat uit de afdelingen Klant- en Vastgoedmanagement, Technisch Beheer, Realisatie landelijk, Realisatie regionaal en Expertisecentrum Techniek. De directie Vastgoedbeheer is verantwoordelijk voor het beheer van de gebouwen, gebouw gebonden (technische) installaties, terreinen en gronden van het Rijksvastgoedbedrijf zowel in de fase van (tijdelijk) gebruik als leegstand.

De afdeling Realisatie regionaal
De afdeling Realisatie regionaal is integraal verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van de panden die het Rijksvastgoedbedrijf in eigendom heeft of huurt. De functie van de voorraad panden is zeer divers: van kantoren, gevangenissen, rechtbanken, militaire terreinen tot leegstand. Afdeling Realisatie regionaal bestaat uit: sectie Noord (provincies Groningen, Friesland, Overijssel, Drenthe), sectie Oost (provincies Gelderland, Flevoland), sectie Zuid (provincies Noord-Brabant en Limburg), sectie Noord-West (provincies Noord-Holland, Utrecht) en sectie Zuid-West (provincies Zuid-Holland en Zeeland).
Sectie Oost is verantwoordelijk voor de volgende kerntaken:
Het inplannen van onderhoudsactiviteiten door leveranciers bij de klant en het bewaken van de planning en uitvoering.
Het afroepen van leveranciersdiensten op basis van Planmatig Onderhoud en Dagelijks Onderhoud.
Signaleren knelpunten storingsopvolging en risico's voor wet- en regelgeving.
Onderhouden van klantcontacten: eerste aanspreekpunt voor de gebruiker op pandniveau.
Prestatieverklaringen op uitgevoerd werk.
Uitvoeren van vervangings- en investeringsprojecten tot € 1 mln. Eventueel daaraan gekoppelde facturering aan gebruikers tijdig en volledig.
Signaalfunctie aspectprogramma's. Acties extern naar klant, installateurs, intern naar afdelingen en directies.
Aangaan en uitvoeren service-overeenkomsten.

Het cluster Beheer 2
Het cluster Beheer 2 verzorgt onder meer de technische advisering t.b.v. beheer en onderhoud en ziet toe op naleving van de wettelijk verplichte keuringen en het oplossen storingen binnen een portefeuille met Rijksobjecten.

Team
Wij werken samen in kleine teams bestaande uit 2 of 3 objectmanagers, 3 Technisch adviseurs (disciplines Bouwkunde, Electrotechniek, werktuigbouwkunde) en 1 project assistent. Ieder team is verantwoordelijke voor het beheer van een aantal vaste objecten.
Je werkt met dit team vanuit de standplaats Arnhem. Hybride werken is niet ongebruikelijk. Voor je werkzaamheden kom je geregeld op locaties bij onze gebruikers in de regio. In overleg met je team kan je werken vanuit huis, echter onze binnendagen zijn op maandag en donderdag.

Gespreksinformatie

Verificatiegesprek: Op kantoor; Eusebiusbuitensingel 66 te Arnhem

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: 2 opties van elk maximaal 3 maanden

Screening
Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) met screeningspunten 11, 12, 13 en 41 dient uiterlijk 6 weken na aanvang van de opdracht in DioR geüpload te worden. Bij 'Naam organisatie' dient de naam van de leverancier vermeld te staan inzake het inhurende dienstonderdeel.

Bijzonderheden
* AVG: Géén foto. Géén persoonsgegevens zoals (mail)adres, telefoonnummer, geboortedatum, nationaliteit of LinkedIn. Géén leveranciersgegevens.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr