Begindatum:
22 dec 2025Einddatum:
21 dec 2026Publicatiedatum:
3 dec 2025In deze opdracht werk je in de rol van technisch manager (TM) van de opdrachtgever aan meerdere projecten van verschillende omvang en complexiteit. Een belangrijk deel van de projecten betreft de versterking van breedplaatvloeren in bestaande gebouwen als onderdeel van een groter programma. Daarnaast werk je aan gerubriceerde projecten waarvoor een AIVD en/of MIVD veiligheidsonderzoek vereist is.
Je werkt in een integraal projectmanagementteam samen met een project- en contractmanager. Voor grotere of complexe projecten worden daar ook een manager projectbeheersing en omgevingsmanager aan toegevoegd. Jij stelt een adviesteam aan dat bestaat uit een architect en technisch adviseurs en stuurt hen aan. Dit kunnen interne adviseurs van het Rijksvastgoedbedrijf zijn, maar ook commerciële adviseurs die door middel van een raamovereenkomst snel ingezet kunnen worden. Jij staat met jouw team voor de technische en architectonische kwaliteit van het te realiseren gebouw of het te ontwikkelen gebied binnen de (Rijks)kaders.
Met kantoren, gevangenissen, paleizen, militaire bases en rechtbanken heeft het Rijksvastgoedbedrijf de meest diverse vastgoedportefeuille in Nederland. De portefeuille is constant in beweging en daaruit volgen, vaak complexe nieuwbouw- en renovatieprojecten.
Of het nu gaat om een haalbaarheidsstudie voor de verbouwing van een rijkskantoor, of om het verduurzamen en functioneel verbeteren van een gevangenis, als technisch manager sta jij voor het definiëren en borgen van een passende technische en architectonische kwaliteit. Van initiatief tot en met oplevering en binnen gestelde kaders van tijd en geld. Daarbij heb je oog voor duurzaamheid en maatschappelijke meerwaarde en je denkt na over de toepassing van innovatieve technieken.
Enkele van jouw andere verantwoordelijkheden zijn:
Rijksvastgoedbedrijf
Het Rijksvastgoedbedrijf is de grootste opdrachtgever in Nederland op het gebied van vastgoed. Wij zijn een professionele organisatie met een enorme hoeveelheid beschikbare kennis en ervaring. We beheren ruim 11,7 miljoen vierkante meter bruto vloeroppervlak aan gebouwen en circa 82.000 hectare grond. Onze medewerkers ontwikkelen en beheren onder meer rechtbanken, kazernes, magazijnen, kantoren, musea, gevangenissen, gerechtsgebouwen, paleizen en monumenten.
Bij het Rijksvastgoedbedrijf werken project- en procesmanagers, inkopers, contractmanagers, gebouwbeheerders, juristen, restauratiespecialisten, ingenieurs en architecten. Maar ook ecologen en kunsthistorici. Wij zorgen voor beheer en onderhoud, aan- en verkoop, nieuwbouw, verbouw en renovatie én ontwikkeling en herontwikkeling van gebouwen en terreinen.
Onze missie: 'Het RVB realiseert en beheert zijn vastgoedportefeuille voor zijn gebruikers en zet gebouwen en terreinen in voor de realisatie van economische en maatschappelijke meerwaarde op basis van beleidsdoelen.', is in 2019 aangescherpt met 'We willen de waarde van Rijkvastgoed maximaal benutten. We werken daarom samen met andere partijen om niet alleen onze eigen gebouwen, maar ook de hele omgeving te verbeteren. Economie, leefomgeving en natuur varen wel bij wat we doen.'
De directie Transacties en Projecten (T&P) is de schakel naar de vastgoed- en bouwmarkt. Wij zijn verantwoordelijk voor het optimaliseren van de vastgoedportefeuille van het Rijksvastgoedbedrijf met het oog op de door de Rijksdienst gestelde eisen. Onder andere zorgen we voor het uitvoeren van de portefeuillestrategie, het realiseren van omvangrijke verkoopopgaves van vastgoed, het genereren van inkomsten door gebruik van vastgoed en het contracteren van nieuwbouw.
De afdeling Architectuur en Techniek bestaat uit 10 secties, waarvan 8 met inhoudelijk kennis over architectuur en techniek en twee secties met technisch managers. Met meer dan 200 gespecialiseerde adviseurs zijn we verantwoordelijk voor de technische en architectonische kwaliteit bij complexe projecten en programma's. Ons werkterrein strekt zich uit over de gehele gebouwenportefeuille én de verkoopopgave.
Verificatiegesprekken vinden plaats via webex.
Optie tot verlenging: 2 opties van elk maximaal 12 maanden
BBRA-schaal : 12
Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) met screeningspunten 11, 12, 13 en 41 dient uiterlijk 6 weken na aanvang van de opdracht in DioR geüpload te worden. Bij 'Naam organisatie' dient de naam van de leverancier vermeld te staan inzake het inhurende dienstonderdeel.
Voor deze opdracht is een AIVD en/of MIVD screening op niveau B verplicht. Opdrachtnemer verstrekt de gegevens voor dit onderzoek z.s.m. na een verzoek hiertoe. Het verkrijgen van deze 'verklaring van geen bezwaar' is een ontbindende voorwaarde. De doorlooptijd betreft meerdere maanden. In afwachting van de verklaring kunnen werkzaamheden in aangepaste vorm worden uitgevoerd.
In verband met de wet DBA dient u bij elke aangeboden kandidaat aan te geven of het gaat om detachering of een inhuur van een zzp-er. Dit dient zowel op het CV (het PDF-bestand) als in DioR te worden vermeld. Bij het ontbreken van die informatie op het CV kan de opdracht niet gegund worden.