Senior juridisch adviseur

Burgemeester de Bordesstraat 80, 1404 GZ Bussum, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 24-28 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

24 - 28

Publicatiedatum:

25 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als senior juridisch adviseur adviseer je rechtstreeks de afdelingen Inkoop en Contractbeheer en de GAD. Daarnaast adviseer je over kwesties op het gebied van contractenrecht en geef je advies ten aanzien van de bestuurlijke besluitvorming. Je bent een stevige sparringpartner/gesprekspartner voor directie en management en ook binnen het team juristen. Je levert juridische inbreng bij het ontwikkelen en implementeren van (nieuw) beleid en strategische projecten van de Regio. Je houdt daarnaast relevante jurisprudentie en nieuwe wetgeving bij.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde universitaire opleiding Nederlands recht, bij voorkeur afgestudeerd in contractenrecht of bestuursrecht;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Juridisch adviseur binnen een (semi-) overheid;
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen mobiel. De opdrachtgever stelt een laptop beschikbaar.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met contractenrecht (30 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met inkoop- en aanbestedingsrecht (25 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met algemeen bestuursrecht (20 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Juridisch adviseur binnen een (decentrale) Overheid (15 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met juridische advisering bij of over een gemeenschappelijke regeling of een vergelijkbaar publiek samenwerkingsorgaan (Benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten).

Competenties

  • Je bent goed in staat om zowel zelfstandig als in teamverband te werken.
  • Je hebt een goed gevoel voor politieke, bestuurlijke en maatschappelijke verhoudingen.
  • Je neemt initiatief, draagt verbeterpunten aan en houdt van aanpakken.
  • Je kan goed om gaan met het werken in de context van intergemeentelijke samenwerking en ketensamenwerking.
  • Je weet complexe informatie helder en overtuigend over te brengen en hebt het vermogen om mensen te verbinden en samen te werken met verschillende teams.

Organisatie en team

De Regio Gooi en Vechtstreek is het samenwerkingsverband van Blaricum, Gooise Meren, Hilversum, Huizen, Laren, Eemnes en Wijdemeren. Wij bestaan uit de volgende organisatieonderdelen: Beleid en Bestuur, Maatschappelijke Dienstverlening, Inkoop en Contractbeheer, Gemeentelijke Gezondheidsdienst, Onderwijs en Werk, Grondstoffen en Afvalstoffendienst (GAD), Bedrijfsvoering en de Regionale Ambulancevoorziening. Er zijn ca. 500 medewerkers in dienst bij onze organisatie.

Het team juridische zaken bestaat uit vier personen en maakt onderdeel uit van de concernstaf bedrijfsvoering. Het team is in grote mate zelfsturend en wordt aangestuurd door de concerndirecteur. Het team is verantwoordelijk voor algemene juridische advisering en elke jurist ondersteunt rechtstreeks een aantal afdelingen.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 11 augustus 2025 en/of donderdag 14 augustus 2025. De gesprekken vinden plaats op locatie / via teams. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 8 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende dagen: 

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Regio Gooi- en Vechtstreek faciliteert geen mobiele telefoon.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur